Υποστηριξε το militaire
Breaking News ΠΑ
29/05/2018 | 06:30 (ενημερώθηκε 6 έτη πριν)
Militaire News

Στο στόχαστρο της Δικαιοσύνης η “πονεμένη ιστορία” των C-27 αλλά με λάθος στόχους!

Στο στόχαστρο της Δικαιοσύνης η

Η Εισαγγελία Διαφθοράς έθεσε στο στoχαστρό της την συμφωνία για το “κόψιμο” των τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C-27, που δεν τα παραλάβαμε με την ελπίδα ότι τα χρήματα που θα “γλιτώναμε” θα μετατρέπονταν σε τεχνική υποστήριξη. Που σημαίνει ότι τα υπόλοιπα 8 σήμερα θα ΄πρεπε να πετάνε κανονικά! Πετάει συνήθως ένα!!!

Η έρευνα που ξεκίνησε από καταγγελία στο ΣΔΟΕ, έχει όμως στοχεύσει για ακόμη μια φορά ΜΟΝΟ στρατιωτικούς! Σχεδόν 30 στελέχη που είχαν ασχοληθεί με την συμφωνία έχουν μπλέξει σε μια ασύλληπτη περιπέτεια που θα τους κοστίσει όχι μόνο σε χρήμα -δικηγόροι και δικαστικά έξοδα- αλλά κυρίως θα τους κοστίσει σε επίπεδο ψυχολογίας και καριέρας. Δεν αθωώνουμε και δεν καταδικάζουμε κανέναν, αλλά είναι πλέον παράδοξο να την “πληρώνουν” μόνο στρατιωτικοί οι οποίοι ακολούθησαν τις διαταγές και τις τυπικές διαδικασίες για την υπογραφή συμβάσεων . Είναι πολύ πρόσφατη η καταδικαστική απόφαση για στρατιωτικούς που είχαν εμπλοκή στην υπόθεση του ηλεκτρονικού πολέμου. Ο ίδιος ο εισαγγελέας ζήτησε την αθώωσή τους αλλά το δικαστήριο πρωτόδικα τους καταδίκασε! Για πολλούς απ΄ αυτούς δεν προέκυψε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κανένα απολύτως στοιχείο…Κάτι δεν πάει καλά.

Για να επιστρέψουμε στα C-27…Το πραγματικό πρόβλημα της υπόθεσης δεν είναι αν το ποσό που μπήκε στο ταμείο μετά από την απόφαση του 2012 να μην παραλάβουμε τα τέσσερα τελευταία C-27 ήταν αυτό που έπρεπε. Όσοι γνωρίζουν την υπόθεση λένε κατηγορηματικά πως το πρόβλημα δεν είναι το τίμημα. Πρόβλημα είναι ότι λάβαμε αυτή την απόφαση για να έχουμε στον αέρα 8 αεροσκάφη και δεν έχουμε σχεδόν κανένα!!! Υποτίθεται ότι από το 2012, το πρόβλημα της τεχνικής υποστήριξης των αεροσκαφών θα έβρισκε λύση. Το αποτέλεσμα δείχνει πως δεν έχει βρεθεί. Το ερώτημα είναι αν εκτός από τους στρατιωτικούς που είχαν την ατυχία να υπηρετούν στη ΓΔΑΕΕ, έχει κληθεί κάποιος ή κάποιοι από την εταιρεία που μας πούλησε τα αεροσκάφη και η οποία “μοσχοπούλησε” για δεύτερη φορά τα τέσσερα τελευταία C-27 που δεν παραλάβαμε. Δεν έχουν καμία απολύτως ευθύνη; Η κατασκευάστρια εταιρεία Alenia που ήταν μέχρι κάποια στιγμή συνέταιρος με την αμερικανική Lockheed Martin δεν έχουν καμία ευθύνη για το γεγονός ότι τα ολοκαίνουρια C-27 δεν πετάνε; Έχει ερωτηθεί κάποιος εκπρόσωπος της εταιρείας για το θέμα; Έχουν ζητηθεί εξηγήσεις; Τα αεροπλάνα δηλαδή δεν πετάνε εξαιτίας…των Ελλήνων στρατιωτικών που κλήθηκαν να διεκπεραιώσουν τα τυπικά της σύμβασης;

Για να θυμηθούμε πως έχει το θέμα με τα C-27:

Το 2012 ελήφθη η απόφαση που έλεγε: “Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα και με πλήρη κατοχύρωση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, σε τροποποίηση της προμήθειας αεροσκαφών μεταφοράς C-27. Η εν λόγω προμήθεια θα αφορά πλέον 8 και όχι 12 αεροσκάφη σύμφωνα με την πρόταση της προμηθεύτριας εταιρείας και με δεδομένο ότι από το 2007 εκκρεμεί η παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα προμήθειάς τους”.

Λεπτομέρεια: Τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη ήταν αυτά που ενδιέφεραν περισσότερο γιατί θα ήταν αυτά που θα είχαν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα. Η κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε παράταση στις παραδόσεις γιατί αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα στην πιστοποίηση του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού.

Για τα τέσσερα αεροσκάφη, για τα οποία εκκρεμούσε παράδοση, η Ελλάδα είχε πληρώσει 80 εκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολή, το 80% της αξίας τους. Πάντα …κιμπάρηδες…

Τον Νοέμβριο του 2010 ο Ιταλός υφυπουργός Άμυνας με επιστολή του πρότεινε να μην παραδοθούν στην Ελλάδα τα τέσσερα αεροσκάφη και το ποσό της προκαταβολής να μετατραπεί σε ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη των οκτώ αεροσκαφών που μας απομένουν. Το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο με Αρχηγό τότε τον Αντώνη Τσαντηράκη είχε πει ΟΧΙ στη πρόταση.

Η πραγματικότητα σήμερα δικαιώνει όσους είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους στη συμφωνία. Πρώτα απ΄ όλα τους αεροπόρους που είχαν πει όχι. Οι διαθεσιμότητες των C-27 είναι οι ίδιες και είναι απογοητευτικές.

Συνεπώς να ψαχτεί η συμφωνία αφού δεν λειτούργησε όπως αναμενόταν, αλλά αυτό το ψάξιμο δεν είναι δυνατόν να περιοριστεί στα στελέχη των ΕΔ.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης