Υποστηριξε το militaire
ΔΙΑΞΙΦΙΣΜΟΙ με τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΦΡΑΓΚΟ
09/02/2021 | 06:20 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Militaire News

“Ποιος “ξέχασε” τα 700 εκατομμύρια της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας από τα Rafale”; Κων. Φράγκος

Διαξιφισμοί

Του Κωνσταντίνου Φράγκου

Ολίγα περί αεροπορικής ισχύος

  • Η προμήθεια των RAFALE, που κατά προσωπική μου γνώμη αλλά και φίλων βετεράνων της ΠΑ, είναι επιτυχής κίνηση, καίτοι έγινε υπό πίεση της απειλής, είναι η τετάρτη, κατά σειρά, ένταξη γαλλικών μαχητικών στην ΠΑ.
  • Αρχίσαμε με τα 40 FI, που, γιατί να το κρύψομεν άλλωστε, ήταν απόφαση της 7ετίας και θεωρήθηκε τολμηρή γιατί έσπασε το αμερικανικό μονοπώλιο, τα MΙRAGE 2000, τα MIRAGE 2000-5 και τα RAFALE. Με τα FI έμεινε ικανοποιημένη η ΠΑ ενώ με τα MIRAGE είχε πολλά προβλήματα υποστήριξης μάλλον επειδή η Ελληνική πλευρά δεν επέμενε για υπογραφή FOS. Η παραλαβή τους προβλημάτισε σφόδρα τον τότε ΥΕΘΑ Σπ. Σπηλιωτόπουλο. Για την προμήθεια των MIRAGE (Αγορά αιώνα και ΑκοΣημίτηδων) θα μπορούσε κανείς να γράψει δύο ωραίες ιστορίες διαπλοκής και μιζο-ευωχίας.
  • Ο αριθμός των RAFALE είναι μικρός, ψαλιδισμένη μοίρα (Μοίρα=22-24 Α/Φ) και σύμφωνα με τους ειδικούς δεν θα είναι επαρκής η διαθεσιμότητα και η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα. Απαιτούνται, τουλάχιστον 40.
  • Σήμερα η ΠΑ είναι υποχρεωμένη να συντηρεί πέντε (5) τύπους μαχητικών F- 4/PHANTOMS, F-16, MIRAGE 2000, MIRAGE 2000-5, RAFALE. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται πολύμορφες εκπαιδεύσεις, πέντε, διαφορετικά, τμήματα συντήρησης (μηχανικοί, ανταλλακτικά, συσκευές ελέγχου) κ.α. και δεν φθάνει αυτό υπάρχουν αιθεροβάμονες και υψιπετούντες, που βιάζονται να δηλώσουν ότι πρέπει να αγοράσουμε και μερικά F-35 για να γίνει πιο πλούσιος ο μπαξές. Τα «μερικά», φυσικά, για να προσφέρουν υπηρεσίες δεν πρέπει να είναι λιγότερα των 40, όπως εξήγησα παραπάνω. Ανεξήγητη βιασύνη.
  • Κι’ αυτά ενώ η Χώρα, λόγω πανδημίας και παροχών, οδεύει προς «ξέρα» (Καθημ. 5 Φεβρ.)

Η μεγάλη πληγή

  • Είναι πλήρως διαπιστωμένο ότι η πολυτυπία είναι ότι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε μια πολεμική Αεροπορία και μάλιστα του μεγέθους της Ελληνικής. Τα προβλήματα που αναφύονται απ’ αυτό το μεγάλο λάθος είναι τεράστια. Οικονομικά, επιχειρησιακά, τεχνικά. Δεν είμαι, ασφαλώς, ο εξπέρ αλλά μελετώ, ακούω, συζητάω.
  • Τελικά, η πολυτυπία θα καταλήξει μπούμερανγκ στην αξιοπιστία και επιχειρηματικότητα του όπλου. Ένας απλός ορθολογισμός εκεί μας οδηγεί.
  • Η ύπαρξη έντιμων συμφωνιών FOS, το κοστολόγιο, οι χρόνοι αναμονής ανταλλακτικών (Lead time) παίζουν κρίσιμο ρόλο στην διαθεσιμότητα των στόλου.
  • Α propos, που λένε οι Γάλλοι, οι ημέτεροι του ΥΕΘΑ εξασφάλισαν μια δυνατή συμφωνία FOS για τα RAFALE ή έγιναν όλα στην τούρλα του Σαββάτου;Η Γαλλική Αεροπορική Βιομηχανία μαχητικών.
  • Δηλ., βασικά, η DASSAULT έχει μακράν παράδοση επιτυχιών. Έχει όμως ένα μειονέκτημα, σε σχέση με τις Αμερικάνικες. Παράγει μικρό αριθμό Α/Φ. Και γιατί η Γαλλική Π.Α. είναι, εκ των πραγμάτων μικρή ή μεσαίου μεγέθους, αν θέλετε (μήπως μου κόψει την καλημέρα φίλος Γάλλος) και διότι πουλάει λίγα κομμάτια.Επομένως και τ’ ανταλλακτικά είναι ακριβά αλλά και δεν μπορεί να έχει στα

    ράφια της άφθονα απ’ αυτά.

  • Η εξαιρετικά δραστήρια Γαλλίδα ΥΕΘΑ κ. Φλοράνς Παρλί ευθύς ως επέτυχε,θριαμβευτικά, στην Αθήνα την χρυσοφόρα υπογραφή συμβολαίου με την Π.Α., επιστρέψασα στη Γαλλία έσπευσε να μεταβεί στο ARGONAY, στις Γαλλικές Άλπεις, ένθα η έδρα της DASAULT, όπου την υποδέχθησαν με σαμπάνιες. Εν τω άμα, έδωσε παραγγελία στην εταιρεία 18 μαχητικά RAFALE τύπου F3R STANDARD.

    Παράδοση μέχρι τέλους του 2025 με ακόμη 28 που ήδη βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής. Σημειώνω ότι η DASSAULT θα πουλήσει 129 μαχητικά στο διάστημα 2019 – 2025.

  • Διερωτώμαι, δεν βρέθηκε κάποιος Αξιωματούχος να πει: Δώστε, αγαπητοί Γάλλοι, σε μας, τόσο εξαίρετους πελάτες, κιμπάρηδες και καλοπληρωτήδες,

κάποιο εξάρτημα να το φτιάξουμε στην Ψαροκώσταινα ένθα οι πτωχοί ΣΕΚΠΥ- ΔΕΣ ετοιμάζονται να βαρέσουν φαλιμέντο; Το είπε; Δεν άκουσα τίποτα…

Και ολίγη παρελθοντολογία – Souvenirs, που λένε οι Γάλλοι

  • Ούτε μου πέρασε από το μυαλό ν’ αγιοποιήσω τις μεθοδεύσεις προμήθειας μαχητικών από ΣημιτοΑκοΣμπώκους. Τα ξέρουμε και από την καλή κι’ από την ανάποδη. Ωστόσο, για να είμαι δίκαιος, σημειώνω τα εξής:o Με την Φ 620.80/313439/27-07-99/ΥΕΘΑ/Γ:ΔΕ αποφασίσθηκε η προμήθεια 15 Α/Φ MIRAFE 2000-5 και ο εκσυγχρονισμός 10 Μ 2000- 5, με απευθείας ανάθεση στη DASSAULT. Δεν θα σας κουράσω με τα «κόλπα» που έγιναν μ’ αυτή την μεγαλοπρομήθεια και το κόστος. Θυμίζουν γαλλική κωμωδία bourlesk με πρωταγωνιστή ένα Έλληνα, ωραίο «παίκτη» άνθρωπο του Άκη, φυσικά.
  • Εκείνο όμως που είναι άκρως ενδιαφέρον είναι ότι στην παράγραφο 5 της ανάθεσης (όπως αναφέρεται πιο πάνω) προβλέπονται υποχρεώσεις του προμηθευτή (DASSAULT) για την εξασφάλιση 100% της αξίας σε ΑΩ και ελάχιστη βιομηχανική επιστροφή 10%
  • Σήμερα; ΟΥΔΕΝ; Ούτε μια ρόδα; Βέβαια, τα ΑΩ έχουν καταργηθεί (ΣΣ και ενώ δεν γνωρίζω την τύχη των ΑΩ του 1999 το πιθανότερο είναι να έγιναν κότερα και καγιέν), αλλά οι βιομηχανικές επιστροφές σήμερα δεν θα έπρεπε να είναι κάτω του 30%, δηλ. τουλάχιστον 700εκ. €. Θέλει και ο Έλληνας φορολογούμενος να πίνει το κρασάκι του, όχι μόνο ο Γάλλος την σαμπάνια του Comprenez-vous? Au-revoir.

Ακόμη λιγάκι Dassault

  • Ο καλός δημοσιογράφος κ. Δημ. Σταυρόπουλος παρουσιάζει, περιοδικά, και γλαφυρά, στο MILITAIRE, μερικά ιστορικά γεγονότα.
  • Προ εβδομάδων έκανε μια αναδρομή στην αγορά του αιώνα (1985 – Κυβέρνηση Α. Παπανδρέου). Επρόκειτο για 40 Α/Φ MIRAGE 2000 της DASSAULT και 40 F-16 της GENERAL DYNAMICS (μητέρας της LOCKHEED- MARTIN)
  • Η προμήθεια, μια ιστορία με δάκρυ, κλάμα και άφθονο, συγκινητικό, πατριωτισμό υπήρξε ένα ρεσιτάλ, ως προς την γαλλική πλευρά, του μεγάλου μεσάζοντα της εποχής Λιβανέζου πρίγκιπα Αντναν Κασόγκι. Η αμερικάνικη πλευρά είχε τον δικό της. Σπουδαίος «παίκτης» παγκοσμίως προσεγγίζων τα χαρίσματα του Μεγάλου Έλληνα σερ Μπαζίλ Ζαχάρωφ που έδρασε στο Α.ΠΠ.
  • Έγραψε αρκετά ευτράπελα ο κ. ΔΣ και θα προσθέσω τα εξής: Ο πρίγκηψ ανεχώρησε προς το Ισλαμικό ΕΠΕΚΕΙΝΑ προ διετίας οπότε τα ΝΕΑ (18-3-18) του χάρισαν ολοσέλιδο αφιέρωμα αναφέροντας τα του ρόλου του στην αγορά των MIRAE αλλά και τις ιδιαίτερες σχέσεις του εξοχότατου με το Ελληνικό πρωθυπουργικό ζεύγος Ανδρέα – Μιμής καθώς και με όλη της ελίτ του χώρου, εν Αθήναις ένθα ο πρίγκηψ διέμενε συχνά. Ζήτω το έθνος.

Στρουθοκαμηλισμός ή άγριο δούλεμα

  • Το να ισχυρισθώ ότι η ΕΑΒ είναι μια Κρατική Αμυντική Βιομηχανία με τεράστια προβλήματα, δεν θα κομίσω γλαύκα. Είναι μια ιστορία με αφετηρία μερικές δεκαετίες πίσω, αλλά, βαθμηδόν, επιδεινουμένη.
  • Καμία «πατριωτική» Κυβέρνηση δεν ενδιαφέρθηκε όσο έπρεπε. Έβλεπαν, όλες, την ΕΑΒ ως Πρυτανείο ημετέρων και χώρο διορισμών. Αυτό τους ενδιέφερε και αδιαφορούσαν για τα τεράστια ποσά που κατέβαλε ο φορολογούμενος πολίτης για να την στηρίξει, ομού με τους ανθρώπους του κόμματος. Η Άμυνα στην ΕΑΒ έπαιρνε αέρα από παντού.
  • Είχα την ελπίδα, που αποδείχθηκε μάταιη, ότι ο Μητσοτάκης μαζί με τον έντιμο ΥΕΘΑ κ. Ν. Παναγιωτόπουλο θα έβλεπαν το θέμα στα σοβαρά και θα στήριζαν ενέργειες εξυγίανσης. Δεν είδαμε κάτι τέτοιο. Οι ρυθμοί και οι παύσεις συνεχίζονται…
  • Τελευταία, οι τρεις Υπουργοί (Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδης, Οικονομικών κ. Σταϊκούρας και ΥΕΘΑ κ. Παναγιωτόπουλος) που φέρονται ως «αρμόδιοι» επισκεφθέντες την Τανάγρα βρήκαν τα πράγματα ικανοποιητικά. Έτσι δήλωσαν!
  • Εφάρμοσαν τη βασική αρχή της εξουσίας: Ρίξτε στάχτη στα μάτια του πόπολου. Δεν θα το αντιληφθεί.
    Κοντολογίς ή Εξουσία είτε πάσχει από στρουθοκαμηλισμό ή μας «δουλεύει» αγρίως.
  • Το ότι τρεις Υπουργοί είναι «αρμόδιοι», χωρίς να υπάρχει κάποιος αποκλειστικά υπεύθυνος, μαρτυρά την τάση διάχυσης των ευθυνών.
  • Μια αρχή με την οποία μπορούμε να ελπίσουμε ότι θα ξεκινήσουν διορθώσεις είναι η ΕΑΒ να υπαχθεί στο ΥΕΘΑ, που είναι ο μοναδικός της πελάτης. Αυτό με τη σειρά του να προκηρύξει, διεθνώς, τους θώκους

Διοίκησης, όπως κάνει ο Ερντογάν και μεγαλουργεί ώστε η εταιρεία με

μάνατζερς και όχι με κομματικά φερέφωνα να ανακάμψει.,

  • Με σκληρή ανακοίνωση του ο Αμυντικός Τομέας του ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει ότι «η Κυβέρνηση είναι ανίκανη να εξυγιάνει την ΕΑΒ» και υποβάλλει μερικά καυτά ερωτήματα με τα οποία συμφωνώ εκτός απ’ αυτά που χαϊδεύουν τ’ αυτιά των συνδικαλιστών.
  • Θα ερωτήσω και εγώ με τη σειρά μου: Μήπως η κατάσταση της εταιρείας ήταν εξίσου αθλία επί εθνοσωτηρίου Κυβέρνησης Αντωνομπένηδων όταν πολεμικό υλικό, Αμυντ. Βιομηχανίες, Άμυνα είχαν εγκαταλειφθεί πλήρως; Μήπως η τότε Αναπλ. Υπουργός Άμυνας υπεύθυνη για την ΕΑΒ, ήταν η κ. Φωφώ Γεννηματά; Παραδοσιακή Κυβερνητική ανεπάρκεια!Ο Υπουργός Άμυνας και οι Φρεγάτες

    Μα θεωρώ πως θα τα μπλέξω
    την Κική ή την Κοκό ποια να διαλέξω την Κική την αγαπώ, μα μ’ αρέσει κι η Κοκό

    Ασμαείδιο από επιθεώρηση του Μεσοπολέμου

  • Σε συνέντευξη του στην ΕΤ.1 (Παρασκευή 29/01) δηλώνει: Ευτυχώς ότι υπάρχει πληθώρα προσφορών για την αναζήτηση ή συμπαραγωγή τεσσάρων (4) νέων φρεγατών για το Ελληνικό ΠΝ.
  • Προβλέπει ότι θα έχουμε σαφέστερη εικόνα εντός του α’ εξαμήνου του παρόντος έτους.
  • Αισιοδοξία καίτοι η αξιολόγηση, διαπραγματεύσεις, οικονομικοί όροι κ.λπ., ενίοτε, κρατούν 1-2 χρόνια· μέχρι την απόφαση.
  • Ωστόσο πολλοί διερωτώνται γιατί το Υπουργείο Άμυνας, η Κυβέρνηση τελικά, πριν την ένταξη, την είσοδο νέας φρεγάτας στο Ελληνικό Στόλο, αφήνει έκθετο το ΠΝ. Γιατί δεν το ενισχύουν, άμεσα, με τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών, των ΜΕΚΟ; Ποιοι αντιδρούν και γιατί; Υπηρετούνται σκοπιμότητες;

Ο Αβραμόπουλος πήρε το όπλο του

  • Οι παρασκηνιακές επαφές, που είναι συνήθεις στον πολιτικό κόσμο και η, εκτεταμένη, συνέντευξη του στην Καθημερινή (31/1) δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολιών ότι ο τ. Επίτροπος της Ε.Ε., ΥΕΘΑ και ΥΠΕΞ, βασικό στέλεχος της ΝΔ, έχει ήδη εισέλθει στην δράση.
  • Καλή επιτυχία!Ιδού και εμφανίσθηκε!
  • Το ταμείο για την ενίσχυση του ΠΝ με τίτλο ΤΑΜΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΑΒΕΡΩΦ κηδεμονευόμενο από τον επιχειρηματία κ. Εμφιεντζόγλου.
  • Με ανακοίνωση του στις εφημερίδες κάνει έκκληση στους Έλληνες πατριώτες ν ακαταθέσουν τον οβολόν τους για να ενισχυθεί ο Στόλος.
  • Έχω την γνώμη ότι αυτού του είδους οι πρωτοβουλίες δεν πρέπει να είναι έργο ιδιωτών αλλά του κράτους. Πληροφορήθηκα, επίσης, ότι στο Δ.Σ. του Συλλόγου δεν υπάρχει ούτε ένας Αξιωματικός του ΠΝ ή Δικαστικός.
  • Εφόσον το Κράτος, η Κυβέρνηση γνωρίζουσα ότι οι ελλείψεις είναι τεράστιες, όχι μόνο στο Στόλο, αλλά και ότι οι πόροι άντλησης πιστώσεων εξαντλούνται και δείχνει προκλητική αδιαφορία στο θέμα, τότε αυτή η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να την αφυπνίσει …… Είθε…Επικαιρότητα
  • Απόψεις κορυφαίων ανωτάτων αξιωματικών ΑΕ για τα τρέχοντα
  • Επίτιμος Α/ΓΕΣ στρατηγός κ. Κωνσταντίνος Γκίνης με τίτλο «Εθνική Ασφάλεια.Υπάρχει επαρκής χώρος για αποτελεσματικές στρατιωτικές εισηγήσεις». Πρόκειται περί ενός κειμένου που μόνο ένας μύστης των στρατιωτικών προβλημάτων θα μπορούσε να αναλύσει εξαίρετα και άκρως διαφωτιστικά (Millitaire 06/02)

    Σημειώνω ότι ο κ. Γκίνης υπήρξε ένας από τους κορυφαίους Α/ΓΕΣ, με ευρεία στρατιωτική και Γενική μόρφωση τον οποίο καθαίρεσαν οι Αντωνομπένιδες πριν συμπληρώσει 7μηνη θητεία διότι δεν συμμορφωνόταν με τις υποδείξεις.

  • Επίτιμος Α/ΓΕΝ ναύαρχος κ. Αντώνης Αντωνιάδης στα Νέα 07/02 βαρυσήμαντο άρθρο με τίτλο Αδυναμία Ελληνοτουρκικού διαλόγου.
  • Ναύαρχος ΕΑ κ. Κυριάκος Κυριακίδης, τ. Γενικός Διευθυντής Εξοπλισμών, συνέντευξη στον κ. Π. Καρβουνόπουλο (Millitaire 07/02) με κατάληξη «Πρέπει να ποινικοποιηθεί η αδράνεια»
  • Περισσότερα στο επόμενο…
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης