Υποστηριξε το militaire
ΠΑ
09/12/2021 | 14:45
Militaire News

F-35: Το «φυσάει και δεν κρυώνει» η USAF – Tο υψηλό λειτουργικό κόστος απειλεί το πρόγραμμα

F-35: Το «φυσάει και δεν κρυώνει» η USAF - Tο υψηλό λειτουργικό κόστος απειλεί το πρόγραμμα

Η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία δηλώνει ικανοποιημένη με τις επιδόσεις του F-35 στις επιχειρήσεις και σχεδιάζει το F-35 να αποτελέσει τον «ακρογωνιαίο λίθο» του στόλου των μαχητικών της για τα επόμενα 30 χρόνια. Ωστόσο, το υψηλό λειτουργικό κόστος του αεροσκάφους –36.000 δολάρια ανά ώρα πτήσηςαπειλεί το πρόγραμμα.

Έτσι η Πολεμική Αεροπορία των σχεδιάζει να περιορίσει τις αγορές νέων F-35 μέχρι το κόστος να πάει σε επίπεδο που αρχικά (το 2012) είχε προγραμματιστεί: Στα 25.000 δολάρια ανά ώρα πτήσεις.

Όπως σημειώνει το Air Force Magazine, το λειτουργικό κόστος είναι το κεντρικό ζήτημα για το F-35 και το χαρακτηρίζουν ως τη μεγάλη «τρύπα». Ο Επιτελάρχης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, στρατηγός Τσαρλς Κ. Μπράουν Τζούνιορ είπε ότι εάν το κόστος συντήρησης των F-35 δεν μειωθεί, η Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει είτε να πετάει λιγότερο συχνά το μαχητικό –κρατώντας το μόνο για «αποστολές υψηλών προδιαγραφών»- ή να αγοράσει λιγότερα.

Μάλιστα, ο Υποστράτηγος Eric Fick σημείωσε ότι το υψηλό λειτουργικό κόστος είναι «μια υπαρξιακή απειλή για το F-35»!

Ο Fick, σε μια συζήτηση με δημοσιογράφους τον Σεπτέμβριο, είπε ότι το F-35 είναι ήδη κοντά στην «παροχή δυνατοτήτων πέμπτης γενιάς με υψηλό κόστος τέταρτης γενιάς». Συγκριτικά, τα F-15EX και F/A-18E/F κοστίζουν περίπου 29.000-30.000 δολάρια την ώρα και το νέο συμβόλαιο συντήρησης ορίζει ότι η Lockheed θα μειώσει το λειτουργικό κόστος F-35 σε 30.000 δολάρια την ώρα μέχρι το τέλος του 2023. Η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία θέλει το ωριαίο κόστος του F-35 συγκρίσιμο με το F-16, περί τα 22.000 δολάρια την ώρα.

Οι Αμερικανοί, για τη δική τους Πολεμική Αεροπορία, σημειώνουν ότι η αγορά περισσότερων F-35 θα πρέπει να «εξαρτηθεί από την πρόοδο του υπουργείου Άμυνας» στον περιορισμό του λειτουργικού κόστους των F-35.

«Υπάρχει ένα σημαντικό και αυξανόμενο χάσμα» μεταξύ του τι πίστευαν οι υπηρεσίες ότι θα ξόδευαν για τις επιχειρήσεις F-35 και του τι πραγματικά συμβαίνει, διαπιστώνουν. Μέχρι το 2036, αναμένεται ότι το χάσμα θα διευρυνθεί στα 6 δισεκατομμύρια δολάρια! Μόνο για την Πολεμική Αεροπορία, το χάσμα θα είναι 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2036!

Μερικά από τα βασικά προβλήματα

f-35

Κάποια από τα κύρια προβλήματα; Ο στόλος των F-35 αυξάνεται συνεχώς, αλλά οι πωλητές έχουν περιορισμένη ικανότητα να κατασκευάζουν εξαρτήματα για τζετ τόσο στη γραμμή παραγωγής όσο και σε εκείνα του πεδίου. Λόγω των διαφορετικών παραλλαγών και διαμορφώσεων του F-35, υπάρχουν πολλές εκδόσεις πολλών εξαρτημάτων. Η πανδημία του COVID έχει επιβραδύνει την παραγωγή τζετ και εξαρτημάτων εξίσου και τα υλικά του F-35 χρειάζονταν περισσότερη συντήρηση από ό,τι αναμενόταν.

Ένα άλλο είναι το Autonomic Logistics Information System ή ALIS. Σκοπός ήταν να ανιχνεύει αυτόματα και να προγραμματίζει τις απαραίτητες ενέργειες συντήρησης, αλλά είχε προβλήματα και υποφέρει από ψευδείς συναγερμούς που προκαλούν περιττές αλλαγές εξαρτημάτων.

Η πρώην επικεφαλής αγοράς και υποστήριξης του Πενταγώνου, Έλεν Μ. Λορντ, είχε δηλώσει το 2018: «Αυτή τη στιγμή, δεν μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά το κόστος συντήρησης που έχουμε στο F-35. Και είμαστε δεσμευμένοι να το αλλάξουμε αυτό».

Όλες οι ειδήσεις

«Στην αναφορά» βγάζουν τον ΥΕΘΑ Νίκο Παναγιωτόπουλο οι στρατιωτικοί δικαστές!

Η «αμερικανική τορπίλη» στην επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Ρωσία

Πώληση F-35 στην Ελλάδα: Έρχονται αξιωματούχοι από το Αμερικανικό Πεντάγωνο για επιθεώρηση

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης