Υποστηριξε το militaire
Breaking News ΠΑ
15/09/2022 | 06:15 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

«Φουρτούνες» για τη Lockheed Martin από ελαττωματικά εκτινασσόμενα καθίσματα σε F-16! Τι αποκαλύφθηκε

«Φουρτούνες» για τη Lockheed Martin από  ελαττωματικά εκτινασσόμενα καθίσματα σε F-16! Τι αποκαλύφθηκε

«Φουρτούνες» για την Lockheed Martin ,κατασκευάστρια εταιρεία -μεταξύ άλλων- των F-16 και των F-35. Ο θάνατος ενός πιλότου F-16 το 2020, από κακή λειτουργία του εκτινασσόμενου καθίσματος, προκάλεσε αγωγή της οικογένειας του και από την έρευνα που έγινε αποκαλύφθηκε ότι εξαρτήματα του εκτινασσόμενου καθίσματος ήταν «μαϊμού» και ελαττωματικά!

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Air Force Times, «η έρευνα της Πολεμικής Αεροπορίας για συντριβή μαχητικού αεροσκάφους F-16 ,το 2020, αποκάλυψε ότι βασικά εξαρτήματα του εκτινασσόμενου καθίσματος του πιλότου μπορεί να ήταν «μαϊμού». 

Ο David Schmitz, πιλότος F-16 Fighting Falcon στην αεροπορική βάση Shaw της Νότιας Καρολίνας, σκοτώθηκε στις 30 Ιουνίου 2020, όταν το εκτινασσόμενο κάθισμά του δυσλειτούργησε καθώς προσπαθούσε να ξεφύγει από μια αποτυχημένη νυχτερινή προσγείωση. Ήταν 32 ετών.

Το δημοσίευμα αναφέρει:

Η επίσημη έρευνα της Πολεμικής Αεροπορίας τους μήνες που ακολούθησαν το ατύχημα διαπίστωσε ότι  ηλεκτρονικά μέσα στο κάθισμα ήταν γρατσουνισμένα, ανομοιόμορφα και έδειχναν κατά τα άλλα κακή κατασκευή.

Αυτό σήμανε συναγερμό στο Ερευνητικό Εργαστήριο της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο ζήτησε μια πιο προσεκτική εξέταση για να επιβεβαιωθεί εάν τα εξαρτήματα δεν ήταν γνήσια. Δεν είναι σαφές εάν αυτή η ερώτηση απαντήθηκε ποτέ.

Ενώ η Πολεμική Αεροπορία υποπτευόταν ότι μέρη του καθίσματος είχαν πρόβλημα , «έθαψε» τις πληροφορίες σε μια μη δημόσια ενότητα του πορίσματος διερεύνησης ατυχήματος.

Αυτές οι λεπτομέρειες ήρθαν στο φως από μια αγωγή που υπέβαλε η χήρα του Schmitz, Valerie, η οποία μηνύει τρεις αμυντικές εταιρείες για αμέλεια και παραπλάνηση της Πολεμικής Αεροπορίας σχετικά με την ασφάλεια των προϊόντων τους.

«Αυτό που κάνει η αεροπορία είναι εγγενώς επικίνδυνο», δήλωσε την Τρίτη ο ενάγων δικηγόρος Jim Brauchle. 

Η υπόθεση στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στη Νότια Καρολίνα στοχεύει τον κατασκευαστή F-16 Lockheed Martin ,στην  Collins Aerospace, η οποία κατασκευάζει το εκτινασσόμενο κάθισμα ACES II που είναι εγκατεστημένο σε πολλά αεροπλάνα σε όλη την και κατά της Teledyne Technologies, η οποία κατασκευάζει το ψηφιακό κομμάτι ενεργοποίησης του καθίσματος. Αυτό υποτίθεται ότι εκτελεί τα βήματα της διαδικασίας εξώθησης όταν ενεργοποιείται σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Το προϊόν της Teledyne χρησιμοποιείται σε εκτινασσόμενα καθίσματα στα μαχητικά αεροσκάφη F-15, F-16, F-22 και F-117, στο A-10 και σε βομβαρδιστικά B-1 και B-2 σε όλο τον κόσμο.

Στην περίπτωση του Schmitz, το εκτινασσόμενο κάθισμα εκτοξεύτηκε 130 πόδια στον αέρα, αλλά δεν κατάφερε να αναπτύξει το αλεξίπτωτό του. Ο πιλότος χτύπησε στο έδαφος περίπου επτά δευτερόλεπτα αργότερα ενώ ήταν ακόμα δεμένος στο κάθισμά του. Σκοτώθηκε από την πρόσκρουση.

Η δημόσια έκδοση της επίσημης αναφοράς ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας, που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2020, απέδωσε  το ατύχημα στον τρόπο με τον οποίο ο Schmitz χειρίστηκε την κάθοδό του στο Shaw, καθώς και στην πρόταση του προϊσταμένου του να δοκιμάσει την  προσγείωση  αντί να πει στον Schmitz να εκτιναχθεί νωρίτερα.

Ο Brauchle υποστηρίζει ότι αποκαλύπτει την πραγματική αιτία του θανάτου του Schmitz.

«Αυτό που τελικά τον σκότωσε ήταν η αστοχία του καθίσματος εκτίναξης», είπε. «Έχει μόνο μια δουλειά, και αυτή είναι να εκτινάξει τον πιλότο και να ανοίξει ένα αλεξίπτωτο».

Η δημόσια έκθεση ατυχήματος αναγνώρισε ότι η δυσλειτουργία του κομματιού που κατασκευάζει η  Teledyne Technologies συνέβαλε στο θάνατο του Schmitz, αλλά δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.

Σύμφωνα με τις διαφάνειες του Εργαστηρίου Έρευνας της Πολεμικής Αεροπορίας με ημερομηνία 3 Αυγούστου 2020, ωστόσο, η υπηρεσία υποψιάστηκε ότι αρκετά τρανζίστορ και μικροτσίπ μέσα στο εξάρτημα ήταν μη αυθεντικά. Η νομική ομάδα της Valerie έλαβε τις διαφάνειες μέσω ενός αιτήματος για το Freedom of Information Act.

Έξι τρανζίστορ «δεν είχαν ομοιόμορφη επίστρωση, είχαν σημάδια γρατσουνιών, θεωρήθηκαν απαρχαιωμένα και υπήρχαν υπόνοιες ότι ήταν πλαστά», ανέφερε η καταγγελία. Ένας πυκνωτής που μπορεί να είχε καταστραφεί κατά τον χειρισμό του “εκτοπίστηκε μερικώς”.

Οι προμηθευτές Atmel, Analog Devices και Siliconix παρείχαν τα δυνητικά πλαστά τρανζίστορ, τσιπ μνήμης και τσιπ επιταχυνσιόμετρου, σύμφωνα με τις διαφάνειες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το εργαστήριο βρήκε επίσης σημάδια ότι η Teledyne είχε καταστρέψει στοιχεία σχετικά με την υπόθεση, ανέφερε η μήνυση. Η Teledyne φάνηκε να έχει αντικαταστήσει πέντε μικροτσίπ.

«Η Teledyne είχε αφαιρέσει την τυπωμένη πλακέτα καλωδίωσης από το περίβλημα του DRS και είχε τοποθετήσει την [πλακέτα] σε ένα «δοκιμαστικό εξάρτημα»», ανέφερε η μήνυση.

Ωστόσο, το εργαστήριο είπε ότι δεν ήταν σίγουρο αν κάποιο από αυτά τα μέρη προκάλεσε την «αστοχία» του εκτινασσόμενου καθίσματος.

«Τα εξαρτήματα… θεωρούνται ύποπτα αυτήν τη στιγμή», έγραψε η AFRL το 2020. 

Οι ενάγοντες ελπίζουν να μάθουν μέσω της νομικής διαδικασίας εάν τα εξαρτήματα ήταν αποδεδειγμένα «μαϊμού». Η παραποίηση/απομίμηση μαστίζει την αλυσίδα εφοδιασμού του Πενταγώνου για δεκαετίες και οι εργολάβοι συχνά δεν γνωρίζουν ότι παρέχουν ελαττωματικά υλικά.

«Το Υπουργείο Εξωτερικών γνωρίζει αυτό το πρόβλημα και εργάζεται για την εξάλειψη αυτών των εξαρτημάτων από τις αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε το Ερευνητικό Εργαστήριο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η αγωγή που έχει κατατεθεί κατηγορεί τους εργολάβους για το θάνατο του πιλότου, για ψευδή δήλωση της αξιοπιστίας του καθίσματος, για αμελή επίβλεψη εκ μέρους της Lockheed, για αμέλεια προειδοποίησης των χρηστών των F-16 και του κοινού.

Οι ενάγοντες είπαν ότι η Πολεμική Αεροπορία απορρίπτει περαιτέρω αιτήματα για πληροφορίες.

Η εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας Ρόουζ Ράιλι αρνήθηκε να σχολιάσει τους ισχυρισμούς που διατυπώθηκαν στην αγωγή.

«Δεν παρακολουθούμε αυτή τη δικαστική υπόθεση ή οποιεσδήποτε σχετικές έρευνες», είπε.

Πολλοί οργανισμοί της Πολεμικής Αεροπορίας δεν απάντησαν σε ερωτήσεις από την Air Force Times, συμπεριλαμβανομένου του Ερευνητικού Εργαστηρίου της Πολεμικής Αεροπορίας,το Γραφείο Ειδικών Ερευνών της Πολεμικής Αεροπορίας,η Διοίκηση Air Combat, η οποία επιβλέπει τον στόλο των F-16. ή το Κέντρο Ασφαλείας της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η εκπρόσωπος της Lockheed Martin, Leslie Farmer, αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με εκκρεμείς δικαστικές διαμάχες. Άλλοι δικηγόροι και εκπρόσωποι των Lockheed, Collins και Teledyne επίσης δεν απάντησαν .

Οι κατηγορούμενοι καλούνται να καταθέσουν τις όποιες αντιρρήσεις τους στο δικαστήριο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Ο θάνατος του Schmitz πυροδότησε εκ νέου συζήτηση στην Ουάσιγκτον σχετικά με τα μέτρα που απαιτούνται για την ασφάλεια των πιλότων. Ογδόντα εννέα άνθρωποι έχουν σκοτωθεί σε δυστυχήματα της Πολεμικής Αεροπορίας από το 2012, σύμφωνα με το Κέντρο Ασφάλειας της Πολεμικής Αεροπορίας. Έξι από αυτά τα περιστατικά συνέβησαν με F-16.

Ρεπορτάζ του Military.com πέρυσι κατέδειξε τις ανησυχίες σχετικά με το εάν ο πιλότος πιέστηκε πολύ σκληρά για να πετάξει μια εκπαιδευτική πτήση με «σενάριο» που δεν είχε ακόμη δοκιμάσει τη νύχτα . Θέμα υπάρχει ακόμη με τις συντηρήσεις των καθίσματων εκτίναξης.

Το κάθισμα του Schmitz δεν είχε συντηρηθεί εδώ και τρία χρόνια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. 

Μετά το θάνατό του Schmitz, το Κογκρέσο ψήφισε νόμο που απαιτεί από την Πολεμική Αεροπορία και το Ναυτικό να παρέχουν ενημερώσεις για τα εκτινασσόμενα καθίσματα τους δύο φορές το χρόνο.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης