Υποστηριξε το militaire
Άποψη
27/02/2023 | 06:05 (ενημερώθηκε 1 έτος πριν)
Militaire News

Ελληνικοί σεισμοί: «Ο βασιλιάς είναι γυμνός»! Δ.Λυμπερόπουλος

Ελληνικοί σεισμοί: «Ο βασιλιάς είναι γυμνός»! Δ.Λυμπερόπουλος
φωτ. αρχείου
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Οικονομολόγου

(Γραμματέα τού Πανελλήνιου Προοδευτικού Κινήματος)

Πατησίων &  Γλάδστωνος   3,  Αθήνα

Τηλέφωνα:215.55.15.967

                   215.55.15.968

info@panellinioproodeytikokinima.gr

http://www.panellinioproodeytikokinima.gr

ΔΕΥΤΕΡΟ  ΜΕΡΟΣ

BIΟΣ   ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.

1.Από  τότε πού έγινε ο μεγάλος σεισμός στην Αθήνα το 1999  εχουν παρέλθει,περίπου,23 χρόνια.
Είχαμε,κατά σειρά, τις κυβερνήσεις Σημίτη,Κώστα Καραμανλή, Γιώργου  Παπανδρέου,Συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ,Τσίπρα, Κυριάκου Μητσοτάκη και ακόμη ο αποφασισθείς αντισεισμικός έλεγχος των κτιρίων για τις ζημιές πού είχαν υποστεί δεν έχει τελειώσει.Μάλιστα, τώρα,η κυβέρνηση Μητσοτάκη,μετά τον καταστρεπτικό και πολύνε κρο σεισμό στην Τουρκία,στο τέλος της τετραετίας της,φοβούμενη, προφανώς, τυχόν,επανάληψη του κτυπήματος του Εγκέλαδου και στην Ελλάδα,τώρα,ανακοίνωσε,άρον –άρον,αυτά πού όφειλαν να κά νουν όλες οι παραπάνω κυβερνήσεις για την αντισεισμική θωράκιση της Αθήνας,να τά κάνει σε  fasttrack  διαδικασίες,σε ελάχιστους μή νες. Ετσι,λέει,ότι θα ελεχθούν 64.000 κτίρια,μεταξύ των οποίων,κατά προτεραιότητα και 30.000 κτίρια μαζικής συνάθροισης (σχολεία, νοσο κομεία, ναοί,θέατρα,κλπ).
Η κατάντια των κυβερνώντων είναι ότι όλα αυτά τά 23 χρόνια είχαν ελεχθεί μόνο 16.000 από αυτά.Προφανέστα τα,το πολιτικό κόστος μετράει πολύ περισσότερο από τις ζωές των παιδιών στα σχολεία,των ασθενών στα νοσοκομεία,των γερόντων στα διάφορα  γηροκομεία,κλπ.Οι Δαπάνες αυτές για τις αναγκαίες επι σκευές δεν αποδίδουν κέρδη στην ημετέρα διαπλοκή,γιαυτό και δεν προχωρούν!…Αλλά το δέλεαρ για την νομή της εξουσίας είναι τόσο ισχυρό για τά υπερχρεωμένα από τά Τραπεζικά δάνεια πολιτικά κόμ ματα,πού,τέλος πάντων,άς γίνουν  και κάποιες επισκευές για το θεαθήναι, εκλογές έρχονται,πού ξέρεις;…
2.Επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ,το καλοκαίρι του 2018,ξέσπασε η μεγά λη δολοφονική πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής με τά 114 ανθρώπινα θύμα τα, τους εκατοντάδες εγκαυματίες,το κάψιμο των σπιτιών,κλπ.Τά με σάνυχτα της μοιραίας νύχτας,ο πρωθυπουργός Τσίπρας,σε συνέντευ ξη Τύπου,μαζί με τους αρμόδιους συνεργάτες του,δηλώνει,σαν άρι στος ηθοποιός,ότι μέχρι εκείνη την ώρα δεν υπήρχαν πληροφορίες για θύματα…Ελεγε,εν γνώσει του ψέμματα.Γιατί,ακόμη και 2 ώρες πρίν,ΕΚΑΒ και Πυροσβεστική Υπηρεσία.ανέσερναν δεκάδες απαν θρακωμένα πτώματα και είχαν ενημερώσει σχετικά τίς Αρχές.
Επακολούθησαν έρευνες,πραγματογνωμοσύνες,κλπ.Η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν υπήρχε εγρήγορση και συντονι σμός,παράγοντες πού δεν υπήρξαν ποτέ.Τί έγινε,λοιπόν,με τους πρωταίτιους,υπεύθυνους της τραγωδίας από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ,παρότι υπόδικοι;Ολα τά υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας πού είχαν την ευθύνη αντιμετώπισης της πυρκαγιάς στο Μάτι,παραμέ νουν στην θέση τους.Κανείς δεν έχει αποστρατευθεί,μάλιστα δε,οι περισσότεροι,αν και κατηγορούμενοι βάσει τού εισαγγελικού πορί σματος,έλαβαν προαγωγή.
Η Ν.Δ. προήγαγε σε υποστράτηγο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τον επικεφαλής της επιχείρησης στο Μάτι,παρά τά αλλεπάλληλα αιτήματα του ανακριτή για κακουργηματικές διώξεις.3.Ο τότε Γενικός Γραμματέας της Πολιτικής Προστασίας,κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ,έθεσε υποψηφιότητα στις Δημοτικές εκλογές του 2019,στις Κυκλάδες.
Παρά τις καταγγελίες της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης της Ν.Δ, όταν αυτή έγινε κυβέρνηση,οι κύριοι αυτοί όχι μόνο παρέμειναν,αλλά πήραν προαγωγή και κάποιοι από αυτούς μετέχουν στην κυβέρνηση της Ν.Δ.
Η τότε Περιφερειάρχης Αττικής, και αυτή υπόδικος για την τραγωδία στο Μάτι,συμπεριλαμβάνεται,τώρα,στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, για τις προσεχείς εκλογές.
Ο άνθρωπος πού είδε τον όλεθρο να πλησιάζει και απήλθε άπρα γος,έλαβε προαγωγή και έγινε Αντιστράτηγος,κατέχει δε θέση με τόν ρόλο τού επιτελάρχη  στην Πυροσβεστική Υπηρεσία,παρότι τυγχάνει υπόδικος!…7.Κωνσταντίνος Τσουβάλας,τότε Αρχηγός της Αστυνομίας,δήλωσε τον Ιούλιο 2018,για την πυρκαγιά,στο Μάτι:<<Είμαι υπερήφανος για τις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ.Εκαναν εξαιρετική και αποτελεσματική δου λειά,σε πολύ κρίσιμες στιγμές>>.Η<<εξαιρετική και αποτελεσματική δουλειά τους>> είχε ως αποτέλεσμα 102 απανθρακωμένους πολίτες εκατοντάδες εγκαυματίες!…Η ΝΔ με την ανάληψη της εξουσίας από αυτήν,τόν βράβευσε,διορίζοντας τον ανωτέρω,Γενικό Γραμματέα της Πολιτικής Προστασίας.8.Μερικούς μήνες  μετά το πανελλήνιο σόκ από την πολύνεκρη τρα γωδία στο Μάτι,η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ,χωρίς καμμία πολιτική συνεννό ηση,κάλεσε για σύνταξη πορίσματος και προτάσεων για αντιπυρρική προστασία,κάποιον Γερμανό καθηγητή.Ποιά είναι η πολιτική παρά νοια;Την ίδια περίοδο,η ΝΔ,συγκάλεσε άλλη επιστημονική επιτροπή, υπό τον γαλάζιο  καθηγητή Κ.Συνολιάκη,για την σύνταξη μελέτης μέ το ίδιο αντικείμενο.Βέβαια τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η ΝΔ,δεν είχαν κατά νου να βοηθήσουν την χώρα.Γιατί,αν συνέβαινε αυτό,με διακομ ματική ομοφωνία,έπρεπε νά κληθεί όλο τό δικό μας διαθέσιμο επι στημονικό δυναμικό(πού καί αρκετό είναι αλλά και αναξιοποίητο εί ναι), πού μαζί,με ξένους προσκεκλημένους επιστήμονες,θα μπορού σαν νά  συντάξουν ένα κοινό πόρισμα.Σήμερα και τά δύο πορίσματα <<κοιμούνται>>σε κάποιο συρτάρι!…Αραγε,Τσίπρας καί Μητσοτάκης είναι νοήμονα όντα η γιά τά πανηγύρια;Δυστυχώς,μάλλον,ισχύει τό δεύτερο!..
Ομως η ασέβεια και η ύβρις προς τους νεκρούς και εγκαυματίες του ολοκαυτώματος στο Μάτι,συνεχίζεται.Τό Ελληνικό Δημόσιο προσπαθεί να απο

φύγει να καταβάλει τις δικαστικά καταλογισθείσες αποζημιώσεις στις οικο
γένειες των θυμάτων,χαρακτηρίζοντας ως<<αναπόδεικτο>>τον ισχυρισμό,
ότι <<η έλλειψη εντολής εκκένωσης της περιοχής, οδήγησε στα τραγικά
αποτελέσματα>>.Βλέπετε,ότι <<ζούμε σε μια χώρα αγγελικά πλασμένη>>,
όπου τό κράτος–θύτης αρνείται νά εφαρμόσει τίς αποφάσεις τών Δικαστη
ρίων τής χώρας μας καί νά αποζημιώσει τά θύματά του!…

3.ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ..
Ο Αντισεισμικός Κανονισμός είναι ένα πλαίσιο κανόνων για την με λέτη και την κατασκευή κτιρίων,πού πρέπει,όμως,να συνοδεύεται από κατάλληλα μέτρα για να διασφαλίζεται η επιτυχία εφαρμογής του, αλλά καί επιμόρφωση(πχ,Εκπαιδευτικά Σεμινάρια,Δημοσιεύσεις, κλπ),πού θα απευθύνονται τόσο στους πολιτικούς μηχανικούς όσο και στους εργολάβους,οικοδόμους,τεχνίτες,κλπ.και με την συμμετοχή του ΤΕΕ (Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας),των επαγγελματικών Συλ λόγων Μηχανικών,της ΓΣΕΕ, Εργατικών Κέντρων,κλπ.2.Η <<Μικροζωνική Μελέτη>> είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη,δηλαδή,ο προσδιορισμός των ποιοτικών εδαφικών χαρακτηριστικών μικρότε ρων τμημάτων της ευρύτερης περιοχής. Γιαυτό αποτελεί σοβαρή θεσμική έλλειψη καί πρέπει να ιδρυθεί αρμόδιος Φορέας στα πλαίσια του Υπουργείου Περιβάλλοντος,με αντικείμενο την μελέτη και διαρκή παρακολούθηση όλων των κατακλυσμιαίων τεχνικών εξελίξεων και πού θα τελεί υπό την διαρκή και στενή συνεργασία με τά Εργαστήρια Ερευνών των Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων μας,αλλά και τους ειδικούς επιστήμονες (Μηχανικούς,Γεωλόγους,Σεισμολόγους,κλπ), με κύριο έργο την αξιολόγηση των σεισμών σε σχέση με την συμπεριφο ρά των κτιρίων.Δυστυχώς,στο Υπουργείο Περιβάλλοντος,η υπάρχου σα οργάνωση δεν μας διασφαλίζει κάτι ανάλογο.Χρειάζεται πολιτική βούληση και όχι νοοτροπία<<ξερόλα>>.Θά το καταλάβουν κάποιοι στό Υπουργείο,επιτέλους,πόσο κρίσιμη είναι η διασφάλιση,του πολιτι μότερου αγαθού πού έχουμε,αυτού της ζωής  μας;
4.ΟΛΙΓΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.
Σχεδόν σε ποσοστό 100%,οι φέροντες οργανισμοί των κτιρίων (δηλαδή,ουσιαστικά η σπονδυλική στήλη μιάς οικοδομής), κατασκευά ζονται από οπλισμένο σκυρόδεμα,δηλαδή,από σκυρόδεμα(άμμο, χαλίκι, τσιμέντο,νερό) και χάλυβα(πλέγματα,μπετόβεργες,κλπ).
Οι συνθήκες λειτουργίας ενός εργοστασίου παραγωγής σκυροδέμα τος ορίζονται στον Κανονισμό τεχνολογίας σκυροδέματος,αφού είναι κρίσιμοι παράγοντες για την ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος.Ερώτημα:Ποια Δημόσια Υπηρεσία ελέγχει αυτά τά εργοστάσια  καί γενικότερα την οικοδομή;Αναφερόμαστε στους ελέγχους ενανθράκωσης σκυροδέματος, ελέγχους διάβρωσης οπλισμού,στατικούς επανελέγχους,αντισεισμική θωράκιση,κλπ.
Επειδή,λοιπόν,το παραγόμενο σκυρόδεμα δεν έχει ΣΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (ενώ ο χάλυβας έχει)και ο έλεγχος ανατίθεται στον κύριο του έρ γου αλλά και στον εργολάβο,με διαδικασία fasttrack,τά αποτελέσμα τα του ελέγχου <<χάνονται>>.Ουσιαστικά δεν γίνεται κανένας έλε γχος. Απάντηση, στό γιατί το παραγόμενο σκυρόδεμα δεν διαθέτει ΣΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ,άς αναζητηθεί στην ημετέρα Διαπλοκή κατασκευ αστικών εταιρειών και κυβερνήσεων.
Περαιτέρω,τά συστατικά του σκυροδέματος πού είναι το τσιμέντο (πού έχει ΣΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ), τά  υπόλοιπα,όμως,αδρανή υλικά(άμ μος,χαλίκι,γαρμπίλι),παράγονται στα Λατομεία.Εδώ ανακύπτουν κρί σιμα ,δυστυχώς,μέχρι σήμερα,αναπάντητα ερωτήματα:–Ποιος ελέγχει τά Λατομεία;–Ποια είναι τά πορίσματα των ελέγχων αυτών;–Ποσο συχνά γίνονται οι έλεγχοι;Ποιος Δημόσιος ελεγκτικός μηχανι σμός υπάρχει και ποιά  αποτελέσματα  έχει φέρει;Σταμάτησε η δια πλοκή και ο αθέμιτος πλουτισμός αυτών πού στελεχώνουν τις κατά τόπους Πολεοδομίες; Ο αριθμός τών καταδικαστικών αποφάσεων, κραυγάζει!…
Ενας σημαντικός  παράγοντας είναι και ο άνθρωπος.Πρόκειται για τους <μπετατζήδες>>,<<καλουπατζήδες>>,κλπ,πού απόκτησαν την <<γνώση>>της δουλιάς,πάνω στήν οικοδομή,πολλοί από αυτούς δε με τίμημα την ζωή τους.Αυτό το προσωπικό,λοιπόν, προσλαμβάνει ο εκάστοτε εργολάβος του έργου.Ομως,εδώ,δεν πρόκειται για αυτομα τοποιημένη διαδικασία βιομηχανικής παραγωγής,όπου γίνονται ενδιά μεσοι ποσοτικοί και ποιοτικοί έλεγχοι,αλλά μια κατασκευή<<μια και έξω>>…
Στην περίπτωση ανέγερσης μιάς οικοδομής,τέτοιοι ενδιάμε σοι έλεγχοι δεν υπάρχουν και αν κάτι πάει <<στραβά>>,τότε οι συνέ πειες(οικονομικές,ανταγωνισμού,κλπ) για την επιχείρηση αλλά και τους εργαζόμενους θα είναι δυσάρεστες.Στήν περίπτωσή μας αυτή,  η στατική ασφάλεια του κτιρίου αυτού τίθεται εν αμφιβόλω.Θά μπο ρούσε,άραγε,να γίνουν οι διαδικασίες αυτές πιο  μεθοδευμένες σε περισσότερο χρόνο;Η απάντηση είναι ΝΑΙ,αλλά αυτό συνεπάγεται περισσότερες ανθρωποώρες,άρα υψηλότερο κόστος γιά τόν εργολά βο καί τό κράτος απουσιάζει.Επί πλέον,οι οικοδομικές εργασίες δεν επιδέχονται αυτοματισμούς, όπως στην βιομηχανία.Γιατί στην οικοδομή ο εργολάβος μαζί με τους βοηθούς του,με την εμπειρία, και συνδυαστική ικανότητα πολλών πιεστικών παραμέτρων,επάνω στα καλούπια της οικοδομής,πρέπει να διεκπεραιώσει ένα δύσκολο έργο με επιτυχία και μέσα στον μικρό τερο λογικά απαιτούμενο χρόνο.
5.ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ;
Η Δειγματοληψία Δοκιμίων Σκυροδέματος.Σύμφωνα  με τον ισχύοντα κανονισμό ο αριθμός των Δοκιμίων εξαρτάται από την ημερήσια ποσότητα σκυροδέματος.Π.χ.γιά ποσότητα σκυροδέματος έως 150 κυβικών μέτρων λαμβάνονται (6)δοκίμια.Ερωτήματα για τον ασκούμενο έλεγχο ποιότητας Καατασκευής έργων σκυροδέματος:1.Είναι δυνατόν έργο στο οποίο δεν τηρούνται οι ελάχιστες από τον νόμο προδιαγραφές να χαρακτηρίζεται ,ως <<ικανοποιητικής>> ποιό τητας κατασκευής;2.Είναι δυνατόν η ποιότητα κατασκευής τού φέροντος οργανισμού (δηλαδή της ίδιας της οικοδομής),να κριθεί μικροσκοπικά και οπτικά, όταν ηδη έχουν ολοκληρωθεί και τά σοβατίσματα;Σε αυτά τι απαντάει ο ΕΛΟΤ(Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης);
6.ΤΟ ΡΑΒΕ-ΞΗΛΩΝΕ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.
Επί κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ καί επί υπουργίας Σπίρτζη ιδρύθηκε ένας ακόμη Αντισεισμικός Οργανισμός,με τίτλο<<Ερευνητικός Φορέ ας Αντισεισμικών Κανονισμών,Προδιαγραφών Κατασκευών και Τεχνι κής Σεισμολογίας>>(Ε.Φ.Α.Κ.ΤΕ.Σ.). Ομως σε μια περίοδο  Μνημονιακής λιτότητας.πού θα έπρεπε να <<νοικοκυρευτεί>> καί ο Δημόσιος Τομέας,η ίδρυση ενός ακόμη, όπως του παραπάνω,Αντισεισμικού Οργανισμού,προφανώς,έγινε από άτομα,παντελώς άσχετα με την σεισμική πραγματικότητα της χώρας μας,εκτός,εάν έγινε για <<βόλεμα>>ημετέρων.
Στήν Ελλάδα,ήδη,υπάρχουν (3) Δημόσιοι φορείς,με αρμοδιότητες πού καλύπτουν και τους στόχους αυτού του νέου Οργανισμού. Συγκεκριμένα οι Φορείς αυτοί είναι:A. Το Ινστιτούτο Τεχνικής Σεισμολογίας και Αντισεισμικών Κατασκευών(ΙΤΣΑΚ),ιδρυθέν,το  1979,με έδρα την Θεσσαλονίκη.Β.Ο ΟΑΣΠ(Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας), πού ιδρύθηκε το 1983,με έδρα την Αθήνα.Γ.Τό Τμήμα Σεισμών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, πού ιδρύθηκε το 2002 και πού σήμερα υπάγεται στο Υπουργείο  Πολι τικής Προστασίαςκαί Κλιματικής Κρίσης.Η κατασπατάληση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων είναι προφα νής. Γιά το γεωγραφικό μέγεθος της Ελλάδας,αποτελεί πολυτέλεια,η διάσπαση ενός μικρού Ερευνητικού Ινστιτούτου—του ΙΤΣΑΚ,πού εντάχθηκε στον Ε.Φ.Α.Κ.ΤΕ.Σ.—σε (2)απομακρυσμένες,μεταξύ τους,πόλεις,στην Κεφαλωνιά και την Θεσσαλονίκη,με κατασπατάλη ση  ανθρώπινων και οικονομικών πόρων.Προκύπτουν,όμως και άλλα τινά,πού δίνουν εναργέστερη τήν εικόνα της <<σοβαρότητας>>του εγχειρήματος πού έγινε.1.Γιατί ο Ε.Φ.Α,Κ.ΤΕ.Σ. αναθέτει μελέτες και έρευνες σε τρίτους—αφού η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στον ΟΑΣΠ,με αμοιβές πού καθορί ζει ο Υπουργός;
Οι Ελληνικοί Κανονισμοί(περιλαμβανομένου και του Αντισεισμικού), έχουν,πλέον,αντικατασταθεί από τους Ευρωκώδικες,οι οποίοι συντάσ σονται από Ευρωπαϊκές Επιτροπές με σημαντική Ελληνική συμμετο χή και πού εφαρμόζεται,ήδη υποχρεωτικά,σε όλες τις χώρες της ΕΕ, της δικής μας,συμπεριλαμβανομένης.Παρ όλα αυτά,βασικός σκοπός του Νέου αυτού Οργανισμού είναι η <<Σύνταξη κανονισμών και προ διαγραφών αντισεισμικών κατασκευών,υποδομών των Δικτύων, εξο πλισμών και εγκαταστάσεων>>.Δηλαδή,για τις ίδιες εργασίες,δύο και τρείς Αντισεισμικοί Οργανισμοί.Τέτοια άγνοια του τι έχουμε και του τι πραγματικά χρειαζόμαστε;Ακούγεται απίστευτο,αλλά είναι αληθινό!…3.Ομως προβλήματα υπήρξαν και ακόμη υπάρχουν,όπως:
*Επικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ της ΓΓΠΠ(πού τώρα ανήκει στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης)και του ΟΑΣΠ.*Προβλήματα από την συγχώνευση του ΙΤΣΑΚ με τον ΟΑΣΠ.*Η μη πλήρης αξιοποίηση του ΟΑΣΠ,αφού έχει μετατραπεί σε ένα Οργανισμό με πολύ περιορισμένο αυτόνομο έργο.Δυστυχώς,ακόμη καί σήμερα χρησιμοποιείται και ως <<ψυγείο>>μετάθεσης μη αρε στών υπαλλήλων του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ.

ΣΤΟ  ΤΡΙΤΟ( ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ) :
1.Οι σεισμικές ιδιαιτερότητες τής Αθήνας.
2.Τά Τρωτά τών σεισμικών ελέγχων καί προτάσεις αντισεισμι κής θωράκισης.

 

                                                                 
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης