Η αλήθεια είναι ότι το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ έχει προκαλέσει περισσότερες αντιδράσεις από ευμενή σχόλια. Οι ΕΠΟΠ διαμαρτύρονται δικαίως ότι αφήνονται στο έλεος της τύχης, οι απόστρατοι διαμαρτύρονται για μη εφαρμογή απόφασης του ΣτΕ, στελέχη του ΣΞ και της ΠΑ διαμαρτύρονται για θεσμοθέτηση πρόσθετων κρατήσεων και οι απόφοιτοι των παραγωγικών σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) βρίσκονται στα κάγκελα για σειρά από λόγους. Παρακάτω μια επιστολή που λάβαμε θέτει σοβαρά θέματα διακρίσεων εις βάρος τους και οφείλει να προβληματίσει.
Με το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας είχε καλλιεργηθεί η ελπίδα στα στελέχη όλων των Όπλων ότι θα αντιμετωπίζονταν πολλά από τα προβλήματα που υπάρχουν. Το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό και εξοργιστικό ταυτόχρονα.
Με το άρθρο 47 επιχειρείται με πλάγια μέθοδο μια οριζόντια σταδιοδρομική παρέμβαση εις βάρος των αποφοίτων ΑΣΣΥ συνολικά, μέσα από τη σταδιακή εξομοίωση των στελεχών προέλευσης ΕΜΘ (απευθείας κατάταξη) με τους αποφοίτους ΑΣΣΥ (πανελλήνιες), αλλά μόνο ως προς τα δικαιώματα.
Η άνιση αντιμετώπιση ξεκίνησε με την απονομή του βαθμού του Ανθυπολοχαγού στα 31 χρόνια υπηρεσίας. Συνέχισε με του Υπολοχαγού και τώρα επιχειρείται αυτή του Λοχαγού. Επίσημη δικαιολογία για τη συγκεκριμένη ρύθμιση δεν υπάρχει, όπως πχ έγινε με τους Αξιωματικούς ΑΣΣΥ και το ν.3883/10, που τους έθεσε μαζικά να ακολουθούν την επετηρίδα των Αξιωματικών ΑΣΕΙ με το πρόσχημα της αναβάθμισης.
Την ίδια στιγμή, οι συνάδελφοι ΕΜΘ απαιτούν (;;;;;) την ένταξή τους στη Β’ μισθολογική κατηγορία (ΑΣΣΥ), με το πρόσχημα ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με τους αστυνομικούς, που είναι άλλο μισθολόγιο. Να επισημάνουμε ότι ενώ οι κατηγορίες Β’ (πανελλήνιες) και Γ’ (απευθείας κατάταξη) είναι εξισωμένες σχεδόν στο 100%, κάτι τέτοιο δεν ισχύει ανάμεσα στις Α’ και Β’ (αμφότερες από πανελλήνιες).
Με αυτό τον πλάγιο τρόπο, της πολιτικής παρέμβασης, επιχειρείται να ξεπεραστεί ο σκόπελος δύο δυσμενών δικαστικών αποφάσεων, ενέργεια που θα ολοκληρωθεί αν συμβεί το αδιανόητο, οι Αξιωματικοί ΕΜΘ να ενταχθούν στο Β’ κλιμάκιο, γεγονός που θα σημάνει την πλήρη (μονομερή) εξίσωση, στα πρότυπα των εθελοντριών του ν.705/77. Να θυμίσουμε ότι τόσο οι εθελόντριες, όσο και οι ΕΜΘ, είχαν ως καταληκτικό βαθμό αυτό του Ανθυπασπιστή, οπότε για οτιδήποτε μιλάμε πέραν αυτού του σημείου, αφορά πολιτική παρέμβαση. Άραγε μπορεί να μας θυμίσει κανείς αν υπήρξε ποτέ αντίστοιχη παρέμβαση υπέρ των αποφοίτων ΑΣΣΥ;
Την ίδια στιγμή που επιχειρείται νέα απονομή βαθμού στους ΕΜΘ, δεν γίνεται κανένας λόγος για τους χρόνους διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας που είναι σύμφωνα με τη νομοθεσία βασικό προσόν για την προαγωγή. Και αν για το βαθμό του Ανθυπολοχαγού είχε κριθεί (εσφαλμένα) ότι δεν απαιτείται ως προσόν ο χρόνος διοίκησης με το πρόσχημα ότι ο βαθμός ήταν αποστρατευτικός, πλέον κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύει. Η αντιμετώπισή τους οφείλει να είναι ισότιμη με τους υπόλοιπους Αξιωματικούς και αυτό σημαίνει ότι οφείλουν να συμπεριλαμβάνονται πλήρως σε όλους τους υπηρεσιακούς σχεδιασμούς, άρα και στους χρόνους διοίκησης.
Δεν είναι δυνατόν σε όλες τις Μονάδες οι Αξιωματικοί ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ να επιφορτίζονται με 2 και 3 καθήκοντα ταυτόχρονα και οι συνάδελφοι Αξιωματικοί ΕΜΘ να παρακολουθούν ως θεατές. Δεν είναι δυνατόν με τις εσωτερικές Διαταγές, οι Αξιωματικοί ΑΣΣΥ να επιβαρύνονται ακόμα και στο βαθμό του Ταγματάρχη υποχρεωτικά με υπηρεσία σε Πολεμικά Πλοία ή παραμεθόριο παρά την ηλικία τους (Λοχαγός στα 28 έως 34 έτη που σημαίνει ηλικία περί τα 50+), αλλά για τους Αξιωματικούς ΕΜΘ να μην υπάρχει τέτοια απαίτηση. Μήπως έχουν άλλη αξία οι οικογένειες των ΑΣΣΥ και άλλη των ΕΜΘ; Με τέτοιες απαράδεκτες ρυθμίσεις θεσμοθετείται η αδικία, κάτι που αποδεδειγμένα συμβαίνει συστηματικά και διαχρονικά μόνο εις βάρος των Αξιωματικών ΑΣΣΥ.
Οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ είναι ο μόνος θεσμός που διαρκώς συμπιέζεται από πάνω κι από κάτω. Από κάτω διαρκώς θέλουν εξίσωση και από πάνω δεν θέλουν ούτε ν’ ακούνε για αναβάθμιση. Ο ν.3883/10 (ένας άδικος νόμος ειδικά για τους ΑΣΣΥ) τους αποστέρησε ένα βαθμό (έμμεσα δύο), ενώ τους επιφόρτισε με αυξημένα καθήκοντα και αρμοδιότητες (πχ χρόνοι διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας).
Διαχρονικά οι σταδιοδρομικοί νόμοι των ΕΔ έχουν ένα κοινό: η εξέλιξη των στελεχών σχετίζεται και με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις και όλα αυτά με την προέλευση. Είναι αδιανόητο η πολιτική ηγεσία να αποδεικνύει πόσο κατώτερη των περιστάσεων είναι όταν διαρκώς κάνει πίσω στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου θεσμού μόνο επειδή διαμαρτύρεται ασταμάτητα. Το αποτέλεσμα είναι, ενώ πρόκειται για το νεότερο θεσμό Αξιωματικών, να έχουν πλεονεκτήματα σαν να είναι ο αρχαιότερος. Γιατί πάει περίπατο εδώ η αρχαιότητα; Αδιανόητο.
Οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ υπόκεινται συστηματικά μια σειρά από αδιανόητες διακρίσεις εις βάρος τους. Παραδείγματα:
Ο κατάλογος των διακρίσεων εις βάρος των αποφοίτων ΑΣΣΥ και ιδίως των Αξιωματικών δεν έχει τελειωμό. Στις τάξεις των ΑΣΣΥ επικρατεί οργή. Τα συνεχή ρουσφέτια που έχουν δυσμενή αντίκτυπο εις βάρος τους, έχουν κουράσει.
Αφού οι συνάδελφοι ΕΜΘ θέλουν τόσο πολύ να έχουν σταδιοδρομία ως Αξιωματικοί, να μάθουν να αναλαμβάνουν ισότιμα και τις υποχρεώσεις που αναλογούν στο βαθμό. Εξάλλου κανείς δεν τους απαγόρεψε να συμμετάσχουν και αυτοί σε πανελλήνιες εξετάσεις. Ας τους εξηγήσει κάποιος ότι κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις (δικαιώματα και υποχρεώσεις) και πάνε πάντα μαζί. Οι Αξιωματικοί ΕΜΘ υπάγονται εξίσου στο ν.3883/10, ή μήπως όχι;