Υποστηριξε το militaire
Άμυνα
01/03/2023 | 06:00 (ενημερώθηκε 1 έτος πριν)
Militaire News

Τι ζητούν οι Αξιωματικοί εκ ΑΣΣΥ τάξης 1997

Τι ζητούν οι Αξιωματικοί εκ ΑΣΣΥ τάξης 1997

Υπόμνημα Αξιωματικών εκ ΑΣΣΥ Τάξης 1997

Είμαστε Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων προερχόμενοι από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) καταταγέντες τα έτη 1994 και 1995 (αποφοιτήσαντες από τις ΑΣΣΥ τα έτη 1996 και 1997 αντίστοιχα) και το θέμα για το οποίο απευθυνόμαστε σε σας αφορά την  βαθμολογική μας εξέλιξη.

Πέραν από τους καταταγέντες στις παραγωγικές Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) των τριών τάξεων ετών 1993 – 1995, των οποίων η βαθμολογική εξέλιξη αποκαταστάθηκε με το άρθρο 52 του Νομοσχεδίου του  Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις’’ που ψηφίστηκε στη ΒτΕ την 7/2/2023 και δημοσιεύτηκε με ΦΕΚ (9/2/23, Αρ.Φύλλου 25) ως ν.5018/2023, εγγενώς αφορά διαχρονικά το σύνολο των καταταγέντων ΑΣΣΥ κατά τα έτη 1994 και εντεύθεν, τουλάχιστον ως το έτος 2010 (έτος που ψηφίστηκαν οι θεσμικά εξαντλητικοί νόμοι περί νέου ασφαλιστικού ν.3865/10 και Ιεραρχίας Ενόπλων Δυνάμεων ν.3833/10 γεγονός που μετάβαλλε ραγδαία το βαθμολογικό τοπίο στις Ένοπλες Δυνάμεις), προσωπικό των ΕΔ που κατατάχθηκε στους κόλπους των Ελληνικών ΕΔ με την ίδια ακριβώς εγκύκλιο όπως και οι προγενέστερες αυτών τάξεις 1993-1995.

Η συντριπτική πλειοψηφία των παραπάνω στελεχών προέλευσης ΑΣΣΥ (καταταγέντες 1994 και εντεύθεν) ανήκοντες όλοι στο νέο ασφαλιστικό ν.3865/10, αποτελείται από ακαδημαϊκά μορφωμένο προσωπικό των ΕΔ (κάτοχοι Προπτυχιακών, Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Τίτλων Σπουδών), οικογενειάρχες και ενεργά κοινωνικά άτομα, για αρκετούς εκ των οποίων άλλωστε έχετε και ιδίαν αντίληψη.

Ειδικότερα, οι τάξεις μας (Στρατός Ξηράς, Πολεμικό Ναυτικό, Πολεμική Αεροπορία) προέλευσης ΑΣΣΥ καταταγέντες τα έτη 1994 και 1995 (τάξεις 1996 και 1997 αντίστοιχα), φερόμενοι Λοχαγοί και Υπολοχαγοί στον παρόντα χρόνο αριθμούν περίπου 1500 συνολικά στελέχη. Είναι  δίκαιο  αίτημα μας να ενταχθούμε και εμείς ως στελέχη ΑΣΣΥ τάξεων 1996 και 1997,στο άρθρο 52 (Ρύθμιση Θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν.4494/2017) του ν.5018/2023. Ως προς αυτό το σκοπό, απαιτείται η παρακάτω επισημασμένη και υπογραμμισμένη αλλαγή στην μετάθεση προθεσμίας του πρώτου εδαφίου του άρθρου 37 του ν.4494/2017 μέχρι την οποία συμπληρώνεται η εικοσιπενταετία πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας: 

« α) μετάθεση προθεσμίας που αναφέρει το πρώτο εδάφιο του άρθρου 37 του ν.4494/2017 μέχρι την οποία συμπληρώνεται η εικοσιπενταετία πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας , β) προστίθεταινέο πέμπτο εδάφιο και το άρθρο 37 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 37

Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών

αξιωματικών εξ ΑΣΣΥ και μονιμοποιηθέντων

εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών.

Οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11 πλην των

παρ. 11 και 12, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν. 2439/1996

(Α’ 219) ισχύουν και για τους εν ενεργεία αξιωματικούς

που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές

Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καθώς και τους αντίστοιχους

που προέρχονται από την κατηγορία των μονιμοποι-

ηθέντων εθελοντών του ν. 445/1974 (Α’ 160) και των

μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του ν. 705/1977 (Α’ 279),

οι οποίοι συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγμα-

τικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι τις 31.12.2020. Για

τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου, ο χρόνος των

περ. β’ και γ’ της παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 2439/1996

υπολογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας μονίμου αξιωματι-

κού πέρα από τα δεκατρία (13) έτη από την ημερομη-

νία κατάταξής τους. Για τους αξιωματικούς που δυνάμει

του παρόντος άρθρου αποκτούν δικαίωμα αναδρομι-

κής βαθμολογικής προαγωγής, δεν γεννάται δικαίωμα

αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών.

Για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου που προ-

έρχονται από την κατηγορία των μονιμοποιηθέντων

εθελοντών του ν. 445/1974 και των μονιμοποιηθεισών

εθελοντριών του ν. 705/1977 δεν είναι απαραίτητη η

συμπλήρωση του προσόντος του χρόνου διοίκησης ή

ειδικής υπηρεσίας του άρθρου 6 του ν. 2439/1996. Για

τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου που προέρχο-

νται από ΑΣΣΥ δεν είναι απαραίτητη η συμπλήρωση του

προσόντος του χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας

του άρθρου 6 του ν. 2439/1996 στον βαθμό του Λοχα-

γού και αντιστοίχων.

Ειδικά για τους αξιωματικούς του πρώτου εδαφίου

των ειδικοτήτων Ραδιοναυτίλων, Τεχνικής Υποστήριξης

και Υπηρεσιών Υποστήριξης της Πολεμικής Αεροπορί-

ας ισχύουν επιπλέον τα καθοριζόμενα στην περ. δ’ της

παρ. 8 του άρθρου 3 του ν. 2439/1996.».

ΩΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΑΣΣΥ ΚΑΤΑΤΞΗΣ 1994 ΚΑΙ 1995 (ΤΑΞΕΩΝ 1996 ΚΑΙ 1997)

ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ:

α. Την βαθμολογική αποκατάσταση μας και δεν εγείρουμε αναδρομικές, ασφαλιστικές ή άλλες οικονομικές αξιώσεις.

β. Ζητούμε την άμεση ένταξή μας στο άρθρο 52 (Ρύθμιση Θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν.4494/2017) του ν.5018/2023,αναφορικά με την εξέλιξη των προαγωγικών κριτηρίων, από τον βαθμό του Λοχαγού έως τον καταληκτικό βαθμό του Συνταγματάρχη και αντίστοιχοι, όπως όμοια πραγματοποιήθηκε με τις τρεις τάξεις ΑΣΣΥ 1993 – 1995 και δημοσιεύτηκε μέσω ΦΕΚ (9/2/23, Αρ.Φύλλου 25) ως ν.5018/2023, με τις οποίες τάξεις μέχρι και πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν.5018/2023, εσχάτως εντασόμασταν όλοι μαζί στο ίδιο ασφαλιστικό και προαγωγικό πλαίσιο, ήτοι στους δυμενείς ν.3865/2010 και ν.3883/2010 αντίστοιχα, από της κατατάξεως έως και την δημοσίευση του. Ως προς την ομαλή βαθμολογική συνέχεια μεταξύ των τάξεων ΑΣΣΥ 1993 – 1995 και των τάξεων 1996 και 1997, απαιτείται ΑΜΕΣΑ αλλαγή στην μετάθεση προθεσμίας του πρώτου εδαφίου του άρθρου 37 του ν.4494/2017 μέχρι την οποία συμπληρώνεται η εικοσιπενταετία πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας και συγκεκριμένα από 31-12-2018 που είναι τώρα να γίνει 31-12-2020.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

1994 και 1995: Εισαγωγή στις ΑΣΣΥ μέσω του θεσμού των Πανελληνίων Εξετάσεων (3η και 4η σειρά Εισαγωγής  με πανελλήνιες εξετάσεις αντίστοιχα) σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο Προκήρυξης Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών ΑΣΣΥ ετών 1994 και 1995 αντίστοιχα στην οποία δια κελεύονταν, ως καταληκτικός βαθμός αυτός του Συνταγματάρχη, χωρίς τότε να απαιτείται η απόκτηση οποιουδήποτε πτυχίου ΑΕΙ.

1996: N.2439/1996 όπως εξελικτικά τροποποιήθηκε, με το άρθρο 14 του ν.4361/2016, με την παρ.26 του άρθρου 18 του ν.4407/2016 και με άρθρο 37 του ν.4494/2017, ισχύουν οι εξής χρόνοι προαγωγής για τους επωφελούμενους Αξιωματικούς ΑΣΣΥ: Λοχαγός και αντίστοιχοι στα 26 έτη πραγματκής στρατιωτικής υπηρεσίας, Ταγματάρχης στα 30 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, Αντισυνταγματάρχης στα 34 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, Συνταγματάρχης έναν (1) μήνα πριν την ημερομηνία αποστρατείας, με τη συμπλήρωση 35ετούς πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας.

2010: N.3883/2010 στον οποίο εμείς ανήκουμε ως παρ.4 του άρθρου 27, ισχύουν οι εξής χρόνοι προαγωγής για τις τάξεις μας: Λοχαγός και αντίστοιχοι στα 28 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, Ταγματάρχης στα 34 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, Αντισυνταγματάρχης στα 35 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, Συνταγματάρχης στα 37 χρόνια πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, μόνο για τους κατόχους πτυχίου ΑΕΙ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

Γίνεται αντιληπτό ότι με την εφαρμογή ενός νέου ν.3883/2010 που τέθηκε σε ισχύ 15 και 16 έτη αργότερα από την εισαγωγή μας στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, οι εν δυνάμει επιστρατευθέντες των τάξεων 1996 και 1997 αντίστοιχα, των κάτωθι περιπτώσεων με:

1η) 32 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας (32 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας  + πχ 5 έτη εξαγοράσιμης υπηρεσίας του ν.4997/2022 + πχ 3 έτη εξαγοράσιμης υπηρεσίας του ν.3883/2010 = 40 έτη συντάξιμης υπηρεσίας) και

2η) 35 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας (35 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας  + πχ 5 έτη εξαγοράσιμης υπηρεσίας του ν.4997/2022 = 40 έτη συντάξιμης υπηρεσίας),

ΦΕΡΟΥΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΩΣ το βαθμό του Λοχαγού για την 1ηπερίπτωση (θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 32 έτη) και τον βαθμό του Ταγματάρχη για την 2η περίπτωση αντίστοιχα (θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 35 έτη), αντί του Αντισυνταγματάρχη και του Συνταγματάρχη αντιστοίχως των προαναφερόμενων περιπτώσεων, όπως ήδη προβλεπόταν στην εγκύκλιο εισαγωγής τους στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων και ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΠΩΛΕΣΕΙ δύο (2)ολόκληρους βαθμούς τουλάχιστον για τις παραπάνω περιπτώσεις, σε σχέση με τους συναδέλφους τους Αξιωματικούς ΑΣΣΥ κρινόμενους ευνοϊκά με το ν.2439/1996.

Το ανωτέρω γεγονός έρχεται να προσκρούσει ΑΤΑΚΤΑ και ΑΔΙΚΑ σε θεμελιώδεις Αρχές του Συνταγματικού Δικαίου και περαιτέρω στην αναδρομική εφαρμογή τέτοιων νόμων, που κατά κανόνα είναι μη επιτρεπτή.Ακόμη και στις κατ’εξαίρεση περιπτώσεις όμως που η αναδρομική εφαρμογή είναι επιτρεπτή, θα πρέπει ο νέος νόμος να ανατρέχει μόνο σε εύλογο μεταβατικό διάστημα. ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΑ 15 ΚΑΙ 16 ΕΤΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΑΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΥΛΟΓΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης