Υποστηριξε το militaire
Πρώτη Γραμμή
10/03/2023 | 04:02 (ενημερώθηκε 1 έτος πριν)
Militaire News

Απεργία σήμερα Παρασκευή 10 Μαρτίου σε τρένα, προαστιακό

Απεργία σήμερα Παρασκευή 10 Μαρτίου σε τρένα, προαστιακό

Απεργία στα τρένα και τον προαστιακό την Παρακευή 10 Μαρτίου. Έτσι, τα δρομολόγια του υπεραστικού και του προαστιακού σιδηροδρόμου θα συνεχίσουν να μην εκτελούνται.

Αναλυτικά, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ – ΜΣΤ) μετά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοικήσεων (μέλη ΔΣ και Πρόεδροι και Γεν. Γραμματείς των Σωματείων – Μελών της) αποφάσισε τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων έως και την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023.

«Η απαίτησή μας γνωστή. Ασφαλής, Ποιοτικός, Δημόσιος Σιδηρόδρομος» σημειώνουν.

«Συνεχίζουμε. Είμαστε όλοι μαζί.

Μετά τη λήξη της θα επαναπροσδιορίσουμε τη στάση μας, γιατί ο αγώνας μας για την απόδοση ευθυνών και ασφάλεια των μεταφορών δεν τελειώνει εδώ.

Το οφείλουμε σε όλους τους συνανθρώπους μας που χάθηκαν στο τραγικό δυστύχημα, ως ελάχιστο φόρο τιμή».

Κανονικά μετρό και ηλεκτρικός

Οι συρμοί του μετρό και του ηλεκτρικού θα κινηθούν κανονικά.

Σημειώνεται ότι συνάντηση είχαν την Πέμπτη (9/3) οι σιδηροδρομικοί με τον Γιώργο Γεραπετρίτη. Κοινή βούληση των αρμοδίων είναι να ξεκινήσουν άμεσα και με ασφάλεια τα δρομολόγια των τρένων αλλά και να μπει ένα τέλος στις απεργίες.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της ΠΟΣ-ΜΣΤ Γιάννης Ντίτσας είπε ότι «κατατέθηκαν προτάσεις από την ΠΟΣ που είναι διαχρονικές, αλλά σήμερα επίκαιρες για ανοικτό, ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο».

«Η δέσμευση του υπουργείου», συνέχισε, «είναι ότι για να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα εχέγγυα και απ’ την πλευρά της πολιτείας και από την πλευρά των εργαζομένων για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Θα συναντηθούμε και πάλι εκ νέου, την ερχόμενη εβδομάδα, για να δούμε πως θα προχωρήσει η διαδικασία».

Σύμφωνα με πηγές των σιδηροδρομικών, μεταξύ των προτάσεων των Σωματείων που θα συγκεκριμενοποιηθούν και θα ενσωματωθούν σε ενιαίο κείμενο, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση μέτρων όπως:

-Ψυχολογική υποστήριξη στους εργαζόμενους Έλξης και Κίνησης Αμαξοστοιχιών

-Σταδιακή επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και στελέχωση τους από το Προσωπικό Κίνησης και Ελέγχου Αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους.

-Αμεση επαναλειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών στην Βόρεια Ελλάδα και στην συνέχεια της αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, σταδιακή δρομολόγηση όλων των εμπορικών αμαξοστοιχιών.

  • Μείωση των ορίων ταχύτητας στα μη τηλεδιοικούμενα τμήματα δικτύου
  • Επικαιροποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και πιστή εφαρμογή του
  • Σαφής προσδιορισμός ως προς τα καθήκοντα του Προϊστάμενου Αμαξοστοιχίας
  • Σωστή ροή ανταλλακτικών για αύξηση και αξιοπιστία του τροχαίου υλικού
  • Εκπαίδευση του προσωπικού Έλξης και Κίνησης σε όλο το τροχαίο υλικό
  • Άμεση κάλυψη αναγκών των Διευθύνσεων Δικτύου Κυκλοφορίας,
  • Μείωση δρομολογίων των επιβατικών κατά 50% περίπου (αρτηριακά τρένα)
  • Σταδιακή αύξηση όλων των δρομολογίων των προαστιακών συρμών
  • Επαναλειτουργία του GSMR
  • Άμεση μονιμοποίηση των συναδέλφων με παροχή υπηρεσιών με αξιολόγηση
  • Νέα προκήρυξη για θέσεις που αφορούν το οργανόγραμμα εντός τριμήνου

Στα μέτρα που συζήτησαν εκ νέου ήταν να μειωθούν τα καθημερινά δρομολόγια αλλά και να ελαττωθεί η ταχύτητά τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου «ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για θέματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, συναντήθηκε στις 9 Μαρτίου με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και άλλων σωματείων και αντήλλασαν απόψεις για όλα τα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο.

Υπήρξε μια πολύ σοβαρή και εποικοδομητική συζήτηση και συμφωνήθηκε να οριστεί νέα συνάντηση, άμεσα, για τη συνέχισή της και την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου».

Τέλη Μαρτίου η επανεκκίνηση των τρένων

Μέτρα επανεκκίνησης των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα, από το τέλος Μαρτίου 2023, παρουσίασε ο Γ. Γεραπετρίτης κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, θα ληφθούν ενισχυμένες εγγυήσεις ασφάλειας, όπως η υποχρεωτική παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, ακόμη και αν αυτό «καταστήσει αναγκαία τη μείωση στον όγκο του μεταφορικού έργου».

Αναλυτικά, η ανακοίνωση Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, για τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου 2023:

Συνεδρίασε σήμερα, 9 Μαρτίου 2023, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργικό Συμβούλιο.

Μετά από την εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού, ακολούθησε, ως μόνο θέμα της ημερήσιας διάταξης, ενημέρωση του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου και για τη διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και τα μέτρα αποκατάστασης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Ειδικότερα, ο Υπουργός Επικρατείας παρουσίασε τα μέχρι τώρα γνωστά πραγματικά περιστατικά, καθώς και τα άμεσα μέτρα διερεύνησης του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Τα μέτρα αυτά εκτείνονται τόσο σε διοικητικό επίπεδο, μέσω της Ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που ήδη λειτουργεί, όσο και σε ποινικό επίπεδο, μέσω της εξελισσόμενης δικαστικής έρευνας.

Περιλαμβάνουν και πιο μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω της στελέχωσης και λειτουργίας του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών που νομοθετήθηκε τον Ιανουάριο 2023 και της αξιοποίησης της τεχνικής βοήθειας που ήδη παρέχεται από διεθνείς εμπειρογνώμονες.

Ο Υπουργός Επικρατείας ανέδειξε στη συνέχεια τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται ή δρομολογούνται για την ενίσχυση του προσωπικού του ΟΣΕ, καθώς και την πορεία εκτέλεσης και τις ενέργειες επιτάχυνσης παρεμβάσεων για την ηλεκτρονική αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών που θα ολοκληρωθούν έως τον Σεπτέμβριο 2023.

Παρουσίασε, τέλος, τα άμεσα μέτρα επανεκκίνησης των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα, από το τέλος Μαρτίου 2023, με ενισχυμένες εγγυήσεις ασφάλειας, όπως την υποχρεωτική παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, ακόμη και αν αυτό καταστήσει αναγκαία τη μείωση στον όγκο του μεταφορικού έργου.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης