Υποστηριξε το militaire
Breaking News Άμυνα
18/01/2022 | 06:30 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

Αναμένοντας τα Rafale τα τουρκικά UAV σαρώνουν το Αιγαίο! Όλες οι προκλήσεις με στοιχεία και χάρτες

Αναμένοντας τα Rafale τα τουρκικά UAV σαρώνουν το Αιγαίο! Όλες οι προκλήσεις με στοιχεία και χάρτες

Ενώ περιμένουμε τις «Ριπές του Ανέμου» τα τουρκικά UAV σαρώνουν το Aιγαίο και τα Ελληνικά μαχητικά τα καταγράφουν…

Μπήκαμε στον 4ο χρόνο που οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις (κυρίως η Πολεμική Αεροπορία), αντιμετωπίζουν μια νέα προκλητική πραγματικότητα στον εναέριο χώρο, η οποία δεν είναι άλλη από την ολοένα αυξανόμενη πτητική δραστηριότητα των τουρκικών UAV και των τριών Κλάδων των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία προβαίνουν σε παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) και παραβιάσεις του Εθνικού Εναερίου Χώρου (ΕΕΧ).

Τα αριθμητικά στοιχεία άλλωστε είναι ο αδιάψευστος μάρτυρας του τι πραγματικά συμβαίνει στο Αιγαίο. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ UAV ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΕΚ-ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΕΕΧ (2018-22)

2018: 1 (5 Απριλίου 2018 παρθενική είσοδος τουρκικού UAV εντός FIR Aνατολικά ΡΟΔΟΥ).

2019: 5

2020: 34

2021: 79

2022: 5 (μέχρι 17/1/2022)

ΠΗΓΗ: Ιστοσελίδα ΓΕΕΘΑ

ΥΠΕΡΠΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ UAV AΝΩΘΕΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ (2018-22)

2018: 0

2019: 1

2020: 0

2021: 0

2022: 6 (μέχρι 17 Ιαν 22, επί συνόλου 11 υπερπτήσεων).

ΠΗΓΗ: Ιστοσελίδα ΓΕΕΘΑ-Ανακοινώσεις ΓΕΕΘΑ

 Στον χάρτη που ακολουθεί φαίνονται οι περιοχές που σημειώθηκαν υπερπτήσεις από τα τουρκικά UAV τα έτη 2018-22.

ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ UAV

Πέραν των παραπάνω παρατηρείται διαρκής ποιοτική αναβάθμιση των προκλήσεων των Τουρκικών ΕΔ σχετικά με τις πτήσεις των UAV. Eιδικότερα:

1. Mε 2 παράτυπες NOTAM (A7305-A7307), η Τουρκία δέσμευσε 5 περιοχές στο Αιγαίο για διάστημα περίπου 1 μήνα (23/12/2021-21/1/2022) για πτήσεις UAV με την αιτιολογία της προστασίας του περιβάλλοντος και της υποστήριξης επιχειρήσεων Έρευνας-Διάσωσης, αμφισβητώντας προκλητικά την Ελληνική κυριαρχία εντός FIR Αθηνών.  

 Οι περιοχές φαίνονται στον παρακάτω χάρτη:

2. Τα έτη 2020-21 η Τουρκία με παράτυπες ΝΟΤΑΜ δέσμευσε περιοχή Ανατολικά της Ρόδου για πτήσεις UAV. H δέσμευση ουδέποτε εγκρίθηκε από τις ελληνικές αρχές, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την έξαρση των πτήσεων των τουρκικών UAV στην περιοχή αυτή καθόλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους.

3. Πέραν των υπερπτήσεων από την έναρξη του έτους παρατηρείται κατακόρυφη αύξηση των παραβιάσεων ΕΕΧ που κάνουν τα τουρκικά UAV όταν εισέρχονται στο FIR Αθηνών. Xαρακτηριστικό παράδειγμα οι 34 παραβιάσεις ΕΕΧ που έκανε τουρκικό UAV στις 3/1/2022 όταν παραβίασε 34 φορές τον Εθνικό Εναέριο Χώρο (επί συνόλου 39), καθώς και οι 25 παραβιάσεις (επί συνόλου 28) που έκανε το τουρκικό UAV στις 17/1/2022. Ακόμα 1 χαρακτηριστικό παράδειγμα της τουρκικής προκλητικότητας, το οποίο καταγράφηκε και στην πλατφόρμα FLIGHTRADAR24, ήταν αυτό της πτήσης τουρκικού UAV την 10 Νοεμβρίου 2021, το οποίο σάρωσε το Κεντρικό Αιγαίο. Η πορεία του φαίνεται στον παρακάτω χάρτη:

 

4. Από τις 7 συνολικά υπερπτήσεις που έκαναν τουρκικά UAV το χρονικό διάστημα 2018-2022, οι 5 έγιναν σε 4 μόλις ημέρες (14-17/1/2022) στην ίδια περιοχή (άνωθεν ΚΑΝΔΕΛΙΟΥΣΑΣ). Η Κανδελιούσα είναι μια περιοχή στην οποία ουδέποτε είχε σημειωθεί υπέρπτηση τα έτη 2009-2021.

5. Πλέον, τα τουρκικά UAV με την είσοδό τους εντός FIR Aθηνών απενεργοποιούν τις σχετικές ηλεκτρονικές συσκευές με αποτέλεσμα να μην καταγράφεται η πτήση τους από τις ιστοσελίδες αποτύπωσης της εναέριας κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. 

6. Η ολοένα αυξανόμενη παραμονή των τουρκικών UAV στο FIR Αθηνών και η διείσδυση σε μεγάλο βάθος, οδηγεί στην εκτίμηση ότι πλέον τα τουρκικά UAV έχουν αναβαθμιστεί με την τοποθέτηση εξοπλισμού που παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου μέσω δορυφόρου, όπως το  DEV-KU-18 SATCOM On The Move Terminal της τουρκικής εταιρείας C-TECH. Aξίζει να σημειωθεί ότι ο δορυφόρος TURKSAT-5B που εκτοξεύθηκε πρόσφατα και αναμένεται να καταστεί επιχειρησιακά ενεργός τον Απρίλιο, έχει δυνατότητα υποστήριξης επικοινωνιών για στρατιωτικούς σκοπούς.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ – ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ UAV

Η αναγνώριση – αναχαίτιση των τουρκικών UAV, τα οποία διαθέτουν αυτονομία πτήσης μεγαλύτερη από 24 ώρες και πετούν με σχεδόν μηδαμινό κόστος και κυρίως κίνδυνο για το προσωπικό, γίνεται από μαχητικά A/Φ F-16 και MIRAGE της ΠΑ, με οτιδήποτε αυτό συνεπάγεται σε φθορά του υλικού και καταπόνηση του προσωπικού.  

Τα τουρκικά UAV απογειώνονται καθημερινά από τις βάσεις που διαθέτουν οι τουρκικές ΕΔ στα Δυτικά παράλια και πετούν είτε στο Αιγαίο και τον Έβρο, αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο αξιοποιώντας την βάση UAV στο αεροδρόμιο Λευκόνοικου στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου.

OI EΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

1. Από τον Αύγουστο 2021 έως και σήμερα έχουν παραδοθεί συνολικά 6 UAV AKINCI (3 η τουρκική Πολεμική Αεροπορία και 3 ο Στρατός Ξηράς), τα οποία πολύ πιθανόν να τα δούμε και στο Αιγαίο.

2. Στις 20 Οκτωβρίου παρελήφθη από το τουρκικό ΠΝ και επιχειρεί από το Α/Δ του Nτάλαμαν (Ανατολικά Ρόδου) το πρώτο UAV AKSUNGUR, το οποίο έχει ήδη καταγράψει τις πρώτες εισόδους – παραβιάσεις του Εθνικού Εναερίου Χώρου της Ελλάδας. 

3. Το 3ο δεκαήμερο του Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμές του εναερίου στόχου SIMSEK ως «ΠΕΡΙΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΟΥ/LOITERING MUNITION», δηλαδή ως UAV με εκρηκτική κεφαλή, το οποίο θα μπορεί να πλήξει επίγειους στόχους και στόχους επιφανείας. Τα SIMSEK θα μπορούν να μεταφέρονται από τα UAV ANKA και AKSUNGUR και ΑΝΚΑ.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

Παρά το γεγονός ότι εδώ και τουλάχιστον 7 χρόνια έχει καταγραφεί η στροφή της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας στην κατασκευή UAV διαφόρων τύπων και δυνατοτήτων, καθώς και η δράση τους στα πεδία επιχειρήσεων (Συρία, Ιράκ, Λιβύη, Ναγκόρνο-Καραμπάχ), η Ελλάδα δεν δείχνει να ανησυχεί ιδιαίτερα και απλώς αναλώνεται στην καταγραφή της παραβατικής συμπεριφοράς της Τουρκίας.

Η αναγκαιότητα για άμεσες λύσεις στην αντιμετώπιση των τουρκικών UAV είναι αυτονόητη και προξενεί απορία η απουσία μέριμνας για την προμήθεια συστημάτων Hλεκτρονικού Πολέμου ή άλλων συστημάτων για αντιμετώπιση UAV, τα οποία θα μας δώσουν τη δυνατότητα παρεμβολής του σήματος, ανάληψης του ελέγχου τους και γιατί όχι ακόμα και κατάρριψής.

Αν δεν το κάνουμε ΑΜΕΣΑ το μόνο που θα καταφέρουμε θα είναι να μετατρέψουμε τις ΡΙΠΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ δηλ. τα μαχητικά RAFALE, στις πιο σύγχρονες μηχανές καταγραφής της δραστηριότητας των τουρκικών UAV….

Όλες οι ειδήσεις

Μητσοτάκης: Γιατί αγοράσαμε φρεγάτες από τη Γαλλία αντί των ΗΠΑ

Ένταση στο Αιγαίο με μπαράζ παραβιάσεων από τουρκικά UAV και εμπλοκές με F-16

Τα ιστορικά παθήματα που δεν μας έγιναν μάθημα! Ουκρανία και Σαχέλ μας τα υπενθυμίζουν

«Η Ελλάδα κινδυνεύει να βρεθεί μέσα σε κυκλώνες»! Ο Νίκος Κοτζιάς γράφει για την εξωτερική μας πολιτική

Ο Μητσοτάκης «σβήνει» στην υποδοχή των Rafale τη φορολογία για το πτητικό και τα επιδόματα «υποβρυχίων» και αλεξιπτωτιστών

Αγωγό Κύπρου-Ισραήλ-Τουρκίας προτείνουν Αμερικανοί! Αποκαλυπτικό βίντεο

Η μάχη μιας άριστης Αξιωματικού της ΠΑ με την αδικία! Τι συμβαίνει με τις μεταθέσεις; Γ.Λαζίδου

Μπορεί ο κ.Σαδίκ να λέει ότι θέλει εναντίον της Ελλάδας χωρίς συνέπειες; Ο Δ.Παντής απαντά

«Η Ελλάδα παραιτήθηκε από την αξίωση για χωρικά ύδατα στα 12 μίλια»

Ο πιλότος που αυτομόλησε το 1949 για να μη σκοτώσει με ναπάλμ τον αδελφό του

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης

01/05/2024 | 14:04

Μάιος στην COSMOTE TV