Της Κύρας Αδάμ

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη σκέπτεται να χρησιμοποιήσει το μοναδικό ισχυρό πολιτικό και διπλωματικό όπλο που διαθέτει απέναντι στην εχθρική  και άκρως επιθετική πολιτική της Άγκυρας απέναντι στην ελληνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα.

Αυτό δεν είναι άλλο από την Τελωνειακή Ένωση ΕΕ- Τουρκίας, η οποία έχει επιτρέψει στην Τουρκία, λόγω της σκανδαλώδους συμφωνίας εξαγωγής τουρκικών προιόντων χωρίς δσμούς (και ποσοτικούς περιορισμούς στα γεωργικά προιόντα στην ΕΕ) να αποθησαυρίσει μόνον το 2019 το ιλλιγιώδες ποσό των 70 δις ευρώ, ενώ το συνολικό «οικονομικό αλισβερίσι» ΕΕ-Τουρκίας ανέρχεται στο ομοίως ιλλιγγιώδες ποσό των 140 δις ευρώ μόνον τό 2019.

Το MILITAIRE είναι ο μόνος ιστότοπος, ο οποίος τους τελευταίους μήνες έχει ασχοληθεί  με το «όπλο» της Τελωνειακής Ένωσης και έχει ενημερώσει  ενδελεχώς τους αναγνώστες του. Ενδεικτικά δύο από τα άρθρα ΕΔΩ  και ΕΔΩ.

Ο κάτωθι πίνακας  είναι τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαικής Επιτροπής 08/05/2020. Όταν ο αναγώστης περάσει το πρώτο σοκ θα διαπιστώσει από τον ίδιο πίνακα ότι οι αδασμολόγητες εξαγωγές της Τουρκίας στην ΕΕ από το 2009 μεχρι το 2019 , (στον πίνακα με κόκκινο χρώμα), αυξάνονται αλματωδώς, σε σημείο ώστε πέρσυ το ισοζύγιο να διαμορφώνεται αρνητικά για την ΕΕ.

Αυτός ο πακτωλός χρημάτων προς την Τουρκία «βρέξει -χιονίσει» δίνει–λογιστικά πάντα- στην Άγκυρα την ευχέρεια να εξοπλίζεται συνεχώς (σ.σ. στον ευρωπαϊκό χώρο ,κυρίως από την Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία) ,ώστε με άνεση να ασκεί στρατιωτική διπλωματία σε βάρος της Ελλάδας και της Κύπρου.

Η Ελλάδα επομένως ( αλλα και η Κύπρος) έχουν κάθε δικαίωμα και καθήκον ως πλήρη μέλη της ΕΕ που «τροφοδοτούν « την Τουρκία ετησίως και απρόσκοπτα με πακτωλό χρημάτων, να χρησιμοποιήσουν την ισχυρή «οικονομική διπλωματία» που διαθέτουν, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την συνεχή και σε όλα τα επίπεδα απειλή από την Τουρκία.

Αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από την επιβολή ευρωπαικών οικονομικών κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας μέσω της ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ της Τελωνειακής Ενωσης ΕΕ-Τουρκίας. Δηλαδή με την επιβολή δασμών σε επιλεγμένα εξαγώγιμα τουρκικά προιόντα ανάλογα με τον βαθμό επιθετικότητας της Τουρκίας, έτσι ώστε η Αγκυρα να αισθανθεί «στο πετσί» της  τον ισχυρό οικονομικό κλοιό πάνω στην κλυδωνιζόμενη οικονομία της.

Είναι ηλίου φαηνότερο και έχει γραφεί πολλαπλώς ότι η Άγκυρα  χλευάζει τις άλλες «κυρώσεις» σε βάρος της , αλλά φοβάται πραγματικά τις κυρώσεις  από την Τελωνειακή Ένωση με την ΕΕ. Γι αυτό και σε όλες τις επικοινωνίες του με την οικονομική «προστάτιδα του» Α Μέρκελ , ο Τ. Ερντογάν δεν έχει παραλείψει ποτέ να αναφερθεί στην απαίτηση του να μην αγγίξει κανείς την Τελωνειακή Ενωση, απειλώντας με το μεταναστευτικό «που θα πνίξει την Ευρώπη».

Όπως είναι γνωστό η Α.Μέρκελ μέχρι στιγμής είχε διασφαλίσει από την πλευρά της κυβέρνησης Μητσοτάκη ότι η Αθήνα δεν θα επιμείνει σε «σκληρές κυρώσεις» σε βάρος της Τουρκίας.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη τήρησε στο ακέραιο την υποσχεση της στο Βερολίνο – για να μην πεί η κυβέρνηση « σε περιπέτειες» -και στα δύο προηγούμενα Συμβούλια Κορυφής περιορίστηκε στις χλιαρές προς την Τουρκία, προσβλητικές και περιφρονητικές προς την Ελλάδα και την Κύπρο, (που αντιμετωπίζουν τουρκική απειλή στην κυριαρχία τους), ευρωπαικές αποφάσεις για την Τουρκία.

Με τον σοβαρό πλέον κίνδυνο η κυβέρνηση να χάσει και την -πολυδουλεμένη και πολυχρονεμένη- «επιτυχία» της στα μάτια της ελληνικής κοινής γνώμης, λόγω της- χωρίς αποτροπή- τουρκικής απειλής, το Μέγαρο Μαξίμου αποφάσισε –άτσαλα για την ώρα- να ενεργοποιήσει το μεγάλο όπλο της εναντίον της Τουρκίας: την Τελωνειακή Ένωση.

Ωστόσο, το ζητούμενο δεν είναι να ΑΝΑΣΤΑΛΕΙ η Τελωνειακή Ενωση ΕΕ- Τουρκίας , αλλα να προχωρήσει η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ της.

Στην πρώτη περίπτωση , η Αναστολή θα «πάρει σβάρνα» όλες τις ευρωπαικές χώρες που έχουν ισχυρό οικονομικό αλισβερίσι με την Τουρκία εναντίον της Ελλάδας.

Στην δεύτερη περίπτωση, η Αναθεώρηση, δηλαδή η επιβολή επιλεκτικών δασμών σε τουρκικά προιόντα, επιτρέπει στην Ελλάδα ένα ευρύ πεδίο ενδο-ευρωπαικων διαπραγματεύσεων , με τελικό πάντα στόχο το ισχυρό οκονομικό πλήγμα στην Τουρκία προς σωφρονισμό της με την πραγματικότητα του Διεθνούς Δικαίου.

Ομοίως η κυβέρνηση Μητσοτάκη οφείλει να επεξεργαστεί την αυστηρή ρήτρα απαγόρευσης χρήσης από την Τουρκία εναντίον κράτους μέλους της ΕΕ οπλικών συστημάτων, που αυτή αγοράζει από άλλο ευρωπαικό κράτος.

Avatar
Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016