Υποστηριξε το militaire
Στιγμές Ιστορίας
12/09/2022 | 06:00 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

Ο Έλληνας TOP GUN της αεροπορίας των ΗΠΑ!

Ο Έλληνας TOP GUN της αεροπορίας των ΗΠΑ!

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Είναι Έλληνας με καταγωγή από τον Πόντο και οι γονείς που μετανάστευσαν από περιοχή του Κιλκίς στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Γεννήθηκε… αεροπόρος, και εξελίχθηκε ως ένας από τους καλυτέρους πιλότους-δοκιμαστές αεροσκαφών και συστημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.

Πέταξε και εξέλιξε σχεδόν όλους του τύπους μαχητικών και κατασκοπευτικών αεροπλάνων σε… αεροδιαστημικές πτήσεις και εκπαίδευσε περισσότερους από 130 άριστους χειριστές.

Ένα διάστημα υπηρέτησε και στην Ελλάδα, σε βάση του ΝΑΤΟ στην Λάρισα,( Κέντρο Συνδυασμένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ #7 (CAOC 7), μια μονάδα αποτελούμενη από 90 πολυεθνικούς αεροπόρους) όπου γνώρισε την Γεωργία Σάκη, παντρεύτηκαν και απέκτησαν δυο παιδιά.

Το όνομα του Αχιλλέας «Τσιλή» Σάκης (Τσακερέδες).

Στην καριέρα του  κατέγραψε χρόνο πτήσης και εμπειρία σε πάνω από 25 διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων των F-15 Eagle, F-16 Falcon, T-43 (τροποποιημένο Boeing 737), ελικόπτερο UH-60 Blackhawk, T-38 Talon, C -12 Huron, C-17 Globemaster, F-18 Hornet, Learjet, MB-339, MB-326, C-130 Hercules, KC-135 Stratotanker, P3 Orion, MH-53 ελικόπτερο, T1A Jayhawk, T6 Texan, AT-6, T-37 Tweet και το το μοναδικό στον κόσμο VISTA (Variable Stability In-Flight Simulator Test Aircraft) F-16.

Εργάστηκε και ως μηχανικός δοκιμών πτήσης, όπου είχε τα προσόντα για να πετάξει με αεροσκάφη F-16, F-15, UH-1 και C-130. Οδήγησε μια ομάδα πτήσεων δοκιμών, αποτελούμενη από πάνω από 20 στρατιωτικούς, εργολάβους και πολιτικό προσωπικό. 

Σχεδίασε, διηύθυνε, εκτέλεσε και ανέφερε για την αναβάθμιση υλικού και λογισμικού αεροηλεκτρονικής Suite 2.

 Ήταν το μεγαλύτερο, πιο απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών της μοίρας για το αεροσκάφος A-10 Warthog. 

ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 

Η γοητεία του Αχιλλέα με τα αεροπλάνα και τους πύραυλους φάνηκε από νωρίς. 

Ως παιδί που μεγάλωνε στο Κουίνς της Νέας Υόρκης, μια από τις πρώτες αναμνήσεις του από τα αεροπλάνα ήταν σε ηλικία 5 ετών, όταν ο πατέρας του τον πήγε στην παραλία στο πάρκο Jacob Riis, κοντά στο Coney Island, στο Μπρούκλιν.

Είχε μια φυσική ικανότητα στα μαθηματικά και τις επιστήμες.

 Πέρασε τις εισαγωγικές εξετάσεις για να παρακολουθήσει το διάσημο γυμνάσιο Stuyvesant στο Μανχάταν.

 Έγινε δεκτός στο Πολυτεχνικό Ινστιτούτο της Νέας Υόρκης (τώρα ονομάζεται The New York University Tandon Σχολή Μηχανικών, η δεύτερη παλαιότερη ιδιωτική σχολή μηχανικής και τεχνολογίας στις Ηνωμένες Πολιτείες). 

Ο Αχιλλέας τιμήθηκε με την Υποτροφία Μνήμης Αστροναύτη από την AIAA, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Αεροναυτικής και Αστροναυτικής.

Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών του Test Pilot School είναι θεμελιώδες για την επιτυχία της πτητικής δοκιμής και αξιολόγησης.

 Μετά την αποφοίτησή τους από το TPS, οι απόφοιτοι θα έχουν αποκτήσει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Επιστήμης στη Μηχανική Πτητικών Δοκιμών.

 Ο Αχιλλέας Σάκης ανήκε σε αυτή την ομάδα ειδικών πτήσεων και πέταξε πολλές ώρες δοκιμάζοντας αεροπλάνα και ελικόπτερα, συστήματα πτήσης και όπλα.

Ακολουθώντας το όνειρό του για πτήση,  εντάχθηκε στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.

Συνέλεξε και ανέλυσε δεδομένα απόδοσης του συστήματος ξένων απειλών, παρήγαγε εκτιμήσεις και βελτίωσε τις εκτιμήσεις των ΗΠΑ.

 Η δουλειά του εκεί τον οδήγησε σε πολλές συναρπαστικές αεροπορικές και αμυντικές εκπομπές σε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ρωσία, Σλοβακία, Σουηδία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

 Ο Αχιλλέας παρακολούθησε το USAF TPS class 2001A και αυτό θα γινόταν ένα από τα πιο απαιτητικά, συναρπαστικά και αξέχαστα χρόνια στη ζωή του. 

Το Days at Test Pilot School συνίστατο στη λήψη πτυχιούχων ακαδημαϊκών στην αεροδιαστημική, επιδόσεις αεροσκαφών, πτητικές ιδιότητες, συστήματα αεροηλεκτρονικής, μείωση και ανάλυση δεδομένων, σχεδιασμός δοκιμών και ασφάλειας, αναφορά δοκιμών, διαχείριση έργου και δοκιμές πτήσης. 

Υπήρχαν πολλές ώρες που δαπανήθηκαν για μελέτη για εξετάσεις, ανάλυση δεδομένων και σύνταξη εκθέσεων δοκιμών πτήσης και, το καλύτερο από όλα, πολλές πτήσεις για συλλογή δεδομένων και έρευνα σε διάφορα αεροσκάφη.

70 ΑΠΟΡΡΗΤΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

Διεύθυνε την εκτέλεση περισσότερων από 70 δοκιμαστικών αποστολών, συμπεριλαμβανομένης μιας κρίσιμης ανάπτυξης δοκιμών πτήσης στο Nellis AFB για τη δοκιμή ενός νέου συστήματος αποφυγής σύγκρουσης εδάφους. 

Ενώ πετούσε ως μηχανικός δοκιμών πτήσης στο F-16, κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης αποστολής δοκιμής πιστοποίησης αναπτυξιακού όπλου, ο Αχιλλέας έπιασε μια επικίνδυνη υπερένταση και ο πιλότος δοκιμής μαζί του, κατάφεραν να προσγειώσουν το πολύτιμο τζετ χωρίς επεισόδια.

Στη συνέχεια  προήχθη σε Αρχηγό του Τμήματος Επιθέσεων Περιοχής του Τμήματος Δοκιμών Πυρομαχικών του Έγκλιν. Εκεί ηγήθηκε μιας δυναμικής ομάδας δοκιμών, διευθύνοντας πτητικές δοκιμές για περισσότερα από 20 διαφορετικά προγράμματα δοκιμών όπλων σε αεροσκάφη F-16, F-15 και A-10, συμπεριλαμβανομένων των Joint Direct Attack Munition (JDAM), του Joint Standoff Weapon (JSOW) και το Wind Corrected Munition Dispenser (WCMD). Εκπαίδευσε, καθοδήγησε, επέβλεψε και καθοδήγησε το έργο αρκετών νέων μηχανικών δοκιμών.

 Διηύθυνε επίσης μια επιτυχημένη και κρίσιμη αναπτυγμένη δοκιμή πτήσης τόσο στο Edwards AFB όσο και στο China Lake, στην Καλιφόρνια για το πρόγραμμα Joint Programmable Fuze, και ενορχήστρωσε τις πρώτες επιτυχημένες δοκιμές πτήσης του πρόσφατα επανασχεδιασμένου πυροδότη.

 Αφού απέκτησε εμπειρία ως μηχανικός δοκιμών πτήσης σε πολλαπλά προγράμματα και Αρχηγός Υποκαταστήματος που επιβλέπει άλλους μηχανικούς δοκιμών, 

Στον Αχιλλέα προσφέρθηκε μια θέση να επιστρέψει στη Σχολή Δοκιμαστικών Πιλότων της USAF ως εκπαιδευτής πτήσεων. 

Επιλέχθηκε να ηγηθεί του κλάδου Performance του Test Pilot School.

 Εκεί δίδαξε θεωρία, τεχνικές και διαδικασίες πτητικών δοκιμών και εκπαίδευσε πάνω από 130 από τους καλύτερους πιλότους και μηχανικούς δοκιμών της USAF για να αξιολογήσουν την τελευταία έρευνα, πρωτότυπα και αεροδιαστημικά οχήματα, συστήματα και όπλα παραγωγής.

ΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ

Διηύθυνε επίσης την άσκηση Εκπαίδευσης Επιτελείου Μάχης Joint Force Air Component Command (JFACC), στην οποία συμμετείχαν 2 Αρχηγεία, κερδίζοντας «εξαιρετικές» επαίνους προσωπικά από τον στρατηγό 3 αστέρων JFACC των ΗΠΑ. 

Η επόμενη αποστολή του Αχιλλέα στο Eglin AFB της Φλόριντα ήρθε το φθινόπωρο του 2010 και μετέφερε την οικογένειά του πίσω στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 Διορίστηκε ως Διευθυντής Επιχειρήσεων του Γραφείου USAF Seek Eagle στο Eglin, της ομάδας 175 ατόμων που είναι υπεύθυνη για την απόδειξη της συμβατότητας και της πιστοποίησης αεροσκάφους με όπλα. 

Αυτή η δοκιμή και ανάλυση γίνονται για να διασφαλιστεί ότι τα όπλα μπορούν να μεταφερθούν με ασφάλεια και να εκτοξευθούν ή να πέσουν από το αεροσκάφος.

Διεξήγαγε ανάλυση αποστολής, αξιολόγησε όλη τη ζωντανή και συνθετική εκπαίδευση και ενσωμάτωσε και τεκμηρίωσε τα διδάγματα που αντλήθηκαν.

 Καθοδήγησε τη μονάδα μέσω της εκπαίδευσης του NATO Reaction Force (NRF), με αποκορύφωμα την πιστοποίηση NRF της μονάδας για το 2010.

 Η πιστοποίηση απαιτούσε την επιτυχή ολοκλήρωση 6 μεγάλων πολυεθνικών ασκήσεων και με περισσότερες από 3200 προγραμματισμένες αποστολές.

Ήταν επίσης διευθυντής δοκιμών πτήσης και πειραματικός πιλότος δοκιμής πτήσης με drone για το Google “X” Project Wing, το μη επανδρωμένο σύστημα παράδοσης πακέτων της Google.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Η τελική αποστολή του Αχιλλέα πριν από τη συνταξιοδότησή του τον οδήγησε πίσω στο πιλοτήριο ως Ανώτερος Μηχανικός Πτητικών Δοκιμών για την 40η Μοίρα Πτητικών Δοκιμών στο Eglin AFB.

 Ήταν ενθουσιασμένος που μπόρεσε να ανέβει ξανά στο πιλοτήριο του F-16 μετά από ταυτόχρονες μη πτητικές αποστολές στο CAOC 7 και στο Seek Eagle. 

Εκεί εκπόνησε πάνω από 30 δοκιμαστικά έργα χρησιμοποιώντας πλατφόρμες F-15, F-16, A-10, Special Ops & UAV, παρέχοντας την τεχνογνωσία του στις τρέχουσες τεχνικές και πρακτικές για τη δοκιμή αεροσκαφών και οπλικών συστημάτων. 

Εκπαίδευσε, καθοδήγησε και επέβλεψε 19 μηχανικούς δοκιμών και τους παρείχε καθοδήγηση. 

Εξέτασε τα σχέδια πτήσεων και τις κάρτες πτήσης και παρείχε καθοδήγηση στους νεαρούς μηχανικούς δοκιμών προκειμένου να εντοπίσουν πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια.

 Καθοδήγησε το F-16 Landing Gear Load Survey Test, το οποίο αποτελούνταν από πάνω από 600 σημεία δοκιμής σε 36 πτήσεις. Τα δεδομένα από τη δοκιμή χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ενός μοντέλου διάρκειας κόπωσης για το σύστημα προσγείωσης F-16. 

Αυτό το μοντέλο χρησιμοποιείται για την πρόβλεψη της διάρκειας ζωής του συστήματος προσγείωσης F-16 και των κύκλων αντικατάστασης, καθώς η διάρκεια ζωής του αεροσκάφους F-16 επεκτείνεται σε 8.000 ώρες.

Πληροφορίες

Greeks in foreign cockpits.com

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης