Υποστηριξε το militaire
Άποψη
14/09/2020 | 06:05 (ενημερώθηκε 4 έτη πριν)
Militaire News

Τουρκική επιθετικότητα:  Μια άλλη επικίνδυνη παράμετρος

Τουρκική επιθετικότητα:  Μια άλλη επικίνδυνη παράμετρος

Η Τουρκία “χτυπά” την Ελλάδα σε όλα τα επίπεδα. Κι αυτό γίνεται πολλές φορές και με δική μας ευθύνη. Αυτό το θέμα αναδεικνύει σε κείμενο που έστειλε στο Militaire.gr ,ο κ.Μιχάλης Ροδίτης, ναυτικός πράκτορας στα Δωδεκάνησα. Τα όσα αναφέρει θα πρέπει να κινητοποιήσουν τους κυβερνώντες.

Το κείμενο:

Μια άγνωστη πτυχή του οργανωμένου σχεδίου της Τουρκίας και ειδικότερα της Κυβέρνησης
Ερντογάν είναι η προσπάθεια να δημιουργήσει συνθήκες αποκλεισμού των νησιών του Αιγαίου ειδικότερα των νησιών που βρίσκονται στα παράλια με τη Τουρκία .

Συγκεκριμένα πρόκειται για το οργανωμένο σχέδιο της Τουρκίας να δημιουργήσει συνθήκες
απόλυτου ελέγχου των θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ των Ελληνικών Νησιών και των λιμανιών της Τουρκίας μέσω Κυβερνητικά Ελεγχόμενων Τουρκικών Ναυτιλιακών Εταιρειών οι οποίες δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες αυτές συνδέσεις .

Θέλοντας έτσι να εκμεταλλευτεί το γεγονός αυτό και να δημιουργήσει συνθήκες εξαρτισμού των Ελληνικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα νησιά μας προκειμένου μέσω αυτών να ασκούνται πιέσεις προς τα αρμόδια Ελληνικά Υπουργεία υπέρ της Τουρκίας και να περνάνε όσα ζητήματα θέλουν να περάσουν και μάλιστα δια στόματος Ελλήνων.

Το σχέδιο αυτό ξεκίνησε να εφαρμόζεται το 2015 και ολοκληρώθηκε με τον ΑΦΑΝΙΣΜΟ των
Ελληνικών πλοίων από τις θαλάσσιες συνδέσεις αυτές καθιστώντας κυρίαρχο την Τουρκία και τα υπό Τουρκική Σημαία πλοία στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας .
Δυστυχώς οι Ελληνικές Κυβερνήσεις ήταν απλοί θεατές στην “ΣΦΑΓΗ” των Ελληνικών πλοίων που συντελούνταν μέσα στην ίδια μας τη χώρα με νόμους που δυστυχώς ψηφίστηκαν και εφαρμόστηκαν από την Ελληνική Βουλή.

Ο Δούρειος Ίππος της Κυβέρνησης της Τουρκίας , του Τουρκικού Νηογνόμωνα και των Τουρκικών ΝαυτιλιακώνΕταιρειών που τους επέφερε τη απόλυτη κυριαρχία στις γραμμές αυτές ήταν λανθασμένη εφαρμογή της Συμφωνίας Ελλάδος-Τουρκίας για τις θαλάσσιες
μεταφορές (ΦΕΚ Α 75 / 2001 Ν. 2900/2001 – (ΦΕΚ 75 A 12-04-2001)
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΤΟΥΡΚΙΑΣ ) .

Το σχέδιο λοιπόν αυτό υλοποιήθηκε όταν τα αρμόδια Τουρκικά Υπουργεία εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία που τους έδωσε ο προαναφερόμενος νόμος και προχώρησαν στην Επιβολή αποδοχής από πλευράς Ελλάδος την εφαρμογή της Διμερούς Συμφωνίας για τις θαλάσσιες μεταφορές και όχι του Ενωσιακού Δικαίου όπως απαιτείται .

Έτσι ξεκίνησαν το 2015 να “ζωντανεύουν” πλοία και ειδικότερα καταμαράν τα οποία ήταν προς απόσυρση εκδίδοντας τους σειρά πιστοποιητικών και εξαιρέσεων υποχρεώνοντας τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας να τις αποδέχεται και εκ των πραγμάτων να έχει αποδεχθεί την άνευ όρων δρομολόγηση Τουρκικών Πλοίων τα οποία φέρουν σκανδαλώδεις εξαιρέσεις σε θέματα Ασφάλειας της Ανθρώπινης Ζωής στη θάλασσα και Προστασίας του Περιβάλλοντος . Νομιμοποιήθηκε δε ο Τουρκικός Νηογνόμωνας να εποπτεύει και να εκδίδει τα πλοία αυτά τα οποία επιβιβάζουν επιβάτες μεταξύ Ελληνικών (Ευρωπαϊκών) Λιμένων με προορισμό τα απέναντι Τουρκικά Παράλια όταν ο εν λόγω Νηογνόμωνας δεν είναι Αναγνωρισμένος από την Ευρωπαϊκή Ένωση .

Και έτσι τα Τουρκικά Πλοία έμειναν να μονοπωλούν τα δρομολόγια διότι πέραν των
προαναφερόμενων , έχουν :
1. Τη χαμηλότερη μισθοδοσία των Τούρκων ναυτικών σε σχέση με τους Έλληνες συναδέλφους
τους .

2. Τη μικρότερη σύνθεση πληρωμάτων των τουρκικών πλοιαρίων (4-5 άτομα) που εκτελούν
διαδρομές μεταξύ των ελληνοτουρκικών παραλίων, σε σχέση με τα αντίστοιχα ελληνικά (11
άτομα),

3. Τις εξαιρέσεις από τα διεθνή ναυτιλιακά standards ως προς την ασφάλεια της ζωής στη
θάλασσα, που χορηγούνται από το Τουρκικό κράτος προς τις οικείες σε αυτό εταιρίες,

4. Την πολύ χαμηλότερη τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζεται στους ελληνικούς λιμένες σε
σχέση με τους τουρκικούς (π.χ. για ελληνικό καταμαράν 40 περίπου μέτρων που καταπλέει
σε τουρκικό λιμένα απαιτούνται 575 ευρώ, ενώ για αντίστοιχο τουρκικό σκάφος που
καταπλέει σε ελληνικό λιμένα καταβάλλονται 72,2 ευρώ),

5. Την πολύ μεγάλη διαφορά τιμής μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμενικών τελών (π.χ. 15,26 ευρώ / επιβάτη στη Μαρμαρίδα της Τουρκίας και 1 ευρώ/ επιβάτη στη Ρόδο),

6. Τη δυνατότητα που έχει δοθεί από το τουρκικό κράτος σε διαχειριστές λιμένων να είναι
παράλληλα και πλοιοκτήτες, με αποτέλεσμα να δύνανται να μειώνουν τις τιμές των
εισιτηρίων σε βαθμό που οι έλληνες πλοιοκτήτες δεν μπορούν να ακολουθήσουν,
εκμεταλλευόμενοι τις παραπάνω χρεώσεις,

7. Την αθέμιτη εκμετάλλευση από τουρκικής πλευράς της από 19/7/2013 – Αρ. Φακ.
511.25/2013 – Αρ. Σχ. 2906, εγκυκλίου του Υπουργείου Ναυτιλίας που επιτρέπει αυθημερόν
περιηγητικους πλοες, με την έκδοση δύο ξεχωριστών εισιτηρίων, μεταξύ ελληνικών νησιών
και των απέναντί τους τουρκικών παραλίων.

8. Δεν τυγχάνουν του πεδίου εφαρμογής της οδηγίας 2110/2017 ΕΚ όπως ενσωματώθηκε στην εθνική έννομο τάξη με το Π.Δ. 93/2019 (ΦΕΚ Α’ 152).

Έτσι , φτάσαμε στο 2019 να υπάρχουν μόνο Τουρκικά πλοία στις γραμμές μεταξύ
Ελλάδος και Τουρκίας και δεν υπάρχουν παρά μόνο μόλις 2 Ελληνικά πλοία και αυτά
υπό διωγμό από Μυτιλήνη έως Καστελόριζο .
Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα και να γίνει μια νέα αρχή στις Θαλάσσιες αυτές Γραμμές ώστε να επιστρέψει η Νομιμότητα που θα φέρει ξανά την ισορροπία μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων Πλοιοκτητών στη περιοχή ώστε τα ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΝΗΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ και τέλος ,
– Δεδομένου ότι παραμένει ο κίνδυνος να επαναληφθεί αυτό το φαινόμενο και να ολοκληρωθεί το
σχέδιο της Τουρκίας για απόλυτο έλεγχο της οικονομίας των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, όπου πραγματοποιούνται ημερήσιες εκδρομές από και προς τα τουρκικά παράλια, όπως η Κως, η Σάμος, η Χίος και η Μυτιλήνη όταν ανοίξουν τα σύνορα .
– Δεδομένου ότι οι tour operators που οργανώνουν ημερήσιες εκδρομές από τα ελληνικά παράλια προς την Τουρκία επιλέγουν τις κατά πολύ ανταγωνιστικότερες τουρκικές ακτοπλοϊκές εταιρείες και η παρανομία είναι εν γνώση τους
– Δεδομένου ότι από την τουρκική πλευρά παρατηρείται κατά κόρον η παραβίαση της εθνικής νομοθεσίας, ως προς τους περιηγητικούς πλόες μεταξύ λιμένων εσωτερικού και τρίτων χωρών.
– Δεδομένου ότι 90% των αξιωματικών των Τουρκικών πλοίων που εργάζονται σε αυτά είναι
“Συνταξιούχοι” της Τουρκικής Ακτοφυλακής με ότι αυτό συνεπάγεται .
– Δεδομένου ότι τα πλοία των Τούρκων Πλοιοκτητών έχουν φροντίσει να φέρουν σημαία και
πιστοποίηση τέτοια που να μην τυγχάνουν του πεδίου εφαρμογής της οδηγίας 2110/2017 ΕΚ όπως ενσωματώθηκε στην εθνική έννομο τάξη με το Π.Δ. 93/2019 (ΦΕΚ Α’ 152).
Θα πρέπει να παρέμβουν όλοι οι φορείς τόσο προς το Υπουργείο Εξωτερικών όσο και
προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , έτσι ώστε :
• Να τροποποιηθεί ο Ν. 2900/2001, προκειμένου η Συνθήκη που ο εν λόγω νόμος κυρώνει να καταστεί ισοβαρής, τόσο για την ελληνική, όσο και για την τουρκική πλευρά.
• Ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας να προχωρήσει σε ελέγχους των εισερχομένων πλοίων με σημαία τρίτης χώρας στο Ανατολικό Αιγαίο, στη βάση των ευρωπαϊκών και διεθνών συνθηκών και να εφαρμοστούν συγκεκριμένοι κανόνες ;
• Να δημιουργήσουν συνθήκες που θα απαλλάξουν τα νησιά μας και ειδικότερα τα νησιά του
Ανατολικού Αιγαίου από την εξάρτηση της διακίνησης επιβατών από τους Τούρκους Πλοιοκτήτες
• Να καταργηθεί / ανακληθεί η από 19/7/2013 – Αρ. Φακ. 511.25/2013 – Αρ. Σχ. 2906, εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας που επιτρέπει αυθημερόν περιηγητικους πλοες, με την κάλυψη της έκδοσης δύο ξεχωριστών εισιτηρίων, μεταξύ ελληνικών νησιών και των απέναντί τους τουρκικών παραλίων.
• Να απαιτείτε από τα πλοία που εκτελούν πλόες μεταξύ Ελληνικών Νησιών και Τουρκίας
ανεξαρτήτου σημαίας να συμμορφώνονται προς την (ΕΚ) 391/2009 και των συναφών αυτών
διατάξεων να είναι δηλαδή ενταγμένα σε κλάση Α.Ο. αναγνωρισμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι Α.Ο. που πιθανόν να έχει αναγνωρίσει η Σημαία του .
Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να σας ζητήσω όπως προβείτε σε όλες τις ενδεικνυόμενες ενέργειες προκειμένου να μπει μια τάξη στη περιοχή μας και τα Ελληνικά πλοία επιτέλους να μην δέχονται αυτού του είδους τον ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ και πλέον να υπάρξει εκ νέου αύξηση των Ναυτικών που θα εργάζονται σε Ελληνικά Πλοία .

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης