Το Πολεμικό Μουσείο για μια ακόμη φορά έγινε αποδέκτης μιας μοναδικής/ανεκτίμητης δωρεάς εκ μέρους του συλλέκτου/δωρητού κ. Θεοδώρου Ντατσοπούλου.
Πρόκειται για πέντε γκραβούρες/χαλκογραφίες τού 17ου αιώνα (1690+) με θέμα τις μάχες τού Μεγάλου Αλεξάνδρου, 10 βιβλία σχετικά με τον Μ. Αλέξανδρο και 8 χάρτες τού 17-18ου αιώνα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας τής Βενετίας.
Προτίθεται δε να δωρίσει και δύο μεσαιωνικές πανοπλίες στο εγγύς μέλλον.
Οι γκραβούρες είναι έργα τού Γάλλου χαράκτη Gérard Audran (1640-1703) από ζωγραφικά έργα τού διάσημου Γάλλου (προσωπικού ζωγράφου τού
Ηδη οι γκραβούρες έλαβαν την θέση τους στον εκθεσιακό χώρο του ΠΜ (στήν αίθουσα τού Μεγάλου Αλεξάνδρου) πλάϊ στους υπάρχοντες πίνακες/σχεδιαγράμματα με την ανάλυση των αντιστοίχων μαχών.
“Είναι πράγματι μία γενναιόδωρη προσφορά του συλλέκτου κ. Θεοδώρου Ντατσοπούλου και τον ευχαριστούμε θερμά εκτός των άλλων για την ευγένειά του και την ταπεινότητα που τον διακρίνει.
Χάρη στην συλλογική προσπάθεια όλων των μελών του ΔΣ απεκτήθη η δέουσα εμπιστοσύνη στο Πολ.Μουσείο και σχεδόν καθημερινά έρχονται αξιόλογα κειμήλια και έργα”, λέει ο πρόεδρος του ΔΣ του Πολεμικού Μουσείου Αντιναύαρχος ε.α Αθανάσιος Παναγόπουλος.
Γεννήθηκε στη Λυών και διδάχθηκε τις πρώτες αρχές σχεδιασμού και χάραξης από τον πατέρα του.
Aκολουθώντας το παράδειγμα του αδελφού του, πήγε στο Παρίσι για να τελειοποιηθεί στήν τέχνη του.
Το 1666 κατέλαβε με τα έργα του την πρώτη θέση τών χαρακτών στο Παρίσι.
Την επόμενη χρονιά πήγε στην Ρώμη, έμεινε γιά τρία χρόνια, όπου χάραξε πολλές χαλκογραφίες.
Με την επιστροφή του, στό Παρίσι ο Gérard Audran ορίστηκε επίσημος χαράκτης τού βασιλιά, από τον οποίο εισέπραξε μεγάλη βοήθεια καί ενθάρρυνση.
Το έτος 1681 εισήχθη στο συμβούλιο της Βασιλικής Ακαδημίας.
Τα χαρακτικά του «Le Bruns Battles of Alexander» θεωρούνται τα καλύτερα των πολυάριθμων έργων του.
Ο Gerard δημοσίευσε το 1683 ένα έργο με τίτλο «Les Proportions du corps humain mesurés sur les plus belles figures de l’antiquité»
Πέθανε στο Παρίσι το 1690.
Charles Le Brun, (Παρίσι 1619-1690)
Γάλλος ζωγράφος.
Ήταν μαθητής του Φρανσουά Περιέ και του Σιμόν Βουέ και συμπλήρωσε την καλλιτεχνική του εκπαίδευση στη Ρώμη την περίοδο 1642-46.
Η σταδιοδρομία του σταθεροποιήθηκε μετά την επιστροφή του στο Παρίσι χάρη στις πολυάριθμες παραγγελίες (εργασίες στο μέγαρο Λαμπέρ,
Αργότερα, ο Le Brun εξελίχθηκε στον εκπρόσωπο των ζωγραφικών αντιλήψεων της Αυλής του Λουδοβίκου ΙΔ’ και συγκέντρωσε τα αξιώματα
Εργάστηκε κυρίως για την Αυλή (διάκοσμος του ανακτόρου των Βερσαλιών, 1671 σκηνές από τη ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου εκτελεσμένες
Η τεχνοτροπία του εμφανιζόταν επηρεασμένη από τον κλασικισμό του Πουσέν και τον ρωμαϊκό μανιερισμό, ενώ παρουσίαζε ίχνη έμπνευσης