Υποστηριξε το militaire
Breaking News ΠΑ
15/03/2021 | 06:28 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Militaire News

“Να σκοτώσουμε το “τέρας” του F-35″; Αμερικανοί θέτουν το ερώτημα!

Στις ΗΠΑ φαίνεται ότι έχουν πολύ μεγαλύτερους προβληματισμούς απ΄ ότι  στην Ελλάδα, για το πιο “ακριβό οπλικό σύστημα”, το F-35! Η εφημερίδα New York Times μ΄ ένα ακόμη άρθρο τους επισημαίνουν τα προβλήματα, το τεράστιο κόστος και την χρησιμότητα του πργράμματος και θέτουν το ερώτημα: “να σκοτώσουμε το τέρας,να αρχίσουμε να ψάχνουμε για εναλλακτικές λύσεις ή να βελτιώσουμε ότι πρέπει”;

Στο άρθρο αναφέρεται ότι “το F-35 Joint Strike Fighter σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1990 ως ένα είδος “πολυεργαλείου”. Τα προβλήματα, και υπήρχαν πολλά, ξεκίνησαν νωρίς. Και οι τρεις εκδόσεις του αεροπλάνου καθυστέρησαν τουλάχιστον τρία χρόνια και υπήρξε μεγάλο πρόβλημα στα ανταλλακτικά…Ήδη χρειάζονται αναβαθμίσεις και εκατοντάδες “ελαττώματα” εξακολουθούν να διορθώνονται.

Το αεροσκάφος είναι πολύ ακριβό με κόστος ώρας πτήσης περίπου 36.000 $ (σε ​​σύγκριση με 22.000 $ για ένα παλαιότερο F-16). Θα κοστίσει στους φορολογούμενους περισσότερα από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για τη διάρκεια ζωής  60 ετών…

Λοιπόν, σκοτώνουμε το τέρας και αρχίζουμε να ψάχνουμε εναλλακτικές λύσεις; Ή να παραδεχόμαστε  ότι είναι πολύ μεγάλο πρόγραμμα για να αποτύχει και να το κάνουμε  καλύτερο”;

… “Τον περασμένο μήνα, ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας, στρατηγός Charles Brown Jr., έδωσε την απάντησή του όταν είπε ότι το F-35 πρέπει να γίνει η Ferrari του στόλου που “θα οδηγείτε μόνο τις Κυριακές». Για  τις …υπόλοιπες μέρες, αξιωματούχοι της Πολεμικής Αεροπορίας δήλωσαν πρόσφατα ότι εξερευνούν λιγότερο ακριβές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των F-16, αεροσκαφών χαμηλού κόστους ή την κατασκευή ενός άλλου μαχητικού από το μηδέν”. 

Ο Αρχηγός της αμερικανικής Αεροπορίας βεβαίως έκανε σαφές ότι το F-35 δεν μπορεί να βγει από την “εξίσωση”. Δεν υπάρχει τρόπος να απαλλαγούν οι ΗΠΑ από το F-35. Κι αυτό για πολλούς λόγους ,όχι επιχειρησιακούς.

Για παράδειγμα, γράφουν οι New York Times “oι εργολάβοι του προγράμματος  είναι διασκορπισμένοι σε τόσες πολλές πολιτείες που ο Αρχηγός  Σμιθ θα έβρισκε πολύ λίγους συμμάχους στο Κογκρέσο για την κατάργησή του.

Αρκετοί σύμμαχοι του ΝΑΤΟ και της Ασίας έχουν ήδη αγοράσει το F-35. Η ανάπτυξη ενός νέου μαχητικού από το μηδέν θα ήταν απαγορευτικά δαπανηρή και το F-35 αντικαθιστά πάρα πολλά παλαιότερα αεροπλάνα για τα οποία δεν υπάρχει έτοιμη εναλλακτική λύση. ..Επιπλέον, καθώς όλο και περισσότερα  F-35 παράγονται, η τιμή μειώνεται – η έκδοση της Πολεμικής Αεροπορίας έχει ήδη υποχωρήσει κάτω από τα 80 εκατομμύρια δολάρια, λιγότερο από κάποια άλλα προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη. Καθώς κάποια προβλήματα αντιμετωπίζονται , το μαχητικό λαμβάνει καλύτερες κριτικές…Ανεξάρτητα από τα ελαττώματά του, το F-35 είναι ένα εξελιγμένο όπλο, ικανό να δημιουργήσει μια δυναμική εικόνα του πεδίου μάχης που μπορεί να τη μοιραστεί με φιλικές δυνάμεις”. 

Όμως, όπως πρότεινε ο Αρχηγός  Μπράουν, το πρόγραμμα πρέπει να μειωθεί σημαντικά πολύ κάτω από τα 1.763 αεροπλάνα που υποτίθεται ότι θα προμηθευόταν η Πολεμική Αεροπορία και να συμπληρώνεται με ένα μείγμα φθηνότερων, παλαιότερων μαχητικών και μη επανδρωμένων αεροσκαφών για καθήκοντα “ρουτίνας”, όπως περιπολίες ή πλήγματα κατά ανταρτών που δεν αποτελούν απειλή για ένα αεροπλάνο.

Το Πεντάγωνο φέρει την πρωταρχική ευθύνη για τις αποφάσεις. Αλλά και το Κογκρέσο πρέπει επίσης να ξαναρχίσει τη στενή παρακολούθηση του F-35 και άλλων μεγάλων προγραμμάτων, που ο γερουσιαστής Τζόν Μακ Κέϊν ασκούσε ως πρόεδρος της επιτροπής εξοπλισμών της Γερουσίας. Το 2016, είχε χαρακτηρίσει το πρόγραμμα F-35 «σκάνδαλο και τραγωδία όσον αφορά το κόστος, το πρόγραμμα και τις επιδόσεις».

“Δεν υπάρχει λόγος να ψάξουμε για έναν αποδιοπομπαίο τράγο”, γράφουν οι ΝΥΤ. “Το F-35 σχεδιάστηκε σε μια διαφορετική εποχή, αλλά μετά από δύο δεκαετίες ανάπτυξης, το μαχητικό πέταξε σε έναν κόσμο του οποίου οι γεωπολιτικές και στρατιωτικές προκλήσεις ήταν πολύ διαφορετικές από αυτές για τις οποίες είχε σχεδιαστεί…Η προσπάθεια αντικατάστασης τεσσάρων διαφορετικών τύπων αεροσκαφών για τρεις διαφορετικούς κλάδους υπηρεσιών με ένα μαχητικό ήταν ένα προφανές λάθος”. 

Να διαβάζει άραγε κάποιος New York Times στο ΥΠΕΘΑ και στην Πολεμική Αεροπορία; Ρωτάμε ,γιατί η προμήθεια F-35 για την Ελλάδα, θεωρείτε περίπου…δεδομένη! Ποιοι το έχουν αποφασίσει και μέσα από ποια διαδικασία ανακοινώνεται ξανά και ξανά αυτή η προοπτική ακόμη κανένας δεν το έχει εξηγήσει.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης