Η μάχη που δίνουν στην Πολεμική Αεροπορία για να ανέβουν τα ποσοστά διαθεσιμοτήτων των αεροσκαφών ΔΕΝ αφορούν μόνο στα μαχητικά αεροσκάφη. Η μάχη αυτή έχει να κάνει και με τα μεταγωγικά. Η προσπάθεια για να αυξηθεί το ποσοστό διαθεσιμότητας των μεταγωγικών αεροσκαφών, αποδεικνύεται μάλιστα πολύ πιο δύσκολη!

Αν γράψουμε τους αριθμούς των διαθέσιμων μεταγωγικών κάποιοι θα σπεύσουν να μας κατηγορήσουν ότι αποκαλύπτουμε στοιχεία που δεν πρέπει. Μόνο που πίσω απ΄ αυτή τη ψευδαίσθηση ότι δήθεν τα προβλήματα δεν είναι γνωστά κάποιοι κρύβονται.

Χωρίς λοιπόν να αναφερθούμε σε αριθμούς και ποσοστά, να επισημάνουμε ότι τα μεταγωγικά αεροσκάφης της Πολεμικής Αεροπορίας ΔΕΝ είναι VIP αεροσκάφη. Μπορούν να μετατραπούν σε τέτοια, αλλά σε περιπτώσεις που πρέπει να γίνει μεταφορά πολλών ατόμων, για κάποια εκδήλωση. Όπως για παράδειγμα τα Ηλιάκεια ή τις εκδηλώσεις για το Ελ Αλαμέϊν. Δεν μπορεί να μετατρέπονται σε VIP αεροσκάφη για κάθε μετακίνηση υπουργών, Αρχηγών κλπ.

Ο λόγος είναι προφανής και συνδέεται με όσα προαναφέραμε για τις διαθεσιμότητες. Δεν μπορεί ένα μεταγωγικό αεροσκάφος, την ίδια ημέρα που είναι αεροσκάφος επιφυλακής για αεροδιακομιδές -κάνουν κι αυτές- ή για έρευνα διάσωση, να εκτελεί και πτήση VIP.

Μπορούν οι μετακινήσεις αυτές ή να γίνουν με πολιτικές πτήσεις ή να ακολουθηθεί το “μοντέλο Καμμένου” που χρησιμοποιούσε -με ρίσκο είναι αλήθεια- ένα ελικόπτερο ΧΙΟΥΙ , το οποίο δεν “λείπει” από τις ΕΔ.

Αυτά προς το παρόν …

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016