Υποστηριξε το militaire
Στιγμές Ιστορίας
27/09/2021 | 06:15 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Militaire News

Bilim 2: Από την καταγραφή…γαύρου στη Μαύρη Θάλασσα στις προκλήσεις στο Αιγαίο

Bilim 2: Από την καταγραφή...γαύρου στη Μαύρη Θάλασσα στις προκλήσεις στο Αιγαίο

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Το ερευνητικό σκάφος Bilim-2 που πλέει στο νοτιανατολικό Αιγαίο κοντά στις ελληνικές ακτές με ρότα και πορεία που αποτελεί σαφή πρόκληση και δυναμιτίζει επικίνδυνα για άλλη μια φορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, είναι ένα πλωτό σύγχρονο εργαστήριο εφοδιασμένο με υπερσύγχρονα μηχανήματα, που του παρέχει την δυνατότητα πολλαπλών (και άγνωστων) αποστόλων.

Την συγκεκριμένη χρονική περίοδο που ταξιδεύει μια ανάσα από τα νησιά μας, έκτος από την προκλητική «επίδειξη σημαίας» καταγράφει και αλλά στρατηγικά δεδομένα, όπως ο αλιευτικός μας πλούτος, οι διάδρομοι των υποβρύχιων, η χαρτογράφηση του βυθού και ίσως τις ενδείξεις για κοιτάσματα πετρελαίου σε συγκεκριμένες περιοχές.

Τα όργανα με τα οποία είναι εμπλουτισμένο του δίνουν αυτή την ευκαιρία…

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

Το ερευνητικό σκάφος Bilim-2 του Ινστιτούτου Θαλάσσιων Επιστημών σχεδιάστηκε ως ωκεανογραφικό σκάφος και ναυπηγήθηκε το 1983.

IMO7729667

Αριθμού271008504

ΚλήσηTCBU3

Σημαία Τουρκίας [TR] 

Τύπος σκάφους AIS Ερευνητικό σκάφος

Ολική χωρητικότητα421DW480t

Περιφέρειες Μελέτης Τουρκικές θάλασσες

Κρεβάτια για Επιστήμονες12, (26 για ημερήσια ταξίδια)

Μέγιστη διάρκεια παραμονής για ταξίδια 45 ημέρες

Μήκος

40,36 μέτρα (132 πόδια 5 ίντσες)

Δέσμη

9,47 μ. (31 πόδια 1 ίντσα)

Προσχέδιο

3,80 μ. (12 πόδια 6 ίντσες)

Εγκατεστημένη ισχύς

611 kW (819 ίπποι)

Προώθηση

Κινητήρας ντίζελ MWM GmbH και έλικα μεταβλητού βήματος

Ταχύτητα

9,5 κόμβοι (17,6 χλμ./Ώρα) (υπηρεσία)

11,5 κόμβοι (21,3 χλμ./Ώρα) (μέγ.)

Εύρος

5.600 ναυτικά μίλια (6.400 μίλια; 10.400 χιλιόμετρα)

Πλήρωμα

12 και 14 επιστήμονες

Γεννήτρια

 2 X Doosan 151 Kw, Mercedes 223 Kw

Ηλεκτρική ενέργεια

 220 και UPS για εργαστήρια

Επικοινωνία

Marine VHF-DSG, MF/HF, Δορυφορικό τηλέφωνο

Πλοήγηση

 X Band Radar, Chart Plotter, DGPS, Decca Autopilot, AIS

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Τραγούλα βαρούλκο

1500 μέτρα μήκος, 7,5 τόνοι ανυψωτικής ικανότητας

Βαρούλκο για καθημερινή χρήση

 600 μέτρα μήκος, 500 κιλά ανυψωτικής ικανότητας

Cinc Winch

2000 μέτρα μήκος (μπορεί να επιμηκυνθεί), δακτύλιος ολίσθησης και επικοινωνία μονάδας καταστρώματος, 600 κιλά ανυψωτικής ικανότητας

Scanfish Winch

 Μήκος 1600 m, δακτύλιος ολίσθησης και επικοινωνία μονάδας καταστρώματος, χωρητικότητα 1600 kg

Γερανός

 Μέγιστο 1,5 τόνοι ανυψωτικής ικανότητας, Μέγιστο 5 μέτρα μήκος (μπορεί να επιμηκυνθεί)

Ταχύτητα τράτας

3-4 κόμβοι

Προπέλα

Έλεγχος βήματος

Προώθηση

MWM 820 Hp

Γεννήτρια

2 X Doosan 151 Kw, Mercedes 223 Kw

Ηλεκτρική ενέργεια

220 και UPS για εργαστήρια.

Εργαστήριο υπολογιστών

Chemistry Labs (Wet and Dry)

Εργαστήριο Βιολογίας.

Σύστημα CTD+Rosette

Seabird 911 plus: Αισθητήρες. Πίεση, αγωγιμότητα, θερμοκρασία, διαλυμένο οξυγόνο, φθορισμός χλωροφύλλης, θολερότητα. 12 μπουκάλια Niskin (χωρητικότητα 12 L), όριο βάθους: 3000 m

Scanfish

EIVA Roccio και μονάδα επεξεργασίας δεδομένων. Αισθητήρες: AML CTD (θερμοκρασία, αλατότητα, βάθος), διαλυμένο οξυγόνο, θολερότητα, φθορισμός χλωροφύλλης και φαιοχρωματισμός, φθορισμός φαιοφυτίνης, υψόμετρο.

 Όριο Βάθους: 400 μ.

Επιστημονικό σόναρ

Simrad ek 60 3 band? 38, 120 200 khz

ADCP

Teledyne RD Instruments Ocean Surveyor ADCP, 150 khz

Ο ΓΑΥΡΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Το RV Bilim-2 ως ερευνητικό σκάφος  ανήκει στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μέσης Ανατολής στην Άγκυρα και επιχειρει σε βαθιά νερά από το Ινστιτούτο Θαλασσίων Επιστημών που εδρεύει στο Erdemli, Mersin , Τουρκία.

Κατασκευάστηκε από το Ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης στο Πέντικ της Κωνσταντινούπολης και ξεκίνησε το 1983 ως RV Bilim ( τουρκικά για “Επιστήμη”). Το 2006, μετονομάστηκε σε Bilim-2 . 

Είναι το κύριο πλοίο του ινστιτούτου, δίπλα στα δύο άλλα μικρότερα ερευνητικά σκάφη από ξύλινο κύτος, το RV Erdemli του 1979 και το RV Lamas-1 του 1981 .

Το 2010, το Bilim-2 ανατέθηκε από το Υπουργείο Τροφίμων, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας με ένα έργο “Ακουστικός προσδιορισμός του αποθέματος γαύρου και καθιέρωση μιας συνεχούς μεθόδου παρακολούθησης” στο πλαίσιο του “Εθνικού Προγράμματος Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων”. 

Για τη μελέτη αυτή, ταξίδεψε στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας από την adaneada στα δυτικά έως τη Χόπα στα ανατολικά κατά τη διάρκεια των αλιευτικών περιόδων που άρχισαν το 2011. 

Ο γαύρος αποτελεί περίπου το 60% όλων των ψαριών που αλιεύονται στην Τουρκία. Κατά την αλιευτική περίοδο του 2011, αλιεύθηκαν 200.000 τόνοι γαύρου ενώ περίπου 70.000 τόνοι έμειναν στη θάλασσα. 

Η αλιευτική περίοδος γαύρου μειώθηκε τα τελευταία χρόνια σε περίπου ένα μήνα, σε αντίθεση με την ίδια τη δεκαετία του 1970 και του 1980, όταν διήρκεσε από τον Νοέμβριο έως τον Μάιο.  

Πριν από τη δεκαετία του 2000, το απόθεμα γαύρου ανερχόταν σε ενάμιση εκατομμύριο τόνους, σύμφωνα με τους ειδικούς. 

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης