Υποστηριξε το militaire
Άμυνα
14/10/2019 | 05:59 (ενημερώθηκε 5 έτη πριν)
Militaire News

“Η ΣΣΑΣ και το μοντέλο διοίκησης”- Επιστολή γονέων

Μια ομάδα γονέων σπουδαστών της ΣΣΑΣ έστειλε στο militaire.gr  την επιστολή που ακολουθεί με τίτλο

Η ΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ:

Όπως είναι γνωστό η  λειτουργία της ΣΣΑΣ εδράζεται πάνω σε δύο βασικούς τομείς : την στρατιωτική εκπαίδευση και την  επιστημονική κατάρτιση.

Θα μπορούσαμε να πούμε με άλλα λόγια  ότι η βασική λογική της σχολής εκτείνεται από την πειθαρχεία της επιστήμης, στην επιστήμη της πειθαρχίας.

Η πειθαρχία ισορροπεί τις δυνατότητες, τις ικανότητες και τις δεξιότητες κάθε μαθητή στην λογική του μέτρου, του αυτοπροσδιορισμού και των κανόνων αλληλεπίδρασης με στόχο την τάξη και την  οριοθέτηση,  πρώτα σε ατομικό και κατ επέκταση σε  κοινωνικό  επίπεδο, προκειμένου να διασφαλίζεται  η εύρυθμη λειτουργία του συνόλου.

Συνεπώς,  η πειθαρχία είναι αρχή και στόχος της ελευθερίας και η άσκησή της εμπνέεται και πρέπει να εμπνέεται και να  εμφορείται, από ηθικοπλαστικά ιδεώδη, να ασκείται  με κριτήριο την ανάδειξη ποιοτικών χαρακτηριστικών και όχι την υποταγή σε καταστάσεις αυτό-αμφισβήτησης που οδηγούν σε πνευματική συρρίκνωση και ψυχική αλλοίωση.

Από την άλλη μεριά, η Επιστήμη ως γνωστικός, διερευνητικός και εξελικτικός χώρος γνωστικής κατάρτισης και εξειδίκευσης, απαιτεί την πειθαρχία και την ακρίβεια,  προκειμένου να αποδώσει τα καλύτερα αποτελέσματα, να αναδείξει νέες αλήθειες και να επιστρέψει στον άνθρωπο χρήσιμα συμπεράσματα που θα συμβάλλουν στην βελτίωση  της καθημερινότητάς του.

Συνεπώς η ΣΣΑΣ έχει να επιτελέσει ένα ύψιστο ρόλο και να οδηγήσει τους μαθητές της- μέσα από μία διαδρομή υψηλής εκπαίδευσης διττού χαρακτήρα-  σε επίπεδο κύρους, με αποστολή την υποδειγματική τους συμβολή  στην επιστήμη που υπηρετούν και στην άξια στελέχωση των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ολοκληρώνοντας κάθε μαθητής την εκπαίδευση στη σχολή και έχοντας την ιδιότητα  Αξιωματικού-Επιστήμονα, έχει χρέος να διαμορφώνει ένα παράδειγμα ήθους και ανθρωπιάς να υπηρετεί την επιστήμη του με υψηλό επίπεδο κατάρτισης, ενσυναίσθησης  και προσφοράς, να προτρέπει να οδηγεί να εμπνέει και να προβάλλει μία προσωπικότητα  με ευρύ πνευματικό ορίζοντα, ικανή να θωρακίζεται απέναντι σε  κάθε απειλή παρέκκλισής  από το αξιακό σύστημα .

Ωστόσο επί του παρόντος, αποτυπώνεται μία μετατόπιση από την ισορροπία  ανάμεσα στους δύο βασικούς άξονες (στρατιωτική εκπαίδευση και επιστημονικές υποχρεώσεις) με αποτέλεσμα να αποσυμβολίζεται το σημαίνον του στόχου της σχολής  και να  προκαλούνται –εύλογα- αντιδράσεις.

Το ισχύον διοικητικό μοντέλο, δίνοντας έμφαση στη στρατιωτική εκπαίδευση, αποδυναμώνει τη δυναμική  των πανεπιστημιακών υποχρεώσεων των μαθητών, προκαλώντας ένα ασφυκτικό πλαίσιο καθημερινού προγράμματος.

Αυτή η εξέλιξη είναι στον αντίποδα της αναπαράστασης που έχουν οι μαθητές για την σχολή και η οποία τους οδήγησε στην επιλογή της, μέσα από σκληρές και επίπονες διαδικασίες εξετάσεων.

Λαμβάνοντάς υπόψιν δε, ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές έχουν εισαχθεί με απαιτητικά βαθμολογικά κριτήρια, εύλογα συμπεραίνεται ότι έχουν ένα υψηλό αντιληπτικό επίπεδο,  το οποίο θα ήταν σκόπιμο  να αξιολογείται και να αξιοποιείται αντιστοίχως.

Οι δυσκολίες που προκύπτουν και δυσκολεύουν τους μαθητές να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους στο διάβασμα και στο εν γένει πανεπιστημιακό τους πρόγραμμα, προκαλεί δυσλειτουργικά προβλήματα και συντηρεί αρνητικά συναισθήματα που βάλλουν το status της σχολής.

Θα ήταν συνεπώς  αναγκαίο να επαναπροσδιοριστεί το μοντέλο διοίκησης και να αποκατασταθεί το πλαίσιο το οποίο θα διασφαλίζει πραγματικά την ανάδειξη στελεχών με άρτια στρατιωτική εκπαίδευση, επιστημονική κατάρτιση αλλά  κυρίως ενάρετη προσωπικότητα, με χαρακτηριστικά γνωρίσματα τον ισορροπημένο ψυχισμό και την  πνευματική ευρύτητα.

Αυτή η προσέγγιση με βασικό οδηγό το ήθος, το σεβασμό την αξιοπρέπεια, την καλλιέργεια και την ανάδειξη δυνατοτήτων,  θα διαμορφώσει ηγέτες χρήσιμους στην στελέχωση των Ενόπλων Δυνάμεων και παράλληλα  πρωτοπόρους στην Επιστήμη,  με πρώτο και τελευταίο καθήκον την συνεισφορά στον άνθρωπο.

Γιατί το χρέος όλων μας, είναι εν τέλει, η αέναη εξέλιξη μας και η κληρονομιά  στους επόμενους ενός  θετικού παραδείγματος. Αυτό αφορά όλες τις κοινωνικές τάξεις όλους τους χώρους δράσης, όλους τους τομείς επαγγελματικής και εκπαιδευτικής εξέλιξης στη βάση μιας συνολική παιδείας.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης