Υποστηριξε το militaire
ΠΑ
24/02/2021 | 06:19 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Militaire News

“Πτέραρχοι” στα μαχητικά όταν οι χειριστές πρώτης γραμμής δεν βρίσκουν ώρες πτήσης!

Η απόφαση-αστραπή για το Εκπαιδευτικό Αεροπορικό Κέντρο στην Καλαμάτα, δικαιολογήθηκε από την “αγωνία” που έχουν στο ΥΠΕΘΑ και στο ΓΕΑ για την εκπαίδευση στην Πολεμική Αεροπορία. Η εκπαίδευση βεβαίως δεν αφορά μόνο τους νέους χειριστές αλλά κι αυτούς της πρώτης γραμμής που ο αέρας τους “θρέφει”. Γι΄ αυτό και είναι μεγάλο το πρόβλημα της έλλειψης ωρών πτήσης. 

Η κοινή λογική λέει ότι το ΓΕΑ θα είχε ήδη κάνει ότι περνά από το χέρι του, για να βελτιώσει την κατάσταση. Για να δούμε λοιπόν τι έχει κάνει…

Με διαταγή που υπογράφτηκε στις 21 Απριλίου του 2020, εν μέσω κορονοϊού, αποφασίστηκε  η επαναφορά σε πτητική διαθεσιμότητα σε μαχητικά αεροσκάφη υψηλόβαθμων ιπτάμενων αξιωματικών. Συμπτωματικά αυτή η κίνηση υποστηρίχθηκε από μερίδα αξιωματικών αμέσως μετά από τις αποστρατείες που αποφασίστηκαν πέρυσι και στις όποιες έπαιξαν ρόλο “απόστρατοι και κοινωνικές λέσχες πολυτελείας”.  Η εισήγηση έγινε χωρίς καμία αντίρρηση  -και σίγουρα χωρίς καμία σκέψη- από την ηγεσία του ΓΕΑ, που δεν ήθελε να δυσαρεστήσει όχι μόνο τους αξιωματικούς αλλά και τους απόστρατους υποστηρικτές της πρότασης.

Μερικά ερωτήματα:

•Περισσεύουν τελικά ώρες πτήσης και δεν τις αξιοποιούμε για τους νεότερους μάχιμους χειριστές;

  • Η επιστροφή των υψηλόβαθμων σε πτήσεις αυξάνει τη μαχητική ικανότητα της ΠΑ;
  • Υπάρχουν χρήματα και δεν βελτιώθηκαν οι συντελεστές των πτητικών επιδομάτων;

Τι έγινε στον σχεδόν ένα χρόνο που μεσολάβησε;

Οι οικονομικοί της ΠΑ έτρεχαν να βρουν χρήματα για να καλύψουν το κόστος για την επιστροφή των υψηλόβαθμων! Οι χειριστές στις πολεμικές μοίρες που παίζουν κορώνα γράμματα τη ζωή τους κάθε μέρα δικαιολογημένα ένιωσαν αδικημένοι, αφού το πτητικό επίδομα που λαμβάνουν είναι σαφώς μικρότερο απ΄ αυτό των υψηλόβαθμων, όσο κι αν έγινε προσπάθεια διευθέτησης της οικονομικής διαφοράς. 

Υπήρξαν αναφορές υψηλόβαθμου προσωπικού για εκμετάλλευση των νέων προνομίων ακόμη και από προσωπικό που απέχει χρόνια πολλά από πτήσεις μαχητικών ακόμη και από προσωπικό που έχει εμπλακεί σε σοβαρά θέματα ασφάλειας πτήσεων. 

Υπάρχει κάτι θετικό απ΄ αυτή την κατάσταση; Οι μόνοι κερδισμένοι είναι οι υψηλόβαθμοι που είδαν τις αποδοχές τους να αυξάνονται. Αλλά το κόστος για την ΠΑ δεν είναι μόνο οικονομικό. Οι αξιωματικοί με αφορμή τις πτήσεις, απουσιάζουν από τις θέσεις τους για ημέρες, η παρουσία τους στις μονάδες που πάνε για να πετάξουν μόνο αναστάτωση προκαλεί ,μετακινούνται με υπηρεσιακά οχήματα και οδηγούς και βέβαια το πτητικό πρόγραμμα των μονάδων βαραίνει χωρίς κανένα επιχειρησιακό κέρδος. 

Όλα αυτά επαναλαμβάνουμε ότι ξεκίνησαν μετά από τις περυσινές κρίσεις, όταν και καρατομήθηκαν συγκεκριμένοι αξιωματικοί. Οι κρίσεις ήταν άθλιες και αναμένουμε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις φετινές για να δούμε αν θα συνεχιστούν τα εξόφθαλμα “λάθη”.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης