Το Θέατρο Τέχνης στην Αθήνα έχει ανακοινώσει εδώ και ημέρες τις διαδικτυακές του παραστάσεις. Βρήκε μιμητές και στο εξωτερικό.

Μία ομάδα από ηθοποιούς δημιούργησε το “πρώτο θέατρο καραντίνας” στην Ουγγαρία, προβάλλοντας μέσω του Facebook σε streaming ένα έργο με μία γυναίκα κι έναν άνδρα, οι οποίοι βρίσκονται μόνοι τους κλεισμένοι σε υπόγειο καταφύγιο σε μία κατάσταση πυρηνικού ολέθρου και θα πρέπει να προσαρμοσθούν στη νέα τους πραγματικότητα, αλλά και στις μεταξύ τους σχέσεις.
Η προβολή του δίπρακτου αυτού έργου ξεκίνησε χθες, λίγες ώρες προτού η κυβέρνηση της Βουδαπέστης ανακοινώσει πως κλείνει τα σύνορα για όλους τους ξένους, έπειτα από το κλείσιμο των σχολείων σε όλη τη χώρα σε μία προσπάθεια να αντιμετωπισθεί η εξάπλωση του κορονοϊού στη χώρα.
Όπως δήλωσε ο σκηνοθέτης της διαδικτυακής αυτής παράστασης Λάζλο Μάγκατς, το έργο του Ντένις Κέλι “Μετά το Τέλος” είναι μία ενοχλητική δυστοπία και ευελπιστεί πως θα βοηθήσει τους θεατές να στοχασθούν πάνω στη νέα κατάσταση. Ο ίδιος πρόσθεσε πως εμπνεύσθηκε την ιδέα αυτή μετά το κλείσιμο όλων των θεάτρων.
“Ποιά αποστολή έχει η Τέχνη; Η Τέχνη δίνει παραδείγματα για να μας βοηθήσει να ζούμε τη ζωή μας. Το έργο τούτο, το ‘Μετά το τέλος’ αφορά την αλληλεπίδραση μεταξύ δύο ανθρώπων μέσα σε έναν κλειστό χώρο”, τονίζει ο Μάγκατς. “Αφορά την ανεκτικότητα, την προσοχή που δίνουμε ο ένας στον άλλον, για τις ενοχλήσεις που πηγάζουν από τον εγκλεισμό σε έναν μικροσκοπικό χώρο και τα ψυχολογικά παιχνίδια ανάμεσα σε δύο ανθρώπους όταν δεν υπάρχει δυνατότητα απεκτόνωσης”, προσθέτει.
Η ομάδα εργάζεται από ένα πλοιάριο, που ονομάζεται TRIP (Ταξίδι), το οποίο κάποτε διετέλεσε ένα δημοφιλές θέατρο και χώρο διοργάνωσης γεγονότων και είναι αγκυροβολημένο σε όχθη του Δούναβη στη Βουδαπέστη. Πλέον το δημοφιλές τούτο κέντρο έχει μείνει χωρίς θεατές.
Οι δύο ηθοποιοί για πρώτη φορά ανέβασαν το έργο αυτό (που περιστρέφεται γύρω από την υπάλληλο γραφείου Λουΐζ, που βρίσκεται εγκλωβισμένη στο καταφύγιο με έναν συνάδελφό της από άλλο τμήμα) το 2008. Σήμερα, 12 χρόνια αργότερα, το έργο αποκτά μία νέα οπτική και νόημα υπό τα δεδομένα της νέας κατάστασης.
“Η πετυχημένη νεαρή γυναίκα βρίσκεται αιφνιδίως σε μία κατάσταση που χάνει τον έλεγχο. Αφορά το πώς προσαρμοζόμαστε, πόσο ευέλικτοι ήμαστε και το πώς μπορούμε να διαφυλάξουμε την κοινή λογική μας”, τονίζει η Ανναμαρία Λανγκ, που ενσαρκώνει τη Λουΐζ.
Η θεατρική ομάδα προέβαλε μέσω streaming την πρώτη πράξη χθες και η δεύτερη πράξη θα μεταδοθεί απόψε, δεδομένου ότι όλα τα θέατρα, οι κινηματογράφοι κι οι χώροι διασκέδασης είναι κλειστοί. Όπως δηλώνει ο Μάγκατς, η ομάδα θα τηρήσει όλους τους κανονισμούς, πασχίζοντας συνάμα να υπηρετήσει το θεατρόφιλο κοινό όσο τούτο είναι δυνατόν υπό τις περιστάσεις.
Επίσης, η ίδια ομάδα σχεδιάζει να ανεβάσει μία θεατρική προσαρμογή του μυθιστορήματος του Αλμπέρ Καμύ “Η Πανούκλα”, που πρωτοδημοσιεύθηκε το 1947 κι αποτελεί μία αλληγορία με φόντο μία επιδημία πανώλης σε μία πόλη της Αλγερίας.

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016