Υποστηριξε το militaire
Breaking News Άμυνα ΠΑ ΠΝ ΣΤΡΑΤΟΣ ΥΠΕΘΑ
04/07/2016 | 07:00 (ενημερώθηκε 8 έτη πριν)
Militaire News

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΕΘΑ: Γιατί κρίνεται κατώτερο των περιστάσεων από τους στρατιωτικούς

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΕΘΑ: Γιατί κρίνεται κατώτερο των περιστάσεων από τους στρατιωτικούς

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ έχει προκαλέσει συζητήσεις πολλές για τα όσα προβλέπει αλλά κυρίως για τα όσα δεν “αγγίζει”. Όπως γράψαμε από το Σάββατο, που δημοσιοποιήσαμε το νομοσχέδιο οι στρατιωτικοί είναι οι μόνοι αρμόδιοι να το κρίνουν. Μετά από την ανάγνωσή του, στρατιωτικοί έστειλαν τον κείμενο που ακολουθεί στο Militaire.gr. Κρίνουν ότι το νομοσχέδιο είναι κατώτερο των περιστάσεων και εξηγούν ποια είναι τα “τρωτά” του σημεία.

Διαβάστε τι γράφουν:

1. Απόλυτη Εκλογή

Η ηγεσία των ΕΔ αποδείχθηκε κατώτερη των περιστάσεων αφού δεν κατάφερε να αφομοιώσει μια καινοτόμο ιδέα που ψηφίστηκε με τον ν. 3883/10 . Ποια ήταν αυτή η ιδέα; Τίποτε περισσότερο από το να ανοιχτεί πεδίο δόξης λαμπρό, για όσους Αξιωματικούς υπερβαίνουν τον μέσο όρο. Κατά τα πρότυπα δοκιμασμένων πρακτικών άλλων Ε.Δ. όπως των ΗΠΑ, όπου ο καθόλα άξιος ακόμη και υπηρετών ως ΕΠ.ΟΠ του παρέχονται όλες τις δυνατότητες να εξελιχθεί μέχρι και Αρχηγός μέσω συγκεκριμένων δοκιμασιών, έτσι και ο ν. 3883/10 προσπάθησε να δώσει ώθηση σε όσους το αξίζουν και να ανατρέψει την σειρά αρχαιότητας πο υ διέπει τους Αξιωματικούς από την Ονομασία τους σε Αξιωματικό μετά τη Σχολή. Η διάταξη ούτως ή άλλως είχε προβλήματα αφού δεν είχε εφαρμογή στους Αξιωματικούς ΑΣΣΥ αλλά εν τέλει ήταν μια καλή αρχή. Έλειπαν μόνο ορισμένες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του, όμως το γεγονός ότι η ιδέα δεν τάραζε απλώς τα νερά μιας λιμνάζουσας επετηρίδας, αλλά προκαλούσε τρικυμία, θεωρήθηκε σωστό απλά να καταργηθεί!! Πότε δοκιμάστηκε και απέτυχε όπως αναφέρεται από τους συντάκτες της αιτιολογικής έκθεσης; Η ανακρίβεια αποτελεί τον πιο επιεική χαρακτηρισμό!

2.  ΑΣΣΥ με κατάταξη τα έτη 88 και 89

Ο ν. 3883/10 καλώς ή κακώς, έθετε ως όριο για να διαχωρίσει παλαιά και νέα στελέχη την 31-12-1987. Η υπαγωγή των στελεχών σε δύο νόμους είναι από μόνη της προβληματική. Όμως από την στιγμή που ψηφίσθηκε ήταν επόμενο να δημιουργηθεί  ένα όριο.
Τώρα το όριο αυτό μπάζει νερά. Οι ΑΣΣΥ που κατετάγησαν το 1988 και 19 89 μπαίνουν στο ν. 2439/96 ενώ οι αντίστοιχοι των ΑΣΕΙ παραμένουν ως νέα στελέχη.
Πρώτο πρόβλημα: Δύο νόμοι
Δεύτερο πρόβλημα Δύο διαφορετικές βαθμολογίες
Τρίτο πρόβλημα : Διαφορετικά είδη κρίσης
Αξιωματικός που ανήκει στον ν. 2439/96 (παλαιό στέλεχος) με βαθμολογία στα προσόντα 60 του μπορεί να προάγεται κατά αρχαιότητα, ενώ Αξιωματικός που ανήκει στον ν. 3883/10 (νέο στέλεχος) με βαθμολογία 85 παραμένει στάσιμος !!!
Ένας ΑΣΣΥ της ΠΑ τάξεων 88 και 89 αφού θα υπαχθεί στο ν. 2439 θα λαμβάνει και αυτός τον βαθμό του Σμηνάρχου, κάτι που δεν ισχύει για τα άλλα Σώματα. Έχει δοθεί στο επιτελείο του ΥΕΘΑ πρόταση για αποκατάσταση αυτής της αδικίας αλλά δυστυχώς δεν πέρασε.
Και τώρα θαυμάστε δικαιοσύνη και αξιοκρατία στα προτεινόμενα .
Η πολύχρονη εμπειρία ορισμένων  που τους επιτρέπει να μεταφέρουν τα αιτήματά τους επιτυχώς στην Ηγεσία, καθιστά για ακόμη μια φορά τους περισσοτέρους σε δυσμενή θέση και διακριτή μεταχείριση.
Αυτά μόνο στην Ελλάδα μπορεί να συμβαίνουν.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Άμεση υπαγωγή όλων των Αξιωματικών σε ένα νόμο, χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους

3. Αξιωματκοί με  του ν. 445 και 705

Ο ν. 3883/10 ήταν γι ‘ αυτή την κατηγορία, ” καταπέλτης ” .
Τους αφαίρεσε τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη και τους έκανε νεώτερους όλων των ομοιοβάθμων τους .
Ήταν κάτι που έπρεπε να είχε γίνει χρόνια, ώστε να υπάρχει η διάκριση μεταξύ αυτών που προέρχονται από τις Παραγωγικές σχολές και των Εθελοντών. Οι πιέσεις που άσκησαν προκειμένου να ” δικαιωθούν “, θυμίζουν ως προς το αποτέλεσμα, καθρεφτάκια για τους Ινδιάνους, αφού το μόνο που αλλάζει στο σχέδιο νόμου, είναι να τους κάνει νεότερους από τους ΑΣΣΥ μόνο κατά το έτος που προάγονται.
Μια άνευ αντικειμένου δικαίωση και αυτή…….. στη πλάτη των πολύπαθων ΑΣΣΥ.

4. Αξιωματικοί Ειδικής Μονιμότητας

Διέπονται από ξεχωριστό νόμο που τους θεωρεί νεότερους όλων, ακόμη και από τους Εθελοντές των ν. 705 και 445.
Πως γίνεται με το πρόσχημα της παροχής περισσότερων ετών παραμονής να αποστρατεύονται Πλοίαρχοι  παραμένοντας και ένα έτος στο βαθμό αυτό; Βέβαια όλα γίνονται αν προωθεί την ευμενή μεταχείριση αυτής της κατηγορίας, ένας πρώην χειριστής ελικοπτέρου  και νυν πολιτευτής των ΑΝΕΛ.
Η Αεροπορία Στρατού έχει εισάγει με απόλυτη επιτυχία των θεσμό χειριστών Ελικοπτέρων του ΣΞ που προέρχονται από την Σχολή Mονίμων Υπαξιωματικών του Στρατού. Έτσι απέδωσε την αξία που αναλογεί στη Σχολή αυτή που ανέδειξε ένα Πλαστήρα  έναν Κατσιμήτρο και έναν Βελισσαρίου, όχι απλά με την απονομή μιας πολεμικής σημαίας, (προσφιλές θέμα παλαιότερων δημοσιευμάτων) αλλά στην πράξη, αφού εμπιστεύεται στα χέρια τους περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου αξίας πολλών εκατομμυρίων και δικαιώνεται καθημερινά !
Για την ΠΑ ο θεσμός είναι σε αδράνεια,
όσο για το Πολεμικό Ναυτικό…. του αρκεί εκτός από τους προερχόμενους από την ΣΝΔ, να παίρνει ως χειριστές εφέδρους Αξιωματικούς,
που υπηρέτησαν την θητεία τους οι οποίοι είναι απόφοιτοι της Σχολής του Εμπορικού Ναυτικού (εισάγονται σε αυτή με ελάχιστες μονάδες μέσω πανελλαδικών Εξετάσεων σε σχέση με τις υψηλές μονάδες που απαιτούνται για τη ΣΜΥ, ΣΜΥΝ και ΣΤΥΑ), αλλά σε καμία περίπτωση δεν δίνει την ευκαιρία σε στελέχη που προέρχονται από την Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού. Τι ρατσισμός αλήθεια!!
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά το σχέδιο αυτό τι κάνει:
– Αναβαθμίζει την κατηγορία των Χειριστών Ειδικής μονιμότητας πάνω και από τους ΑΣΣΥ πτυχιούχους AEI  οι οποίοι τον βαθμό του Συνταγματάρχη τον λαμβάνουν για να τους προσφωνούν μόνο στο καφενείο, αφού τον παίρνουν μόνο αποστρατευτικά (παλαιά στελέχη που τους αποστρατεύει το σύστημα στα 35 θέλοντας και μη)
– Εξομοιώνει την κατηγορία αυτή με τους προερχόμενους από ΑΣΕΙ αφού ελάχιστα χρόνια διαφορά απαιτούνται από τους ΑΣΕΙ προκειμένου να γίνουν Συνταγματάρχες. Απόφοιτος ΑΣΕΙ με απαιτητικούς χρόνους διοίκησης ανά βαθμό, από τον Έβρο μέχρι θέσεων Ευθύνης σε Μονάδες στρατηγικής σημασίες, σε πτέρυγες Μάχης και Κυβερνήτες Πολεμικών Πλοίων.
-Δημιουργεί νέα αδικία αφού επεκτείνει μόνο για αυτούς τον χρόνο παραμονής στο στράτευμα, γράφοντας στην αιτιολογική έκθεση ότι έπρεπε να εναρμονιστούν, αποσιωπώντας φυσικά ότι κάτι τέτοιο δεν το έδωσε σε άλλες κατηγορίες Αξιωματικών, ούτε και ότι χρησιμοποιεί ως όχημα την δικαιολογία αυτή για να τους αναβαθμίσει σε υπερβολικό βαθμό.

Ελλάς το Μεγαλείο σου!!!

5. Κυβερνητικά στο ΠΝ

Την ελλειμματική διάταξη του ν. 3883/10 που δεν προέβλεπε τρόπο προαγωγής σε  Μάχιμους Αξιωματικούς όταν δεν συμπλήρωναν τα καθήκοντα του Κυβερνήτη και σίγουρα αυτό έπρεπε να διορθωθεί , όπως υπάρχει στον ν.2439/96 όπου εξαιρεί όσους δεν είναι κατάλληλοι και τους βάζει δεξιά σε μια παράλληλη επετηρίδα, έρχεται το νέο σχέδιο νόμου να την χειροτερέψει. Με αυτά που προτείνει, παλιά και νέα στελέχη Μάχιμοι Αξιωματικοί, μπορούν να εξαιρούνται από το Κυβερνητικό καθήκον χωρίς καμία συνέπεια !!!! Κουτσοί Στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα που λέει και η σοφή παροιμία.
Μετά από αυτό μήπως θα έπρεπε οι μάχιμοι Αξιωματικοί να μεταπηδήσουν ως κατηγορία από τα Όπλα στα Σώματα;
Γιατί δεν προβλέπεται ανάλογη διάταξη για τους Αξιωματικούς όπλων του ΣΞ ώστε να απαλλαγούν όλοι από το άγχος του χρόνου διοίκησης;
Απίστευτο!

6. Χρόνοι Παραμονής Αρχηγών

Άλλο ένα φανταχτερό καθρεφτάκι για τους Στρατιωτικούς.
Τι σημαίνει πρόβλεψη ετών θητείας για τους Αρχηγούς, αλλά για σπουδαίο λόγο μπορεί το σύστημα να τους αποστρατεύει και νωρίτερα;
Ποιος θα  είναι κατά το νόμο ένας βάσιμος σπουδαίος λόγος;
Το λεκτικό θυμίζει δικτατορικές διατάξεις του παρελθόντος που για χρόνια ταλάνιζαν τούτη την πολύπαθη χώρα, μιλώντας για αντεθνική συμπεριφορά. Ποιο νομικό πλαίσιο θα είναι αυτό που θα το κρίνει με ασφάλεια εξαλείφοντας τον κίνδυνο αυθαιρεσίας της εκάστοτε πολιτικής Ηγεσίας; Τι είναι σπουδαίος λόγος;
Ας θυμηθούμε κατά το πρόσφατο παρελθόν τα ευτράπελα του ΣΞ όπου ο απερχόμενος αρχηγός ΓΕΣ έβγαζε τον αποχαιρετιστήριο λόγο του στο αμφιθέατρο απέναντι από την αίθουσα ΣΑΓΕ κάθε χρόνο .
Υπό αυτές τις συνθήκες τι έργο μπορεί να παρουσιάσει ένας Αρχηγός όταν αποτελεί έρμαιο όλων των πολιτικών παρασκηνίων;

Τελικό Συμπέρασμα. Ένα σχέδιο νόμου αποσπασματικό με εμφανή τα σημάδια επιρροής επιμέρους ομάδων στις Ε.Δ.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης