Υποστηριξε το militaire
Άμυνα ΠΑ
23/11/2020 | 06:18 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Militaire News

Τι συμβαίνει με τα ιπτάμενα ραντάρ της ΠΑ και τον εκσυγχρονισμό των F-16;

Τι συμβαίνει με τα ιπτάμενα ραντάρ της ΠΑ και τον εκσυγχρονισμό των F-16;

Δύο ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί από βουλευτές του ΚΙΝΑΛ ,αναμένουν απαντήσεις από το ΥΠΕΘΑ . Αναφερόμαστε σ΄ αυτές ,γιατί αποδεικνύουν ότι υπάρχουν άμεσα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν στις ΕΔ και ειδικά στην ΠΑ, πριν αρχίσουμε να συζητάμε για τα “φαραωνικά σχέδια” όσων θέλουν να πουλήσουν στην Ελλάδα “ότι να ΄ναι” και ότι τους βολεύει.

Η πρώτη έχει να κάνει με τα ιπτάμενα ραντάρ της ΠΑ και η δεύτερη με τον περιβόητο εκσυγχρονισμό των F-16. Οι απαντήσεις που θα δοθούν από τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών στους οποίους απευθύνονται θα ΄χουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Οι ερωτήσεις έχουν κατατεθεί εδώ και αρκετές ημέρες και είναι βέβαιο ότι στο ΓΕΑ θα πρέπει ήδη να ΄χουν συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να δοθούν πειστικές απαντήσεις. Τις αναμένουμε.

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

Ερώτηση πρώτη:

Κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή από τον Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου και τον βουλευτή κ. Γιώργο Φραγγίδη, κατόπιν σχετικών προτάσεων του Τομέα Άμυνας του Κινήματος, προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ν. Παναγιωτόπουλο, για την επιχειρησιακή εκμετάλλευση των αεροσκαφών (Α/Φ) Erieye EMB-145H AEW&C και την πιθανή ανταλλαγή αυτών με τα Α/Φ Globaleye SRS.

Η διατήρηση και ενίσχυση της αμυντικής μας ισχύος είναι η πιο σημαντική προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της συνεχούς απειλητικής στάσης της Τουρκίας σε βάρος της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Χώρας μας και διασφαλίζει την αποτροπή εκδήλωσης επικίνδυνων επεισοδίων.

Το Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ) και η προοπτική αναβάθμισής του είναι ένα θέμα που μας έχει απασχολήσει και συνεχίζει να μας απασχολεί. Ωστόσο, τα αεροσκάφη Erieye EMB-145H AEW&C της 380 Μοίρας επιχειρούν δίνοντας σημαντικές πληροφορίες στόχων επιφανείας τόσο στον αέρα, όσο και στη θάλασσα. Επομένως, αυτά αποτελούν ένα σημαντικό στρατηγικό εργαλείο συγκέντρωσης χρήσιμων πληροφοριών για την Άμυνα της χώρας.

Η απαξιωτική διαχρονική συμπεριφορά της Πολιτείας, ως προς την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης, ήταν και η μη υπογραφή της τεχνικής υποστήριξης για τα εν λόγω αεροσκάφη και, συνεπώς αυτά τα αεροσκάφη παραμένουν ανεκμετάλλευτα για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Εκτιμάται ότι μία εναλλακτική ποιοτική λύση του υπόψη προβλήματος αποτελεί η σκοπιμότητα διαπραγμάτευσης με τη Σουηδική εταιρία SAAB για την προμήθεια ενός μικρού αριθμού αεροσκαφών GlobalEye SRS σε αντικατάσταση ή την ανταλλαγή τουλάχιστον δύο αεροσκαφών με τα αντίστοιχα Erieye, προκειμένου το ΓΕΕΘΑ να αποκτήσει ένα σημαντικό εργαλείο στη συγκέντρωση των απαραίτητων πληροφοριών.

Να ληφθεί υπόψη ότι το αεροσκάφος GlobalEye SRS αποτελεί εξέλιξη του EriEye της εταιρίας SAAB και, ένα από αυτά έχει παραδοθεί στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Είναι ένα αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου με έμφαση στην έγκαιρη προειδοποίηση και, τον εντοπισμό στόχων στον αέρα και στη θάλασσα με μεγάλες δυνατότητες, που θα ήταν θετικό να ενημερωθείτε με λεπτομέρειες για τις επιχειρηματικές του δυνατότητές του.

Δεδομένου ότι: Η συγκέντρωση έγκυρων πληροφοριών για στόχους επιφανείας τόσο στον αέρα όσο και στη θάλασσα σε όλη την επικράτεια, αποτελεί υψίστης σημασίας εργαλείο για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Δεδομένου ότι: Δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης των αεροσκαφών EriEye ΕΜΒ-145Η ΑΕW&C.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε την υποστήριξη των αεροσκαφών Erieye EMB-145H AEW&C των οποίων η σχετική σύμβαση υποστήριξης έχει λήξει; Θα την ανανεώσετε; Αν ναι πότε; Αν όχι, έχετε αποφασίσει πως θα ενεργήσετε;

2. Έχετε εξετάσει το ενδεχόμενο αντιμετώπισης του υπόψη προβλήματος μέσω της προμήθειας ή ανταλλαγής με την Σουηδική εταιρία SAAB, έστω ενός ή δύο νέων αεροσκαφών Globaleye SRS, που διαθέτουν σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα πολλαπλού ρόλου, που τα καθιστούν πολύτιμα εργαλεία για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων;

Ερώτηση δεύτερη:

Οι ίδιοι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ φέρνουν στη Βουλή το θέμα του εκσυγχρονισμού των F-16. Επιτέλους κάποιοι βουλευτές ρωτούν για την υπόθεση που έχουμε εδώ και σχεδόν χρόνια αναδείξει για το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει με τη συνεργασία του νέου ραντάρ που θα τοποθετηθεί στα αεροσκάφη με το υπάρχον σύστημα αυτοπροστασίας. Δεν δουλεύουν και τα δύο μαζί!

Οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ Κεγκέρογλου και Φραγγίδης ρωτούν:

Σε εξέλιξη βρίσκεται η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των 84 αεροσκαφών (Α/Φ) F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) στην έκδοση Viper με κόστος σύμβασης 1.232.351,577 €. Η διακρατική συμφωνία, που κυρώθηκε από την Βουλή και υπογράφηκε με την Lockheed Martin, προβλέπει χρονικό ορίζοντα υλοποίησης της σύμβασης το 2028 του συνόλου των υπόψη Α/Φ.

Η συμφωνία προβλέπει οι εργασίες της αναβάθμισης να υλοποιηθούν στην ΕΑΒ, από όπου η εταιρία θα έχει μακροπρόθεσμα ένα κέρδος της τάξης των 150 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, εφόσον το πρόγραμμα ολοκληρωθεί.

Από έγκυρες πληροφορίες προκύπτει ότι οι εργασίες καθυστερούν λόγω των γνωστών λειτουργικών προβλημάτων της εταιρίας (απεργίες, παραίτηση του Διευθύνοντα Συμβούλου, μη υπογραφή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας κλπ), τα οποία παραμένουν σε εκκρεμότητα, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στην τήρηση των συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων. 

Η συμβατότητα μεταξύ του νέου Radar τύπου AESA, που θα τοποθετηθεί στα αναβαθμισμένα Α/Φ F-16, με το υπάρχον σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS, που χρησιμοποιούν ήδη τα Α/Φ μας είναι ένα θέμα προς επίλυση, λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνεργασία του νέου Radar τύπου AESA με το σύστημα αυτοπροστασίας είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για το αξιόμαχο του αναβαθμισμένου Α/Φ F-16.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των Α/Φ F-16 στην έκδοση Viper, σε συνδυασμό με την χρονική του διάρκεια, είναι καθοριστικός παράγοντας για την επιχειρησιακή λειτουργία της ΠΑ. Η καθυστέρηση του προγράμματος πέραν του 2028 θα δημιουργήσει θέμα επιχειρησιακής εκμετάλλευσης του Α/Φ, λόγω της ραγδαίας εξέλιξης του όπλου, σε συνδυασμό με τις νέες προηγμένες επιχειρησιακές τεχνολογικές εξελίξεις που ενδεχομένως θα το καταστήσουν μη αποτελεσματικό με τα νέα δεδομένα. 

Μετά τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και Οικονομίας, Χρήστος Σταϊκούρας:

1. Σε ποιο σημείο βρίσκεται το πρόγραμμα της αναβάθμισης των Α/Φ F-16 σε Viper, που την υλοποίηση του προγράμματος έχει αναλάβει η ΕΑΒ;

2. Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών της ΕΑΒ, ως προς την υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος; Αν ναι ποιο είναι; Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί εντός των συμβατικών χρονικών ορίων;

3. Πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε το θέμα της συμβατότητας του νέου Radar τύπου AESA με το υπάρχον σύστημα αυτοπροστασίας; 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης