Υποστηριξε το militaire
ΘΡΑΚΗ
26/03/2020 | 15:26
Militaire News

Σε καραντίνα ο Εχίνος από τον κορνοϊό που εξαπλώθηκε από φοιτητές που ήρθαν από Τουρκία

Σε καραντίνα ο Εχίνος από τον κορνοϊό που εξαπλώθηκε από φοιτητές που ήρθαν από Τουρκία

Σε καραντίνα ο Δήμος Μύκης στη Ξάνθη.Η εξάπλωση του ιού στην περιοχή αποδίδεται στην  επιστροφή πολλών νέων από τα πανεπιστήμια της Τουρκίας όπου φοιτούσαν. Γιατί αυτοί οι νέοι πάνε στην Τουρκία για σπουδές;

Την περιοχή η Ελλάδα την είχε εγκαταλείψει όταν πολλοί “πατριώτες αλά καρτ” που κυβέρνησαν  και προτίμησαν να την αποκλείσουν και να αφήσουν ανοιχτό πεδίο στην Τουρκία και στην προπαγάνδα της. Μια σημαντική προσπάθεια για να αλλάξει αυτό είχε γίνει στα μέσα της δεκαετίας του 90.

Τον Εχίνο τον είχαμε επισκεφθεί το 1994 , συνοδεύοντας τον αείμνηστο Γεράσιμο Αρσένη ΥΕΘΑ τότε, τον Παναγιώτη Σγουρίδη αντιπρόεδρο της Βουλής και βουλευτή Ξάνθης και τον στρατηγό Μανούσο Παραγιουδάκη διοικητή του Δ΄Σώματος Στρατού. Ήταν τότε που έγινε μια πραγματικά σοβαρή και μεθοδική προσπάθεια για να διορθώσουμε τα δικά μας λάθη στην περιοχή. Και διορθώθηκαν πάρα πολλά. Μόνο που η προσπάθεια δεν είχε συνέχεια και από την άλλη πλευρά η Τουρκία έριχνε και ρίχνει πολύ χρήμα για να “προσηλυτίσει” κόσμο…

Τότε είχαμε επισκεφθεί πάρα πολλά χωριά…Ο Εχίνος είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Να σημειώσουμε για να γίνει κατανοητό πόσο “χώρο” είχαμε αφήσει στην τουρκική προπαγάνδα ότι το 1994, όλα τα χωριά της περιοχής μπορούσαν να βλέπουν μόνο ΕΡΤ. Τα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια “δεν έπιαναν” στην περιοχή!

Από τότε με εξαιρέσεις όπως αυτή του Αρσένη ,ουδείς από τους καρεκλοκένταυρους των Αθηνών ασχολήθηκε σοβαρά με τα όσα συμβαίνουν στη Θράκη.

Ο Αντιστράτηγος ε.α Λάμπρος Τζούμης σ΄ ένα απόσπασμα του βιβλίου του  «Σε τροχιά Σύγκρουσης με την Τουρκία», περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή:

«Σοβαρές παραλείψεις παρατηρούνται στην πολιτική που εφάρμοσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις έναντι των Πομάκων, λόγω της ασυνέπειας και των αντικρουόμενων σχεδίων δράσης που αναπτύχθηκαν. Η πληθυσμιακή αυτή ομάδα, εξισλαμισμένο φύλο προερχόμενο από τους αρχαίους Αγριάνες, ανέρχεται στο 36% περίπου της μειονότητας. Ένα στοιχείο, που διαφοροποιεί τους Πομάκους από τις άλλες δύο ομάδες της μειονότητας, είναι η γλώσσα. Συγκεκριμένα, μιλούν ένα ιδίωμα σλάβο-βουλγαρικό, που έχει αρκετά στοιχεία απ΄ τα τουρκικά, τα ελληνικά καθώς και τα αραβικά. Άλλο χαρακτηριστικό τους είναι ότι παραμένουν απομονωμένοι σε ορεινές περιοχές και δεν έρχονται σε επιμειξία με τα άλλα φύλα της περιοχής, είτε χριστιανικά, είτε μουσουλμανικά. Το αποτέλεσμα αυτής της καταστάσεως απομονωτισμού, είναι η διατήρηση της φυλετικής τους καθαρότητας, με ξεχωριστά ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά. Οι Πομάκοι υπήρξαν κυρίως θύμα των ισχυόντων γεωστρατηγικών δογμάτων και των σχέσεων ανάμεσα στα κράτη της περιοχής. Κατά τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου με την ένταξη Ελλάδας και Τουρκίας στο ΝΑΤΟ, θεωρήθηκε ότι τα συμφέροντα της συμμαχίας προάγονται με τη γλωσσική και πολιτισμική ομογενοποίηση της μειονότητας και την ταύτισή της με την Τουρκία. Οι Πομάκοι λόγω του βουλγαρικού ιδιώματος που εμπεριέχεται στη γλώσσα τους, θεωρήθηκαν ως υποψήφιοι για ενσωμάτωση στην κρατική οντότητα της Βουλγαρίας και έγινε συνειδητή προσπάθεια να εκτουρκισθούν. Με την όξυνση όμως των σχέσεων ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία η χώρα μας αλλάζει την πολιτική της και προτιμούσε τους Πομάκους Βούλγαρους παρά Τούρκους. Προσπάθειες που έγιναν με καλή πρόθεση για τη διατήρηση της πολιτιστικής μνήμης και των παραδόσεων των Πομάκων, με συχνές αναφορές στην προβολή της χριστιανικής τους προέλευσης, κινήθηκαν σε λανθασμένη κατεύθυνση, καθόσον απομάκρυναν τη θρησκόληπτη μάζα, η οποία είναι προσηλωμένη στο Ισλάμ. Λανθασμένες ενέργειες και επιβολή ελέγχων άδειας κυκλοφορίας από την πόλη της Ξάνθης προς τα πομακοχώρια που καταργήθηκαν τη δεκαετία του ΄80, συνέτειναν στην απομόνωση των Πομάκων και στον προσεταιρισμό τους από τον τουρκικό παράγοντα. Μετά το 1995 έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης της μειονότητας και κυρίως των Πομάκων που κατοικούν σε απομονωμένα χωριά, η οποία εντάσσεται στο πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς των Ενόπλων Δυνάμεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν διανοιγεί εκατοντάδες χλμ. ορεινών οδών, που παράλληλα με τις στρατιωτικές ανάγκες, εξυπηρετούν και τους μουσουλμάνους κατοίκους ορεινών χωριών. Επίσης πραγματοποιούνται επισκέψεις στρατιωτικών ιατρών σε μουσουλμανικά χωριά, για την παροχή πρωτοβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης στους κατοίκους και στους μαθητές. Ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της προσπάθειας, ήταν η δημιουργία ενός λεξικού της πομακικής γλώσσας, που συντάχθηκε με τη συνδρομή του Στρατού από Πομάκους που υπηρετούσαν τη θητεία τους. Είναι όμως κατανοητό ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις με τις δράσεις που αναπτύσσουν σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να αναπληρώσουν την έλλειψη χρόνιας στρατηγικής της πολιτείας στο κομμάτι αυτό της μειονότητας».

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης