Υποστηριξε το militaire
Άμυνα Διεθνή Στιγμές Ιστορίας
05/05/2023 | 06:00 (ενημερώθηκε 1 έτος πριν)
Militaire News

Το ιπτάμενο στρατηγείο του Πούτιν- Δημ.Σταυρόπουλος

Το ιπτάμενο στρατηγείο του Πούτιν- Δημ.Σταυρόπουλος

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Ενώ μετά την εισβολή της Ρωσίας στα εδάφη της Ουκρανίας, ο πόλεμος εξακολουθεί να μαίνεται αμείωτος, αποκαλύπτεται από δυτικές δημοσιογραφικές πηγές, το εναέριο στρατηγείο του Βλαντίμιρ Πουτιν, που είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί αν οι συνθήκες το απαιτήσουν.

Πρόκειται για το αντίστοιχο «Air Force Οne» των ΗΠΑ, που έχει ως σκοπό να προστατεύει τον πρόεδρο από κάθε απειλή και παράλληλα να του επιτρέπει να μετακινείται παντού ασκώντας ταυτόχρονα την διοίκηση του κράτους!

Με απλά λόγια και χωρίς περιστροφές, αυτό το ιπτάμενο «φρούριο» σχεδιάστηκε να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περίπτωση πυρηνικού πολέμου!

ΤΟ ΑΤΡΩΤΟ ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ

Πρόκειται για το Ilyushin Il-80 (κωδικός NATO: Maxdome) που είναι ένα υπερσύγχρονο διοικητήριο.

Η πρώτη φορά που εντοπίστηκε από Δυτικούς παρατηρητές ήταν το 1992.

Σε περίπτωση πυρηνικού πολέμου λοιπόν, υπάρχουν μόνο δύο χώρες, οι ΗΠΑ και η Ρωσία, που έχουν τη δυνατότητα να κρατήσουν τους αρχηγούς των κρατών και σημαντικούς στρατιωτικούς αξιωματούχους μακριά από τον κίνδυνο, ενώ εξακολουθούν να ελέγχουν την κατάσταση. 

Ενώ οι ΗΠΑ χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη B-4 της Boeing, η Ρωσία χρησιμοποιεί πρωτότυπα αεροσκάφη Ilyushin II-80.

Το πρώτο  “Maxdome” πιστεύεται-σύμφωνα με εκτιμήσεις-, ότι πέταξε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1985, με το πρώτο ολοκληρωμένο μοντέλο να πετούσε στις 5 Μαρτίου 1987. 

Οι παραδόσεις άρχισαν σύμφωνα με πληροφορίες το 1987.

 Τέσσερα αεροσκάφη μετατράπηκαν, αρχικά νηολογημένα SSSR-86146 έως το 86149, και παρατηρήθηκαν για πρώτη φορά από δυτικούς φωτογράφους το 1992.

Η ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΚΛΟΠΗ

Παρά τη μυστικότητα που περιβάλλει τα αεροπλάνα υψίστης ασφαλείας, ένα από αυτά ληστεύτηκε το 2020.

 Δύο άγνωστοι δράστες έκλεψαν 39 μονάδες ηλεκτρονικού εξοπλισμού και 5 πλακέτες ραδιοφωνικών σταθμών που ήταν εγκατεστημένες στο αεροπλάνο ενώ πραγματοποιούνταν προγραμματισμένες εργασίες εκσυγχρονισμού, στο Ταγκανρόγκ, στο νότο της χώρας.

 Όλος ο ειδικός εξοπλισμός αποσυναρμολογήθηκε από το αεροσκάφος αμέσως με την άφιξή του και αποθηκεύτηκε σε ειδικές αποθήκες.

 Κατά τη διάρκεια του συμβάντος, μια σειρά από δευτερεύουσες συσκευές, που δεν σχετίζονται άμεσα με τον σκοπό του αεροσκάφους, χάθηκαν», δήλωσε η UAC στο πρακτορείο ειδήσεων TASS.

Δεν ήταν αμέσως σαφές γιατί το άκρως απόρρητο αεροσκάφος είχε αφεθεί ανεπαρκώς φυλασσόμενο και πώς ακριβώς οι κλέφτες κατάφεραν να μπουν στην υποτιθέμενη εγκατάσταση υψηλής ασφάλειας. 

Αυτό που παραμένει επίσης μυστήριο είναι γιατί είχαν επιλέξει αυτόν τον ασυνήθιστο στόχο για το χτύπημα εξαρχής.

 Η UAC δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για την «αποτελεσματικότερη έρευνα για τον εντοπισμό των εγκληματιών», προσθέτοντας ότι συνεργαζόταν ενεργά με τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου της Ρωσίας. 

Μετά το συμβάν, έχει αναπτυχθεί πρόσθετη ασφάλεια στο αεροδρόμιο συντήρησης του αεροσκάφους.

Η περίεργη κλοπή, που έγινε πρωτοσέλιδο νωρίτερα τον Δεκέμβριο, πήρε νέα τροπή στις 26 Δεκεμβρίου 2020.

 Ο συντηρητής του αεροπλάνου, η κρατική United Aircraft Corporation (UAC) αποκάλυψε ότι η ζημιά που έγινε στο αεροπλάνο ήταν προφανώς λιγότερο σημαντική από ότι είχε γίνει σκεφτόταν πριν.

 «Όλος ο ειδικός εξοπλισμός αποσυναρμολογήθηκε από το αεροσκάφος αμέσως μετά την άφιξή του και αποθηκεύτηκε σε ειδικές αποθήκες.

 Κατά τη διάρκεια του συμβάντος, μια σειρά από δευτερεύουσες συσκευές, που δεν σχετίζονται άμεσα με τον σκοπό του αεροσκάφους, χάθηκαν», δήλωσε η UAC στο πρακτορείο ειδήσεων TASS.

Το Αεροπορικό Διοικητήριο με βάση το Il-80 περιλαμβάνεται στο σύστημα των κέντρων εναέριου ελέγχου των Ενόπλων Δυνάμεων. Έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε συνθήκες αστοχίας σημείων ελέγχου εδάφους, κόμβων και γραμμών, ταχέως μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον, καθώς και σε περίπτωση αντιπάλου πυρηνικών όπλων.

 Για το λόγο αυτό, τα αεροσκάφη αυτού του τύπου ονομάζονται «αεροπλάνα της Κρίσης». Μόνο δύο χώρες στον κόσμο διαθέτουν τέτοια όπλα – η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. 

Ανάλογο του ρωσικού Il-80 είναι το αμερικανικό Boeing E-4B.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το Maxdome διαφέρει σημαντικά από το εμπορικό του αντίστοιχο, καθώς δεν βλέπει κανείς τα παράθυρα καμπίνας στο αεροσκάφος. 

Το πιλοτήριο διατηρεί τα παράθυρά του αλλά με ένα διάφραγμα που τα εμποδίζει. 

Αυτές οι αλλαγές τέθηκαν σε ισχύ για την προστασία των επιβαινόντων από ηλεκτρομαγνητικό παλμό (EMP) ή πυρηνική έκρηξη. 

Οι πόρτες του άνω καταστρώματος του αεροσκάφους έχουν μειωθεί σε αριθμό, ενώ έχει απομείνει μόνο μία σκάλα.

Ένα μεγάλο κανό SATCOM, κάθεται στην κορυφή της ατράκτου στο μπροστινό μέρος με μεγάλες κεραίες στο πίσω μέρος του.

 Η ουρά του αεροσκάφους φιλοξενεί επίσης ένα βαρούλκο για μια ρυμουλκούμενη κεραία πολύ χαμηλής συχνότητας (VLF), ενώ οι οριζόντιοι σταθεροποιητές έχουν επίσης χώρο για περισσότερους αισθητήρες ή κεραία επικοινωνίας. 

Το αεροσκάφος φιλοξενεί επίσης δύο μεγάλες θέσεις ηλεκτρικής γεννήτριας τοποθετημένες προς τα μέσα των κινητήρων του, οι οποίες έχουν σέσουλες εισαγωγής αέρα και εξατμίσεις αεριωθουμένων στα άκρα τους. Ένας ανασυρόμενος καθετήρας τροφοδοσίας καυσίμου τοποθετείται κάτω από το πιλοτήριο.

Το Il-80 δεν έχει εξωτερικά παράθυρα (εκτός από αυτά στο πιλοτήριο), για να το προστατεύει από πυρηνική έκρηξη και πυρηνικό ηλεκτρομαγνητικό παλμό .  

Μόνο η μπροστινή πόρτα του επάνω καταστρώματος στα αριστερά και η πίσω πόρτα στα δεξιά παραμένουν από την τυπική σχεδίαση.  

Υπάρχει μόνο μια αερόσκαλοπόρτα, αντί για τρεις.

 Ένα ασυνήθιστο διάφραγμα φράζει τα πίσω παράθυρα του πιλοτηρίου.

 Αυτό μπορεί να χρησιμεύσει για τον αποκλεισμό παλμών EMP ή RF. 

Άλλες πηγές αναφέρουν ότι σε αντίθεση με το τυπικό επιβατικό αεροσκάφος Il-86, το Il-80 έχει δύο ηλεκτρικούς λοβούς γεννήτριας τοποθετημένους στο εσωτερικό των ατράκτων του κινητήρα. 

Κάθε λοβός έχει μήκος περίπου 9,5 μέτρα (32 πόδια) και διάμετρο 1,3 μέτρα (4 πόδια). 

 Και οι δύο λοβοί περιλαμβάνουν φώτα προσγείωσης. 

Όπως το E-4B, το αεροσκάφος έχει ένα ραχιαίο κανό SATCOM, που πιστεύεται ότι φιλοξενεί προηγμένο εξοπλισμό δορυφορικών επικοινωνιών ,  και μια κεραία συρματόσχοινου τοποθετημένη στην κάτω οπίσθια άτρακτο για ραδιοφωνική μετάδοση και λήψη πολύ χαμηλής συχνότητας (VLF). (πιθανόν για επικοινωνία με υποβρύχια βαλλιστικών πυραύλων ).

Όταν οι σημερινές αναβαθμίσεις φτάσουν στο τέλος της ζωής τους, αναμένεται ότι θα τις αντικαταστήσει ένα νέο αερομεταφερόμενο κέντρο διοίκησης, που θα βασίζεται στο εμπορικό αεροσκάφος Ilyushin Il-96-400 και θα παραδοθεί ως το λεγόμενο αεροπλάνο της Doomsday.

Μετά την ολοκλήρωση, και τα τέσσερα Il-80 παραδόθηκαν στην 8η Μεραρχία Αεροπορίας Ειδικών Σκοπών στην αεροπορική βάση Chkalovsky κοντά στη Μόσχα. 

Από το 2011 τρία Il-80 παραμένουν σε υπηρεσία. 

 Είναι ζωγραφισμένα στο σημερινό σχέδιο της Aeroflot , της ρωσικής κρατικής αεροπορικής εταιρείας και φέρουν διεθνείς μη στρατιωτικές καταχωρήσεις RA-86147, RA-86148 και RA-86149. 

 Το πρώτο Il-80, με ταξινόμηση RA-86146, έχει φωτογραφηθεί χωρίς κινητήρες και είναι προφανώς εκτός λειτουργίας. 

 Από το 2011 τα Il-80 παραμένουν ακινητοποιημένα στην αεροπορική βάση Chkalovsky, που βρίσκεται 30 χλμ (19 μίλια) βορειοανατολικά της Μόσχας. 

Το αεροσκάφος παρατηρείται σπάνια σε λειτουργία, αν και τουλάχιστον ένα εμφανίστηκε σε αεροπορική επίδειξη.

Πληροφορίες

militaryfactory.com

military-history.fandom.com

Wikipedia

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης