Υποστηριξε το militaire
Στιγμές Ιστορίας
29/11/2020 | 06:05 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Militaire News

Οι βαλίτσες στο Τατόϊ, οι πανάκριβες τουαλέτες της Φρειδερίκης και οι βασιλικοί μόδιστροι

Οι βαλίτσες στο Τατόϊ, οι πανάκριβες τουαλέτες της Φρειδερίκης και οι βασιλικοί μόδιστροι

ΟΙ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΣΤΟ ΤΑΤΟI ΟΙ  ΠΑΝΑΚΡΙΒΕΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΤΗΣ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙ… ΒΑΣΙΛΙΚΟΙ ΜΟΔΙΣΤΡΟΙ!

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Η ανακάλυψη στο Τατόι δεκάδων πολυτελών βασιλικών αποσκευών- συγκεκριμένα βαλίτσες με οικόσημο- , φέρνουν στο φως μια άγνωστη πτυχή του χαρακτήρα και της προσωπικότητας, της τέως βασίλισσας Φρειδερίκης!

Διέθετε ένα τεράστιο αριθμό από ακριβά και επώνυμα φορέματα και αναρίθμητες παραδοσιακές φορεσιές όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά από ολόκληρο τον κόσμο, που για άγνωστους λόγους δεν έφυγαν στο εξωτερικό με την υπόλοιπη περιουσία των ανακτόρων όταν αυτή φορτώθηκε σε κοντέινερ!

Μάλιστα, ραβόταν στους πιο ακριβούς οίκους της Αθήνας και έβαζε ένα όρο στους δημιουργούς.

Να καταστρέψουν αμέσως το υπόλοιπο του υφάσματος που αγόραζε για τις τουαλέτες της, για να μη το αγοράσει καμία άλλη κοσμική κυρία, έτσι ώστε ότι φοράει να είναι μοναδικό!

Μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί 70 βαλίτσες στους στάβλους του Γεωργίου του Α¨ στον κήπο του θερινού ανάκτορου στο Τατόι.

Πληροφορίες από το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρουν ότι περιέχουν πολυτελή φορέματα της Βασίλισσας Φρειδερίκης αλλά και κάποιες παραδοσιακές στολές ξένων χωρών τις οποίες η τέως βασιλική οικογένεια είχε δεχτεί ως δώρα.

Η διαδικασία καθαρισμού και ανοίγματος των πολυάριθμων αυτών βαλιτσών συνεχίζεται μέχρι σήμερα, αργά και με ιδιαίτερη προσοχή, έτσι ώστε να μην καταστραφεί το περιεχόμενό τους. 

Μέσα στις επόμενες ημέρες λοιπόν θα υπάρξει, επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο, σχετικά με το τί ήταν αποθηκευμένο, επί δεκαετίες, και στις υπόλοιπες βαλίτσες.

ΠΟΙΟΙ ΕΝΤΥΝΑΝ ΤΗΝ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ

Όπως αποκαλύπτεται σε μαρτυρίες από διάφορα ημερολόγια, η Φρειδερίκη παρακολουθούσε καθημερινά τη μόδα και ενημερωνόταν για τις νέες τάσεις.

Ήταν καταναλωτική, ήθελε να ξεχωρίζει και απέφευγε να εμφανίζεται με τα ίδια φορέματα… δυο φορές.

Κυρίαρχο ρόλο στην γκαρνταρόμπα της είχε ο Αιγυπτιώτης μόδιστρος Jean Dessès, ο επονομαζόμενος «βασιλιάς της μουσελίνας».

Στην Ελλάδα δυο ήταν οι σχεδιαστές που προτιμούσε και εμπιστευόταν.

Η Σταυρούλα Tσούχλου μαζί με την κόρη της Mίτσα, τη γνωστή Θωμαΐδα και ο γιος της Xάρης, και η Κατίνα Παπαστεφανου.

Δεν υπήρχε κοσμική αθηναία που να μην πέρασε από κει.
Στου Tσούχλου ραβόταν πολύ συχνά η βασίλισσα Φρειδερίκη, αγοράζοντας μεγάλο μέρος της συλλογής του. 

Απαιτητική όπως ήταν ζητούσε να είναι κλειστό το ατελιέ όταν το επισκεπτόταν για πρόβα και είχε θέσει όρο την καταστροφή
κάθε υπόλοιπου από το ύφασμα που διάλεγε να γίνει το φόρεμά της!

«Iερό τέρας» στο χώρο της ελληνικής ραπτικής τέχνης μέχρι τα πρώτα χρόνια
της δεκαετίας του ’60 υπήρξε αναμφίβολα η Kατίνα Παπαστεφάνου.
Σε ηλικία μόλις 13 ετών φανέρωσε το ταλέντο της στη ραπτική, ετοιμάζοντας τα κοστούμια
της Mαρίκας Κοτοπούλη για το ανέβασμα του θεατρικού έργου «Παναθήναια».
H διορατική Κοτοπούλη με την οποία συνδέθηκαν με φιλία, την έσπρωξε να ασχοληθεί επαγγελματικά
με τη μόδα και να δημιουργήσει οίκο ραπτικής. «H τέχνη σου είναι μοναδική», της έλεγε η μεγάλη θεατρίνα,
που δεν σημάδεψε μόνο το δρόμο της στο χώρο της ραπτικής αλλά και την προσωπική της ζωή.
Mετά από μια παράσταση θα της γνωρίσει τον Πέτρο Παπαστεφάνου,
νέο ηθοποιό του Θιάσου Κοτοπούλη με τον οποίο συνδέθηκαν ερωτικά και πολύ σύντομα παντρεύτηκαν.
Προπολεμικά το ατελιέ της βρισκόταν σε μια μονοκατοικία της 3ης Σεπτεμβρίου,
ενώ αργότερα το μετέφερε στην οδό Δημοκρίτου 1, με προσωπικό πενήντα ατόμων.
H «creme de la creme» των Αθηνών –με πρώτη την Φρειδερίκη- φόρεσε τα ταγέρ, τα παλτό, τις βραδινές τουαλέτες της
και η πρόβα μαζί της ήταν στην κυριολεξία ιεροτελεστία.

ΚΑΤ ΕΥΘΕΙΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Προμηθευτές της βασιλικής αυλής και της Φρειδερίκης συγκεκριμένα ήταν ακόμα οι αδελφές Zωρζέτ, η Καλλιόπη Βουγιουκλάκη με το ατελιέ στην οδό Ερμού, η Ινώ Τσαμαδού,
γνωστή και ως Παπαμιχαήλωφ, η ανεπανάληπτη Αγάθη Αντονι, η μοναδική Nέλλη,
η Πηνελόπη Xατζοπούλου που είχε το ατελιέ της επίσης στην οδό Eρμού.

Oλες αυτές οι περίφημες μοδίστρες – καλλιτέχνιδες κρατούσαν στενή επαφή με το Παρίσι, το οποίο επισκέπτονταν δύο φορές τον χρόνο για να παρακολουθήσουν
τις επιδείξεις των μεγάλων οίκων ραπτικής που έγραψαν ιστορία στη διεθνή μόδα -Bιονέ, Σκιαπαρέλι,
Nίνα Pίτσι, Mάγκι Pουφ, Mπαλμέν- και να αγοράσουν τα πατρόν των μοντέλων που τους άρεσαν
ή που ήξεραν ότι ταίριαζαν στο γούστο και στο σώμα των δικών τους πελατισσών.
Παράγγελναν τα υφάσματα που θα χρειάζονταν και επιστρέφοντας ρίχνονταν στην ετοιμασία μιας
μικρής κολεξιόν που θα παρουσίαζαν στα σαλόνια τους. 

Είναι άξιον θαυμασμού το γεγονός
ότι σχεδόν ποτέ δεν μπορούσες να ξεχωρίσεις το δικό τους φόρεμα, από το παριζιάνικο πρωτότυπο του.

Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ

Περίπου 30 ειδικοί εκτιμητές και συντηρητές εργάζονται καθημερινά στο Τατόι για να καταγράψουν τα ευρήματα, την αξία τους- που θεωρείται μεγάλη επειδή πλέον είναι μοναδικά  η σπάνια- και να αναλάβουν την συντήρηση και την σωτηρία του προκειμένου στο μέλλον να εκτεθούν στο κοινό.

Οι έρευνες συνεχίζονται πάντως γιατί υπάρχουν και άλλες αποσκευές που έχουν εντοπιστεί αλλά ακόμα δεν έχουν ανοιχτεί.

Πηγή

i-rena blogspot

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης