Στη φωτογραφία με τα συντρίμμια του μονοθεσίου της Haas φαίνεται ευδιάκριτα ότι το σύστημα halo έμεινε ανέπαφο, παρά τη σφοδρή σύγκρουση με τα 221 km/h
Ακόμα κι ο Γκροζάν ήταν αρχικά σκεπτικός με το halo αλλά κατέληξε να αλλάζει γνώμη καθότι η ζωή και η αρτιμέλεια είναι γλυκές.
Όπως δήλωσε μετά το ατύχημά του, «δεν ήμουν και τόσο υπέρμαχος του halo μερικά χρόνια πριν, αλλά πλέον θεωρώ πως είναι ό,τι πιο σημαντικό εισήχθη στη Φόρμουλα 1.Χωρίς αυτό δεν θα μπορούσα να μιλάω σε σας σήμερα».
Ο επικεφαλής του προαναφερόμενου κέντρου ελέγχων, Τζέιμς Γουότσον, περιέγραψε τις τεράστιες δυνάμεις που μπορεί να απορροφήσει το σύστημα λέγοντας ότι «το είχαμε δοκιμάσει ασκώντας πίεση 100 kN (αντίστοιχη με 10,2 τόνους ή, στο πιο παραστατικό, με δύο αφρικανικούς ελέφαντες)»
«Προς το παρόν δεν έχει υπολογιστεί με ακρίβεια η δύναμη που ασκήθηκε στο ατύχημα του Γκροζάν», συνέχισε, «αλλά το ότι παρέμεινε ανέπαφο μετά από τόσο ισχυρή σύγκρουση σημαίνει για μας ότι ήταν μικρότερη από αυτήν των δικών μας τεστ».
Κοιτάζοντας τη Haas του Γκροζάν φαίνεται πως, παρά το ότι το αυτοκίνητο είχε περιστραφεί υπό γωνία, το σύστημα παρέμεινε σταθερό στα σημεία στήριξής του.
Και κατέληξε ο επικεφαλής του Cranfield Impact Centre λέγοντας πως στα μονοθέσια του 2022 θα υπάρξουν επιπλέον ενισχύσεις.
Ιδιαίτερα δε στο μπροστινό μέρος του. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι μπορούν να δεχθούν ενέργεια 90 κιλοτζάουλ ενώ από το 2022 θα αυξηθεί η τιμή στα 130 kJ.
Photo: f1.com