Υποστηριξε το militaire
Άμυνα
26/03/2024 | 12:16
Militaire News

Σκοτεινά σημεία στη σύμβαση για την αγορά των πυροσβεστικών αεροσκαφών που ανακοίνωσε ο κ.Μητσοτάκης

Σκοτεινά σημεία στη σύμβαση για την αγορά των πυροσβεστικών αεροσκαφών που ανακοίνωσε ο κ.Μητσοτάκης

Κατατέθηκε στην Βουλή των Ελλήνων προς ψήφιση η σύμβαση προμήθειας 7 πυροσβεστικών αεροσκαφών DHC-515 μεταξύ της Καναδικής κρατικής εταιρίας Canadian Commercial Corporation (CCC) και του υπουργείου κλιματικής κρίσης και πολιτικής προστασίας

Στην εν λόγω σύμβαση ο κατασκευαστής του αεροσκάφους Viking που πρόκειται να συγχωνευθεί μ έναν άλλον κατασκευαστή αεροσκαφών την 1-4-24 την De Havilland Aircraft αποτελεί υπεργολάβο στην σύμβαση

Επισημαίνεται ότι ο εν λόγω τύπος του πυροσβεστικού αεροσκάφους παρότι θεωρείται ότι αποτελεί εξέλιξη του γνωστού CL-415 αποτελεί νέο τύπο που μέχρι τώρα δεν έχει κατασκευαστεί και φυσικά χρησιμοποιηθεί

Προκειμένου η εταιρία να ανοίξει γραμμή παραγωγής αναμένει μέχρι 31-12-2024 παραγγελίες αριθμού  αεροσκαφών από τους αρχικούς πελάτες, ο αριθμός των οποίων  αποκρύπτεται από το σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί (Αρ 2.2), αλλιώς η παραγωγή δεν θα προχωρήσει. Επομένως μέχρι να εκπληρωθεί ο όρος αυτός η παραγγελία μας είναι στον αέρα και ας είμαστε επιφυλακτικοί ως προς τους πανηγυρισμούς….

Η σύμβαση που κατατέθηκε στην Βουλή αποτελείται από 13 άρθρα και 18 παραρτήματα που αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της

Δυσάρεστη έκπληξη και εύλογα ερωτήματα αποτελεί το γεγονός της  μη κατάθεσης στην Βουλή του περιεχομένου βασικών άρθρων της σύμβασης όπως του άρθρου 2 (Αγοραπωλησία αεροσκάφους, ανταλλακτικά & υπηρεσίες υποστήριξης πελατών) άρθρου 3 (τίμημα αγοράς & όροι πληρωμής), άρθρου 4 (Επιθεωρήσεις, αποδοχή & παράδοση αεροσκάφους) άρθρου 8 (αποζημίωση &περιορισμός ευθύνης) και του συνόλου των παραρτημάτων που ορισμένα απ αυτά θεωρούνται κρίσιμα όπως οι παρεχόμενες εγγυήσεις, οι τιμές και οι όροι πληρωμής, η πολιτική υποστήριξης των αεροσκαφών από τον κατασκευαστή και η υποστήριξη μετά την πώληση. Η επίκληση του εμπορικού απορρήτου σ ένα αεροσκάφος εμπορικού τύπου αποτελεί άστοχη δικαιολογία

Έτσι ακόμα και ο πιο ειδικός βουλευτής σε  ανάλογα θέματα αδυνατεί να σχηματίσει γνώμη στο τι καλείται να ψηφίσει και αν στην σύμβαση έχουν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά από Ελληνικής πλευράς οι αυξημένοι κίνδυνοι που αφορούν την προμήθεια ενός αεροσκάφους που μέχρι τώρα βρίσκεται επί χάρτου,  την συγχώνευση 2 διαφορετικών εταιριών και την επικείμενη παραγωγή σε νέες εγκαταστάσεις τους

Το θέμα του κόστους προμήθειας είναι επίσης ασαφές. Δεν περιέχεται στα κείμενα που έχουν κατατεθεί στην Βουλή, ενώ στην έκθεση του ΓΛΚ αναφέρεται:

Σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο και την ισχύουσα, κατά τη σύνταξη

της έκθεσης, ισοτιμία ευρώ δολαρίου ΗΠΑ, η εν λόγω δαπάνη εκτιμάται στο

ποσό των 361 εκατ. ευρώ περίπου. Κατά το μέρος που η δαπάνη αυτή θα

χρηματοδοτηθε{ από ευρωπαϊκούς πόρους. θα συμβάλλει στην ουδετερότητα

του δημοσιονομικού αποτελέσματος. Περαιτέρω, ενδέχεται να προκύψουν:

πρόσθετες επιβαρύνσεις που απορρέουν από υποχρεώσεις της χώρας μας

ως Αγοραστή, όπως αυτές περιγράφονται στη Σύμβαση και στα Παραρτήματα

αυτής”

Είναι επίσης γνωστό ότι κρίσιμη παράμετρος στην αποτελεσματικότητα του εναέριου στόλου αεροπυρόσβεσης αποτελεί η διαθεσιμότητα τους, δηλαδή κατά την πυροσβεστική περίοδο να εξασφαλίζεται ο μέγιστος δυνατός αεροσκαφών για τις επιχειρήσεις αυτές. Αυτό επιτυγχάνεται με τις ανάλογες προβλέψεις στην σύμβαση, με την σύμβαση υποστήριξης μετά την πώληση (FOS), την ανάπτυξη εγχώριων δυνατοτήτων και φυσικά την απαιτούμενη εκπαίδευση του προσωπικού μας. Όλα αυτά παρότι σαν τίτλοι προβλέπονται στην σύμβαση το περιεχόμενο τους αποκρύπτεται στους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που καλούνται να εγκρίνουν «γουρούνι στο σακί»

Ποια λοιπόν η σκοπιμότητα να έρθει μόνο το ανώδυνο τμήμα της σύμβασης στην Βουλή για έγκριση; Προφανώς για την διάχυση ευθυνών αν κάτι στο μέλλον πάει στραβά. Όποιος βουλευτής σέβεται τις αρμοδιότητες που του έχει αναθέσει ο Ελληνικός λαός πρέπει να απαιτήσει την κατάθεση του συνόλου της σύμβασης ή να την καταψηφίσει σε περίπτωση άρνησης. Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά στα χρονικά για τέτοιου είδους προμήθειες προβλέπεται στο άρθρο 3 το δικαίωμα του πρωθυπουργού να υπογράψει την σύμβαση!!!!

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης