Αύριο έχει προγραμματιστεί να προσγειωθεί το πρώτο F-16 Block 52+ Adv στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ. Η προσγείωση σηματοδοτεί την έναρξη του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 83 F-16 την ΠΑ; Περίπου…

Στο ΓΕΑ φαίνεται να υπάρχει άγχος για την καθυστέρηση που έχει υπάρξει στην έναρξη του προγράμματος. Σε πρόσφατη ενημέρωση είχε παρουσιασθεί ως θετικό γεγονός ότι το πρώτο αεροσκάφος θα “έμπαινε” στην ΕΑΒ τον Δεκέμβριο κι όχι τον Ιανουάριο, όπως είχε προγραμματιστεί. Το θέμα όμως είναι ότι αυτή τη στιγμή ακόμη δεν έχει πιστοποιηθεί το προσωπικό που απαιτείται ώστε να ξεκινήσει ουσιαστική δουλειά. Οι εκτιμήσεις λένε ότι αυτό θα γίνει τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.

Το πιο περίεργο όμως είναι ότι επελέγη να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός από τα πιο καινούργια αεροσκάφη, τα F-16 Blocl 52+Adv! Τα 30 αεροσκάφη είχαν παραγγλθεί το 2005 και παραδόθηκαν στην ΠΑ, το 2009-2010! Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι δεν έπρεπε να εκσυγχρονιστούν και τη θέση τους στο πρόγραμμα να είχαν τα F-16 που αγοράστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Τα χρήματα που ζητούσε η Lockheed Martin όμως ήταν περισσότερα και το ταμείο δεν έβγαινε…

Μια και μιλάμε για ταμείο, θα επαναλάβουμε ότι η γκρίνια που ακούγεται για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16 από τα Γενικά Επιτελεία πλην του ΓΕΑ, εντείνεται. Το πρόγραμμα θα ήταν ευλογία αν γινόταν στις αρχές ή το πολύ στα μέσα του 2000. Τώρα η αναβάθμιση των F-16 στην έκδοση Viper, που σημαίνει Οχιά, είναι “δηλητήριο” που σκοτώνει τις επείγουσες απαιτήσεις πρωτίστως του ΠΝ ,αλλά και του Στρατού Ξηράς. Δηλητήριο όπως και το κόστος που προς το παρόν έχει προσδιοριστεί στο 1,5 δις.

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016