Υποστηριξε το militaire
Breaking News Άμυνα
19/04/2019 | 06:05 (ενημερώθηκε 5 έτη πριν)
Militaire News

Στρατιωτικοί Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας: Γιατί μιλούν για “πατρίκιους” και “πληβείους”

Στρατιωτικοί Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας: Γιατί μιλούν για

Οι Στρατιωτικοί Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της ΠΑ κάνουν λόγο για μεγάλη αδικία εις βάρος του, επισημαίνοντας το άρθρο 44 του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ. Τι υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές:

“Διαφαίνεται ότι από μέρους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας συνεχίζεται για τα στελέχη του η λογική των «πατρικίων» και των «πληβείων» και το «χτύπημα» στην πλάτη για τους Στρατιωτικούς Ελεγκτές της Πολεμικής Αεροπορίας.
Με το εν λόγω άρθρο 44 του προς ψήφιση νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ θεσπίζεται να δοθεί η καταβολή επιδόματος στο στρατιωτικό προσωπικό της ΕΜΥ η οποία υπάγεται στο ΓΕΑ. Το εν λόγω επίδομα προέρχεται από τα τέλη που εισπράττει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας “EUROCONTROL” από τα πολιτικά αεροσκάφη/αεροπορικές εταιρείες και αποδίδει στα κράτη μέλη.

Οι Στρατιωτικοί Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ΔΕΝ είναι αντίθετοι στην καταβολή του επιδόματος από τα στελέχη συναδέλφους (στρατιωτικούς Μετεωρολόγους) απλώς τονίζουν την αδικία.
Μέχρι σήμερα το επίδομα «EUROCONTROL» καταβαλλόταν μόνο σε υπαλλήλους της ΥΠΑ, με τη μερίδα του λέοντος να αποδίδεται στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.
Αυτά τα ποσά ως ανταποδοτικά τέλη τα καρπώνεται η ΥΠΑ ως επίδομα «EUROCONTROL» και καταβάλλεται μόνο σε υπαλλήλους της ΥΠΑ, με τη μερίδα του λέοντος να αποδίδεται στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας. Αντιθέτως στους στρατιωτικούς Ελεγκτές της Πολεμικής Αεροπορίας δεν καταβάλλεται η εν λόγω αποζημίωση και δεν έχει προβλεφθεί οποιοδήποτε αντίστοιχο επίδομα για τις υπηρεσίες που παρέχουν.
Η εξυπηρέτηση αεροναυτιλίας (έλεγχος, συνέγερση, ραντάρ, ραδιοβοηθήματα, συντηρήσεις, αναβαθμίσεις εξοπλισμών κλπ) μέσα στον εθνικό και διεθνή εναέριο χώρο έχει κάποιο κόστος. Το κάθε κράτος ορίζει μια μονάδα χρέωσης ανά μίλι πτήσης, συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω. Μόνο για το κόστος και όχι για να βγάλει κέρδος. Ανάλογα λοιπόν με τα μίλια πτήσης μέσα σε κάθε FIR, η κάθε εταιρία πληρώνει στο Eurocontrol για τις εξυπηρετήσεις αυτές. Το Eurocontrol με τη σειρά του, τα αποδίδει στα κράτη.
Το αιτούμενο οικονομικό επίδομα εάν θεσμοθετηθεί και για τους Στρατιωτικούς Ελεγκτές της Πολεμικής Αεροπορίας δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
To κάθε κράτος, για τον πάροχο Αεροναυτιλίας, ΟΦΕΙΛΕΙ να κάνει ισολογισμό και αυτός να είναι ΙΣΟΣΚΕΛΙΣΜΕΝΟΣ, δηλαδή ΕΣΟΔΑ – ΕΞΟΔΑ = ΜΗΔΕΝ.
Επομένως τα χρήματα που εισπράττονται από το Eurocontrol ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ:
ΟΥΤΕ ΕΘΝΙΚΟ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΟΥΤΕ ΕΘΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
ΟΥΤΕ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ
Το οξύμωρο είναι ότι οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της Πολεμικής Αεροπορίας, που παρέχουν τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες σε πληθώρα αεροδρομίων και εντός τμημάτων εναερίου χώρου αρμοδιότητας της Πολεμικής Αεροπορίας, δε λαμβάνουν ευρώ από τα συγκεκριμένα πόσα που αποδίδονται στη χώρα μας! Συγκεκριμένα στα αεροδρόμια Ακτίου, Ανδραβίδας, Αράξου, Καλαμάτας, Ν. Αγχιάλου, Πρέβεζας, Σκύρου και Χανίων οι στρατιωτικοί Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες ATS και AIS για την εξυπηρέτηση των πολιτικών αεροσκαφών. Επίσης στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου και Λήμνου παρέχουν τις ανωτέρω υπηρεσίες σε συνεργασία με τους Ελεγκτές της ΥΠΑ.
Η συγκεκριμένη κατηγορία στρατιωτικού προσωπικού παρέχει σε ετήσια βάση υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σε περισσότερες από 100.000 κινήσεις πολιτικών αεροσκαφών!
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως προβλέπεται από το ΒΔ 636/1972, είναι κάτοχοι πτυχίων και ειδικοτήτων που απονέμονται από την ΥΠΑ και επί μακρά σειρά ετών παρέχουν Υπηρεσίες ATS και AIS τόσο στη στρατιωτική όσο και στην πολιτική κυκλοφορία στα αεροδρόμια που υπηρετούν.
Η ευσυνειδησία που κατέχει τα εν λόγω στελέχη τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της Πολεμικής μας Αεροπορίας είναι πρόδηλη. Συνεχίζουν να εκτελούν τα καθήκοντά τους με επαγγελματισμό και με γνώμονα την ασφάλεια των πτήσεων, τη διατήρηση ή/και την αύξηση της χωρητικότητας του συστήματος εναέριας κυκλοφορίας καθώς και τη μείωση των καθυστερήσεων στην Ελλάδα (εντός του FIR Αθηνών), στόχους τους οποίους προσβλέπει το EUROCONTROL”.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης