Υποστηριξε το militaire
Άμυνα Άποψη
05/03/2024 | 09:39 (ενημερώθηκε 2 μήνες πριν)
Militaire News

«Ποιος Χρωματίζει το  Όραμα στις Ένοπλες Δυνάμεις»; Παν.Δημητριάδης

«Ποιος Χρωματίζει το  Όραμα στις Ένοπλες Δυνάμεις»; Παν.Δημητριάδης

Γράφει ο

Παναγιώτης Δημητριάδης

Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α

Tο όραμα για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο  για την Εθνική Ασφάλεια, την Άμυνα  και την Εξωτερική Πολιτική που  υπερασπίζει τις αξίες του Ελληνισμού, δεν μπορεί να έχει  χρώμα.

Σύμφωνα με τον ν 3883/10 οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας ορίζονται τα όπλα, Στρατός ξηράς,  Πολεμικό Ναυτικό και  Πολεμική Αεροπορία και ως Γενικά Επιτελεία ορίζονται, το ΓΕΕΘΑ , ΓΕΣ , ΓΕΝ και ΓΕΑ.

Είναι βέβαιο ότι το  ΥΠΕΘΑ γνωρίζει ότι η ύπαρξη της  5 ης  σημαίας που κυματίζει ισότιμα με τα Γενικά Επιτελεία στον προαύλιο χώρο έχει τοποθετηθεί αυθαίρετα,  αφού είναι  σημαία  της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) ή Ειδικών Επιχειρήσεων ή όπως αλλιώς ήθελε να τη βαφτίσει ο προηγούμενος ΑΓΕΕΘΑ. Η μη υποστολή της σημαίας συνεχίζει να προκαλεί δυσμενή σχόλια στο προσωπικό, θυμίζοντας προηγούμενες συμπεριφορές αλαζονείας που μπέρδευαν την ηγεσία με την εξουσία με αποτέλεσμα την άνιση μεταχείριση του στρατιωτικού   προσωπικού των όπλων υπέρ του ΣΞ, για να φτάσουμε στις προκλήσεις:  α. Με το παλάτι που στήθηκε  για την   ΔΕΠ  εντός του  στρατοπέδου Παπάγου και δεν έχει μετακομίσει ακόμα.  β. Τoν  θυρεό της χούντας που κοσμεί την κύρια είσοδο που ανάρτησε ο Αγγελής και όχι αυτόν του στρατάρχη Παπάγου.  γ. Το  μνημείο που στήθηκε για δημόσιες σχέσεις στον προαύλιο χώρο του ΥΠΕΘΑ.  Ποιος αλήθεια  αρίθμησε τους πεσόντες σε 121.692; από ποια χρονολογία και μετά;, συμπεριλαμβάνονται οι πεσόντες της  Ελληνικής Επανάστασης του 21;, o Μαραθώνας, οι  Θερμοπύλες, τα Γαυγάμηλα;, ή περιορίζονται  λόγω στενής αντίληψης  στους  πεσόντες  σύμφωνα με τις αναγραφόμενες μάχες του ΣΞ στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη μετά το  1909, ενώ η μνήμη των πεσόντων  ανά τους αιώνες έμειναν στο “ανδρών γαρ επιφανών πάσα γη τάφος “ του Θουκυδίδη.

Μετακόμισαν τα τανκς  εκτός Αθηνών, μετά  την πτώση της χούντας για να φέρει ο προηγούμενος ΑΓΕΕΘΑ   από την πίσω πόρτα, στο κέντρο της Αθήνας τη ΔΕΠ με τον μανδύα  της διακλαδικότητας,   με  Διοικητή Αντιστράτηγο και όχι διακλαδικό Διοικητή Αντιναύαρχο ή Αντιπτέραρχο,   καθιστώντας τον αυθαίρετα ιεραρχικά, πάνω από τους Αρχηγούς Στόλου και Τακτικής Αεροπορίας  και    ισότιμο με τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, ξεπερνώντας έτσι σε οργανωτική Δομή Διοίκησης και φαντασία ακόμα και τη χούντα, μετά από 50 χρόνια.

Η κυβέρνηση ξεδίπλωσε     το όραμα χωρίς  χρώματα για το μέλλον της Ελλάδας, δίνοντας  προτεραιότητα στην εξωτερική πολιτική και  Άμυνα. Άνοιξε   νέους περιφερειακούς ορίζοντες  με στρατηγικές  συμμαχίες, ενώ  ενίσχυσε την ικανότητα  των Ενόπλων Δυνάμεων με την προμήθεια νέων σύγχρονων οπλικών συστημάτων, F -16 VIPER, RAFALE, F-35 φρεγάτες Belharra κ.α. δίνοντας έτσι έμφαση στην ασφάλεια και  ευημερία του Ελληνικού λαού. Ο μηδενισμός των αεροπορικών εμπλοκών στο Αιγαίο  επιβραβεύει την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης μετά από δεκαετίες και δίνει  ελπίδες για  θετικά βήματα στο μέλλον, χωρίς να παραβλέπεται η συνεχιζόμενη επιθετική ρητορική της Γείτονος όπως και το εξοπλιστικό της πρόγραμμα.

Τα lessons Learned από τον πόλεμο της Ουκρανίας,  τις πρόσφατες περιφερειακές  κρίσεις, τα νέα οπλικά συστήματα και  η  ανάπτυξη της ηλεκτρονικής τεχνολογίας συνηγορούν στην επιχειρησιακή απαίτηση για άμεσες αλλαγές στη  Δομή Δυνάμεων  και Διοικητικής αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η υπάρχουσα κάθετη Δομή Διοίκησης του ΑΓΕΕΘΑ βάσει του ν 3883/10 ο οποίος είναι πιστή αντιγραφή του ν.δ 58/68 του Αγγελή, δεν αφήνει περιθώρια για σοβαρή αναδιοργάνωση και ειδικά όταν  το  ΓΕΕΘΑ αντί στρατηγικού ρόλου αναλίσκεται στην εκποίηση άχρηστων υλικών  ( βλ. στην  από 26 Φεβ.2024 ανάρτηση με υπογραφή ΑΓΕΕΘΑ )  και την εφοδιαστική υποστήριξη των Επιτελείων.

Η αντιμετώπιση μελλοντικών κρίσεων επιτάσσει τον άμεσο εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων ξεκινώντας από το προσωπικό. Οι  επιθετικές επιχειρήσεις στον κυβερνοχώρο, η τεχνική νοημοσύνη και  οι αναδυόμενες τεχνολογίες, απαιτούν νέες επιστημονικές επιχειρησιακές δεξιότητες και νέες επαγγελματικές ειδικότητες του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα.

Στρατηγικό πλεονέκτημα δεν αποκτάς, όταν τοποθετείς τις δυνάμεις σου μέσα στον κώνο τρωτότητας (vernable cone), όταν αυξάνεις τις ειδικές δυνάμεις σε προσωπικό και μέσα  σε αντίθεση με το Δόγμα άλλων κρατών, όταν  επενδύεις σε  ελικόπτερα που έχουν μηδενική  επιβίωση  στη μάχη, όταν  επενδύεις σε χιλιάδες τεθωρακισμένα σε περιορισμένο χώρο εντός της ακτίνας δράσης του αντιπάλου, όταν   δημιουργείς βάσεις μέσα σε λίμνες. κ.α.

Η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχοντας επίγνωση για τις μελλοντικές σαρωτικές αλλαγές  που έρχονται στο φάσμα των επιχειρήσεων τόσο  σε εθνικό επίπεδο, με την απόκτηση νέων οπλικών συστημάτων, όσο  στο  ΝΑΤΟ και την Ε.Ε ,  παράλληλα  με τις τεχνολογικές εξελίξεις, δημιούργησε ολοκληρωμένες δυνατότητες,  με σκοπό  την έγκαιρη προετοιμασία  σε όλα τα επίπεδα,  με ποιοτικές αποφάσεις και επιλογές. Αυτές οι δυνατότητες ενισχύουν την ασφάλεια και άμυνα της χώρας και έχουν αντίκτυπο για την ικανότητά της Π.Α σε όλα τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ.  Η εκτίμηση της απειλής, η προετοιμασία, η αποτροπή και η πλήρη αξιοποίηση των οπλικών συστημάτων βασιζόμενη στο ηθικό  και την υψηλή επαγγελματική κατάρτιση του προσωπικού, έχουν ως αποτέλεσμα την άμεση αντιμετώπιση κάθε απειλής,  με την  ηγεσία και  το προσωπικό να είναι σε κατάσταση υψηλής ετοιμότητας  24 ώρες το 24ωρο.

Το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε   βάσει της «Ατζέντας 2030» με αντικείμενα τη δημιουργία Κέντρου Καινοτομίας ως 6ου κλάδου, (Έξη κλάδους έχει και το ΓΕΕΘΑ  των ΗΠΑ με 1 εκατ. και πλέον ενεργό προσωπικό) και φυσικά με προϊστάμενο  βαθμό Υποστρατήγου σαν  να μην υπάρχουν τα  ΓΕΝ και ΓΕΑ, τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των ΑΣΕΙ χωρίς να αναφέρεται το οργανωτικό πέπλο  και τη σύσταση Κοινού Σώματος πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις υπό το ΓΕΕΘΑ , χωρίς τη συμμετοχή του ΓΕΝ,  αλλά με προσωπικό της Π.Α ντύνοντας τους στο χακί και  με προϊστάμενο υποστράτηγο, δεν αφήνουν παρερμηνείες για τον εμπνευστή  του σχεδίου αυτού.     

Ο διορισμός δύο Αντιναυάρχων και μίας δικαστικού στο ΔΣ της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας,  οι οποίοι στο πρώτο ΔΣ είχαν ως θέμα συζήτησης την αποζημίωση των μελών του ΔΣ, προκαλεί τη θυμηδία,  αφού ανοίγει τον δρόμο στους Αντιπτεράρχους να συμμετέχουν στο ΔΣ των ναυπηγείων.  Η διαρροή στα ΜΜΕ περί ενοποίησης των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, όταν ο  ΕΟΠΥΥ χρωστά εκατομμύρια ευρώ, ένα  χρέος το οποίο διαγράφεται κυλιόμενα στην 20ετία. Όταν καλούνται οι απόστρατοι να πληρώσουν απογευματινά χειρουργεία ενώ έχουν κρατήσεις ασφάλισης  6% υπέρ ΕΟΠΥΥ και 3% υπέρ ΝΙΜΤΣ.   Όταν δίνεται  παραγγελία αναλογιστικών μελετών σε βάθος 50 χρόνων για τα Μετοχικά Ταμεία, βάζοντας στο ίδιο τσουβάλι την ευταξία των Μετοχικών Ταμείων Ναυτικού και Αεροπορίας σε αντίθεση με την κακοδιαχείριση των 480 εκατ. ευρώ του ΜΤΣ. Όταν η δομή Διοίκησης του ΑΓΕΕΘΑ είναι κάθετη και όχι οριζόντια, αντίστοιχη της χούντας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Κυπριακό.  Όταν κυματίζει αυθαίρετα η σημαία μιας  Διοίκησης στο ίδιο ύψος με τις σημαίες των Γενικών Επιτελείων. Τότε:

Η   επιλογή ΑΓΕΕΘΑ  για τρίτη συνεχόμενη φορά εκ του  ΣΞ και μάλιστα Διοικητή Διοίκησης και όχι Αρχηγό Γενικού Επιτελείου έχοντας ως προσόν το διδακτορικό και την ευθύνη για τα τραγικά αποτελέσματα της αποστολής στη Λιβύη,  δεν αφήνει περιθώρια νέων αντιλήψεων στο πεδίο μάχης. Η αναδιοργάνωση των δυνάμεων δεν  επιτυγχάνεται, αν δεν επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Σήμερα παρά ποτέ  κρίνεται επιτακτική η ανάγκη υιοθέτησης ενός  νέου ολοκληρωμένου διακλαδικού  στρατηγικού Δόγματος   στο έδαφος , τη θάλασσα και τον αέρα με νέες αντιλήψεις και τακτικές στο πεδίο της μάχης για τη διατήρηση της έξυπνης – ποιοτικής  υπεροχής χωρίς χρώμα χακί και κάθετη δομή Διοίκησης.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης