Υποστηριξε το militaire

Πάμε για «ελικοπτεράτο» σκάνδαλο; Τι καταγγέλει ο βουλευτής Αντώνης Μυλωνάκης! Θα απαντήσει κάποιος;

Militaire News

Οι Έλληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν από τις τσέπες τους 650 εκατομμύρια ευρώ για να έχουν οι Ένοπλες Δυνάμεις σύγχρονα μεταφορικά ελικόπτερα. Τα NH-90. Τώρα το ΓΕΕΘΑ θέλει να πληρώσουν άλλο 1,3 δις για να αγοράσουμε…μεταφορικά ελικόπτερα, αυτή τη φορά Black Hawk!!! Η απίστευτη δικαιολογία είναι ότι έχουμε προβλήματα διαθεσιμοτήτων με τα NH-90!!! Και λοιπόν; Γιατί δεν λύνουμε το θέμα των διαθεσιμοτήτων και ζητάμε κι άλλα ελικόπτερα;

Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Αντώνης Μυλωνάκης, μιλώντας στο militaire channel έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Στο βίντεο όσα μας είπε.

Κατέθεσε και σχετική ερώτηση στη Βουλή. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι φλερτάρει πολύ να χαρακτηριστεί η όλη υπόθεση σκάνδαλο!

Η ερώτηση Μυλωνάκη:

Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, η Ελληνική Κυβέρνηση απέστειλε την Επιστολή Αιτήματος (LoR) προς τις αμερικανικές υπηρεσίες για την αγορά εικοσιτεσσάρων (24) ελικοπτέρων, τα οποία θα είναι νέας κατασκευής, τύπου «UH-60M Black Hawk» με συνολικό κόστος της τάξεως του 1,2 δισ. €, με προαίρεση για έντεκα (11) ακόμα.

Μάλιστα η ταχύτητα υποβολής της LOR μπορεί να προσδώσει χαρακτηριστικά προχειρότητας καθώς από δημοσιεύματα προκύπτει ότι ενώ η εξουσιοδότηση στη ΓΔΑΕΕ από τον αρμόδιο Υπουργό αφορούσε σε εικοσιτέσσερα συν έντεκα (24+11) ελικόπτερα, με κάποιον ανεξήγητο τρόπο στο προς αποστολή έγγραφο LoR προστίθεται η πρόβλεψη επιπρόσθετου δικαιώματος προαίρεσης (option) για ακόμα 25 ελικόπτερα.

Σημειωτέον εστί ότι δεν έχουν γίνει γνωστές ακόμη οι προθέσεις του Υπουργείου αναφορικά με την εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας στην εν λόγω προμήθεια.

Η κίνηση απόκτησης των ελικοπτέρων αυτών εγείρει πολλά ερωτηματικά τη στιγμή πουο Ελληνικός Στρατός δεν έχει παραλάβει όλα τα ελικόπτερα, ίδιας κατηγορίας, τύπου «ΝΗ-90», τα οποία παραγγέλθηκαν στις αρχές τις δεκαετίας του 2000.

Μάλιστα για τα συγκεκριμένα ελικόπτερα η κατάσταση είναι δραματική καθώς έχουν παραληφθεί δεκαπέντε (15) από τα είκοσι (20) ενώ η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης-Follow On Support (FOS) τελεί ακόμα υπό διαπραγμάτευση.

Να σημειωθεί ότι η σύμβαση FOS έχει εγκριθεί από την Βουλή την 21η Οκτωβρίου 2021 και έκτοτε δεν έχει προχωρήσει στερώντας από τον Ελληνικό Στρατό την πολύτιμη συνεισφορά των εν λόγω
ελικοπτέρων.

Επιπροσθέτως, η υποστήριξη των «CH-47 Chinook» φαίνεται να προχωράει και αυτή με αργούς ρυθμούς με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιχειρησιακή αξιοποίηση του τύπου.

Τέλος, παρά την καθομολογουμένη πρόθεση του Υπουργείου για ενίσχυση της εγχώριας βιομηχανίας, τα ποσά που έχουν διατεθεί για αυτή μέσω των προμηθειών αυτών είναι μηδαμινά.

Βάσει των ανωτέρω:

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η σύμβαση FOS των ελικοπτέρων «ΝΗ-90» και γιατί δεν έχει υπογραφεί ακόμα;

2. Σε τι ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο για να προχωρήσει η σύμβαση FOS των ελικοπτέρων «ΝΗ-90», η οποία έχει κυρωθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο πριν 1,5
χρόνο;

3. Το «ΝΗ-90» βρίσκεται ακόμα στο σχεδιασμό του ΓΕΣ ή μήπως το ΓΕΕΘΑ προτίθεται να πουλήσει τα εν λόγω ελικόπτερα για μείωση της πολυτυπίας;

4. Για ποιο λόγο δεν διεξήχθη ανοιχτή, διεθνής διαγωνιστική διαδικασία μέσω της οποίας η χώρα θα λάμβανε μεγαλύτερα οφέλη ενώ αντίθετα εστάλη η LOR για τα «Sikorsky»;

5. Είναι αλήθεια ότι το Υπουργείο και το αρμόδιο επιτελικό γραφείο έδωσε εντολή στην Πολεμική Αεροπορία να μην καλέσει άλλη ανταγωνίστρια ευρωπαϊκή εταιρεία με το πρόσχημα της ομοιοτυπίας.

6. Υπάρχει πρόβλεψη για την εμπλοκή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στην προμήθεια των «Blackhwak», για την οποία θα δαπανηθούν € 1.2 δις και τι είδους έργο
θα της ανατεθεί;

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης