Υποστηριξε το militaire
Στιγμές Ιστορίας
26/03/2021 | 06:00 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Militaire News

Μύθος το “πείραμα της Φιλαδέλφειας” στο Α/Τ Λέων

Μύθος το

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Το «πείραμα της Φιλαδέλφειας» είναι, σύμφωνα με αστικό μύθο, μυστικό στρατιωτικό πείραμα που πραγματοποιήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ στο Ναυπηγείο της Φιλαδέλφειας στην Πενσυλβάνια, περίπου στις 28 Οκτωβρίου 1943.

 Το αντιτορπιλικό USS Eldridge με το πλήρωμά του υποτίθεται ότι έγινε αόρατο στις εχθρικές συσκευές. 

Η πρώτη αναφορά στο σχετικό πείραμα εμφανίστηκε το 1966, σε γράμμα άγνωστης προέλευσης με αποδέκτη τον συγγραφέα και αστρονόμο Μόρις Κ. Τζέσαπ (Morris K. Jessup). 

Είναι σήμερα ευρέως αποδεκτό πως ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας.

 Σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ουδέποτε πραγματοποιήθηκε τέτοιο πείραμα, ενώ οι λεπτομέρειες του μύθου έρχονται σε αντίθεση με όσα είναι γνωστά για το USS Eldridge καθώς και με τους γνωστούς φυσικούς νόμους. 

Το πλοίο παραχωρήθηκε το 1951 στην Ελλάδα και υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό της ως το 1991 με το όνομα «Λέων».

Αυτή είναι η ιστορία με δυο λόγια που λίγο πολύ την ξέρουμε όλοι…

Ως στρατιωτική αποκάλυψη και αφήγηση, είναι όντως εντυπωσιακή και εξάπτει την φαντασία.

Το απόρρητο πείραμα πέρασε στις σελίδες βιβλίων , στην συνέχεια στον κινηματογράφο και καθήλωσε χιλιάδες  θεατές, που αναζητούσαν την λύση του μυστηρίου.

Το θέμα ωστόσο είναι αν όλα αυτά έγιναν στ αλήθεια!

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η ιστορία του USS Eldridge αρχίζει να γίνεται ευρύτερα γνωστή κυρίως χάρις στο βιβλίο του πολυσχιδούς συγγραφέα Charles Berlitz, που αποτελεί (ως ένα βαθμό) και πρωτογενές υλικό ερευνάς δεδομένου πως ο συγγραφέας ισχυρίζεται ότι έχει μιλήσει ο ίδιος με πρωταγωνιστές της ιστορίας.

 Ο τίτλος του βιβλίου είναι «Philadelphia Experiment – Project Invisibility» το οποίο έχει μεταφραστεί στα ελληνικά και κυκλοφόρησε στη χώρα μας στις αρχές της δεκαετίας του 80.

Ο Carlos Miguel Allende (πραγματικό όνομα Carl Meredith Allen), ισχυρίστηκε ότι ήταν μέλος του πληρώματος του SS Andrew Furuseth που την ημερομηνία του «πειράματος», υποτίθεται πως βρισκόταν στη Φιλαδέλφεια.

 Ο Allen ανέφερε στον Jessup ότι ήταν αυτόπτης μάρτυρας του περιστατικού.

Στη πραγματικότητα όμως, αν και ο Allen ήταν όντως μέλος του πληρώματος, το SS Andrew Furuseth βρισκόταν σε αποστολή κομβόι (UGS 22) από τις 25 Οκτωβρίου έως τις 22 Νοεμβρίου 1943, με προορισμό τo Πορτ Σάιντ.

To 1988, ένας άνδρας με το όνομα Al Bielek, ισχυρίστηκε ότι αφού παρακολούθησε τη ταινία επιστημονικής φαντασίας «The Philadelphia Experiment» (1984), άρχισε να θυμάται πως είχε λάβει μέρος στο πείραμα του 1943 και πως η μνήμη του είχε «σβηστεί» επίτηδες μέσω πλύσης εγκεφάλου.

 Όπως και στη περίπτωση του Allen, οι ασυνέχειες στους ισχυρισμούς του, δεν λήφθηκαν στα σοβαρά από κανέναν, εκτός από ορισμένους συνωμοσιολόγους. 

Το 1994, ο Γάλλος αστροφυσικός Jacques F. Vallee δημοσίευσε ένα άρθρο στο Journal of Scientific Exploration «Ανατομία μιας απάτης: Το Πείραμα της Φιλαδέλφειας πενήντα χρόνια αργότερα».

 Ο Vallee ζήτησε από τους αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί του εάν είχαν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το υποτιθέμενο πείραμα. 

Τότε ο Vallee έλαβε μια επιστολή από τον Edward Dudgeon, ο οποίος υπηρέτησε στο Ναυτικό των ΗΠΑ από το 1942 έως το 1945.

 Ο Dudgeon υπηρέτησε στο USS Engstrom, το οποίο βρισκόταν δεξαμενισμένο στο ναυπηγείο της Φιλαδέλφειας το καλοκαίρι του 1943.

 Ο Dudgeon ήταν ηλεκτρολόγος στο Πολεμικό Ναυτικό και είχε πλήρη γνώση των ταξινομημένων συσκευών που είχαν εγκατασταθεί τόσο στο πλοίο του όσο και στο Eldridge, το οποίο, όπως ανέφερε, βρισκόταν εκεί την την ίδια στιγμή. 

Ο Dudgeon μαρτυρά ότι στα πλοία λάμβαναν χώρα εργασίες απομαγνητισμού και απόκρυψης του μαγνητικού τους ίχνους για αντιμετώπιση των γερμανικών μαγνητικών ναρκών και τορπιλών.
Η «πράσινη ομιχλώδης λάμψη» (που σύμφωνα με τη θεωρία παρατηρήθηκε τη στιγμή του πειράματος) πιθανότατα οφείλεται σε ηλεκτρική καταιγίδα ή πυρκαγιά του Αγίου Ελμου (Άγιοι Νικόληδες, γνωστοί και ως φωτιές του Αγίου Έλμου, είναι το καιρικό φαινόμενο το οποίο οφείλεται σε αποφόρτιση κορώνας που δημιουργεί φωτεινό πλάσμα από ένα αιχμηρό αντικείμενο κατά τη διάρκεια έντονου ηλεκτρικού πεδίου στην ατμόσφαιρα, όπως κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας ή μιας ηφαιστειακής έκρηξης).

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ

 Η ακόλουθη περιγραφή των δραστηριοτήτων του Eldridge συνοψίζεται στο ημερολόγιο πολέμου του πλοίου:

 Το Eldridge παρέμεινε στη Νέα Υόρκη και στο Long Island Sound μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου. Από τις 18 Σεπτεμβρίου, το πλοίο βρισκόταν στις Βερμούδες και εκτέλεσε θαλάσσιες δοκιμές έως τις 15 Οκτωβρίου, όταν έφυγε μαζί με ένα κομβόι για τη Νέα Υόρκη, όπου εισήλθε στις 18 Οκτωβρίου.

 Το Eldridge παρέμεινε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης μέχρι την 1η Νοεμβρίου (το «πείραμα» υποτίθεται πως έλαβε χώρα στις 28 Οκτωβρίου) και αποτέλεσε μέλος του κομβόι UGS-23 που έφτασε στο Νόρφολκ στις 2 Νοεμβρίου. 

Στις 3 Νοεμβρίου, το κομβόι UGS-23 μαζί με το Eldridge, αναχώρησαν για την Καζαμπλάνκα όπου έφτασαν στις 22 Νοεμβρίου. 

Στις 29 Νοεμβρίου, το Eldridge έφυγε ως ένας από τους συνοδούς του κομβόι GUS-22 και έφτασε στις 17 Δεκεμβρίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης.

 Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού πλαισίου, το Eldridge δεν ήταν ποτέ στη Φιλαδέλφεια.

Το 1999, έγινε μια τελετή επανένωσης των βετεράνων του USS Eldridge στο Atlantic City που καταγράφηκε από την εφημερίδα Philadelphia Inquirer.

Οι ναυτικοί είπαν ότι το πλοίο ποτέ δεν αγκυροβόλησε στη Φιλαδέλφεια, αλλά βρισκόταν στο Μπρούκλιν την υποτιθέμενη ημερομηνία εξαφάνισης. 

Το ημερολόγιο του πλοίου επιβεβαιώνει αυτό τον ισχυρισμό.

 Επιπλέον, ο καπετάνιος δήλωσε ότι ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν πειράματα πάνω στο σκάφος.

ΤΟ «ΛΕΩΝ» ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ

Το ελαφρύ αντιτορπιλικό  παρελήφθη στο Π.Ν στις 15 Ιανουαρίου 1951 από τον αντιπλοίαρχο Δ. Φούφα και μετονομάστηκε σε Λέων D54.

 Παροπλίσθηκε στις 15 Νοεμβρίου 1992 και το 1999, οδηγήθηκε στο διαλυτήριο.

Το «Λέων» συνόδευαν πάντα περίεργες ιστορίες και φήμες. 

Θρυλείται ότι κατά τη διάρκεια ασκήσεων στο Ιόνιο τη δεκαετία του ‘50 εξαφανίστηκε για δύο ημέρες ή ότι κάποιοι χώροι του πλοίου είχαν σφραγιστεί χωρίς προφανή λόγο. Λέγεται, επίσης, ότι πολλοί ναύτες που υπηρέτησαν στο πλοίο παρουσίασαν ανεξήγητα ψυχολογικά και νευρολογικά προβλήματα.

 Όλα τα ανωτέρω όμως είναι αστικοί θρύλοι διότι αφενός δεν υπάρχουν αποδείξεις και αφετέρου, δεν βασίζονται σε επώνυμες μαρτυρίες.

Πηγή

Πτήση

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης