Τα ελληνικά ναυπηγεία “μαραζώνουν”, οι εφοπλιστές αναλώνονται σε δωρεές που δεν έχουν καμία σχέση με όσα θα μπορούσαν να κάνουν αλλά δεν θέλουν να πράξουν και οι ειδήσεις από τη γειτονική Τουρκία προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη θλίψη. Τα Ναυτικά Χρονικά γράφουν ότι “η αξία των πλοίων και των γιοτ που ναυπηγήθηκαν στην Τουρκία και παραδόθηκαν σε ξένες χώρες άγγιξε τα $1,04 δις, παρουσιάζοντας αύξηση 5,2% σε σχέση με το 2018, σύμφωνα με την Ένωση Τούρκων Εξαγωγέων (TİM).
Η Νορβηγία αποτέλεσε τον κορυφαίο προορισμό για τα ναυπηγηθέντα στην Τουρκία πλοία, καθώς η αξία τους διπλασιάστηκε το περασμένο έτος στα $370 εκατ. Ακολούθησαν οι αγορές της Μάλτας και των Νήσων Μάρσαλ, με την αξία των πλοίων αυτών να ανέρχονται σε $84,3 εκατ. και $77,3 εκατ. αντίστοιχα.
Συνολικά τα τουρκικά ναυπηγεία εξήγαγαν πλοία και γιοτ σε 136 χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Μεξικού, των Σεϋχελλών, της Ινδίας και του Ομάν. Τη μεγαλύτερη δραστηριότητα ανέπτυξε το Χονγκ Κονγκ, καθώς οι παραλαβές πλοίων τουρκικής ναυπήγησης εκτοξεύτηκαν κατά 375% σε σχέση με το 2018.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της TİM, το μερίδιο της ναυπηγικής βιομηχανίας στις συνολικές εξαγωγές της γείτονος κινήθηκε στο 0,6% για το 2019”.

Το ερώτημα το ΄χουμε θέσει πολλές φορές: οι Έλληνες εφοπλιστές, κορυφαία δύναμη της ναυτιλίας παγκοσμίως δεν ενδιαφέρονται να υπάρχουν Ναυπηγεία στην Ελλάδα;

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016