Ο εκσυγχρονισμός των F-16 δεν είναι τελικά τόσο απλή υπόθεση. Το πρόβλημα της χρηματοδότησης μπορεί να ξεπεράστηκε “στεγνώνοντας” το ταμείο της ΠΑ, αλλά το πρόβλημα του χρόνου που τρέχει δεν φαίνεται ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά. Μέχρι στιγμής οι διαδικασίες για την έναρξη του εκσυγχρονισμού των 85 αεροσκαφών δεν έχουν προχωρήσει και υπάρχουν και χειρότερα…

Το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου αναμένεται στην Αθήνα κλιμάκιο της Αμερικανικής Αεροπορίας (USAF), με την οποία συνομιλεί η ελληνική πλευρά για το θέμα του εκσυγχρονισμού. Κι έρχονται με μία σειρά παρατηρήσεων. Πρώτη στη λίστα η επισήμανση που έχει κάνει από τον Οκτώβριο του 2017 η USAF και για την οποία είχε γράψει το Militaire.gr αποκαλύπτοντας και σχετικό έγγραφο. Οι Αμερικανοί είχαν προειδοποιήσει από τις 6 Οκτωβρίου του 2017 ότι η “συνύπαρξη” του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS, που διαθέτουν σήμερα τα υπό εκσυγχρονισμό F-16 της Lockheed Martin, μπορεί να αποδειχτεί προβληματική σε συνδυασμό με το ραντάρ AESA . Το έγγραφο της USAF, έκανε λόγο για “τεχνικό ρίσκο”, το οποίο όπως φαίνεται επιβεβαιώνεται.

Το θέμα τώρα είναι πως μπορεί να επιλυθεί αυτό το πρόβλημα που είναι το πιο σοβαρό και μάλλον δεν είναι το μοναδικό. Θα δουλεύει μόνο το ραντάρ κι όχι το σύστημα αυτοπροστασίας; Αυτά δεν γίνονται όπως είναι κατανοητό. Υπάρχει λύση; Προφανώς. Αλλά ως γνωστόν οι λύσεις κοστίζουν κι όπως προαναφέραμε δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλα έξοδα. Γόρδιος δεσμός με λίγα λόγια. Ο πρώτος από τους πολλούς που ενδέχεται αν προκύψουν κατά την εξέλιξη του προγράμματος. Κι ο χρόνος πιέζει.

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016