Υποστηριξε το militaire
Αμυντική Βιομηχανία Διεθνή
13/04/2022 | 12:40 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

Airbus: Το ρωσικό τιτάνιο και ο κίνδυνος διάλυσης της ευρωπαϊκής αεροδιαστημικής βιομηχανίας

Airbus: Το ρωσικό τιτάνιο και ο κίνδυνος διάλυσης της ευρωπαϊκής αεροδιαστημικής βιομηχανίας

Η Airbus προέτρεψε την Ευρώπη να μην μπλοκάρει τις εισαγωγές τιτανίου από τη Ρωσία, επισημαίνοντας ότι οι κυρώσεις σε αυτό το μέταλλο θα βλάψουν την αεροδιαστημική βιομηχανία της Ε.Ε ενώ οι επιπτώσεις στη ρωσική οικονομία θα είναι ελάχιστες.

Η διεύρυνση των κυρώσεων και στο τιτάνιο, που χρησιμοποιείται σε αεροπλάνα και κινητήρες τζετ, «δεν θα ήταν σκόπιμη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Guillaume Faury στην ετήσια συνέλευση των μετόχων, σημειώνει το Reuters.

Από την άλλη, ο πρόεδρος της Ουκρανίας Ζελένσκι έχει επανειλημμένα καλέσει τις δυτικές κυβερνήσεις να επιβάλουν αυστηρότερες οικονομικές κυρώσεις στη Ρωσία.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δήλωσε τη Δευτέρα ότι περισσότερες κυρώσεις είναι ζήτημα επιλογής και ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον δήλωσε το Σάββατο ότι οι σύμμαχοι του Κιέβου θα συνεχίσουν να εντείνουν τις πιέσεις στη Μόσχα.

Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός τιτανίου

Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός τιτανίου, ενός μετάλλου που εκτιμάται για την αντοχή του σε σχέση με το βάρος του.

Η ΕΕ έχει μέχρι στιγμής αποφύγει την απαγόρευση για ρωσικά προϊόντα εκτός από χάλυβα και άνθρακα, και το τιτάνιο εξακολουθεί να εξαιρείται από περιορισμούς στο εμπόριο με τη Ρωσία.

«Η Airbus εφαρμόζει και θα συνεχίσει να εφαρμόζει πλήρως τις κυρώσεις», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

«Οι κυρώσεις στο ρωσικό τιτάνιο δύσκολα θα βλάψουν τη Ρωσία, επειδή αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό μέρος των εσόδων από τις εξαγωγές. Αλλά θα βλάψουν μαζικά ολόκληρη την αεροδιαστημική βιομηχανία σε όλη την Ευρώπη», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η Airbus επιταχύνει την έρευνα για εύρεση εναλλακτικών προμηθειών μακροπρόθεσμα, ενώ οι ανάγκες της καλύπτονται βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, είπε ο Guillaume Faury.

Τον Μάρτιο, η Airbus δήλωσε ότι «προμηθεύεται τιτάνιο άμεσα από τη Ρωσία καθώς και από άλλες χώρες» ενώ και έμμεσα αποκτά ρωσικό τιτάνιο μέσω προμηθευτών.

Την Τρίτη, επιβεβαίωσε απαντώντας σε ερώτημα του Reuters, αλλά αρνήθηκε να πει πότε έκανε για τελευταία φορά εισαγωγή ρωσικού τιτανίου.

Η Airbus είπε ότι βασίζεται στη Ρωσία για το ήμισυ των αναγκών της σε τιτάνιο, ενώ η κρατική VSMPO-AVISMA παρείχε το ένα τρίτο των αναγκών της Boeing στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που ανανεώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Τον περασμένο μήνα, η Boeing ανακοίνωσε ότι ανέστειλε την αγορά ρωσικού τιτανίου.

Η VSMPO-AVISMA ανήκει κατά 25% στον κρατικό αμυντικό όμιλο Rostec. Βασίζεται στην αεροδιαστημική για τα τρία τέταρτα των πωλήσεών της.

Αξιωματούχοι στην αεροδιαστημική βιομηχανία αναφέρουν ότι η Airbus ανησυχεί εν μέρει για την εξάρτηση από τη Ρωσία για προμηθευτές όπως η γαλλική Safran, η οποία χρησιμοποιεί τιτάνιο για την κατασκευή εξαρτημάτων κινητήρων τζετ και εξοπλισμού προσγείωσης.

Η Safran δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι είχε αποθέματα για αρκετούς μήνες και εξαρτάται από τη Ρωσία για λιγότερο από τις μισές ανάγκες της. Δεν απάντησε ωστόσο εάν συμμερίζεται τις ανησυχίες της Airbus για πιθανές κυρώσεις.

Η αεροδιαστημική δεν είναι η μόνη βιομηχανία που παλεύει για τις επιπτώσεις περικοπών εισαγωγών προϊόντων από τη Ρωσία. Οι υπηρεσίες κοινής ωφελείας των ΗΠΑ άσκησαν πιέσεις στον Λευκό Οίκο να μην απαγορεύσει το ρωσικό ουράνιο, όπως ανέφερε το Reuters τον περασμένο μήνα.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης