Η υπόθεση της πώλησης των αεροσκαφών F-16 block 30 ,προχωρά σε αντίθεση με την υπόθεση του εκσυγχρονισμού των 84 F-16 που απ΄ ότι φαίνεται θα την πληρώσουμε ακριβά και αεροπλάνα στην έκδοση Viper είναι άγνωστο αν και πότε θα ΄χουμε.

Σ΄ ότι αφορά την πώληση, υπάρχουν δύο χώρες που ενδιαφέρονται σοβαρά. Η μία είναι η Κροατία που ενδιαφέρεται για 12 F-16 block 30 και τα ΗΑΕ που τα θέλουν όλα. Οι μεν Κροάτες αν και είχαν συμφωνήσει να πάρουν μεταχειρισμένα F-16 από το Ισραήλ, έμειναν στα κρύα του λουτρού από την απαγόρευση των ΗΠΑ που δεν επιθυμούσαν να πάρουν οι Κροάτες τα αεροσκάφη με τη διαμόρφωση που είχαν οι Ισραηλινοί. Τα ΗΑΕ θέλουν F-16 μεταχειρισμένα για να “γράφουν” ώρες και να μην φορτώνονται τα δικά τους σύγχρονα F-16.

Αυτή τη στιγμή το ΓΕΑ έχει αναλάβει να στείλει άμεσα στα Γενικά Επιτελεία των ΗΑΕ και της Κροατίας τα ακόλουθα στοιχεία:

•Κόστος ανά αεροσκάφος στην κατάσταση που είναι σήμερα

•Χρονικό διάστημα που τα αεροσκάφη θα είναι διαθέσιμα για παράδοση

•Δυνατότητα αναβάθμισης αεροσκαφών, εκτιμώμενο κόστος αναβάθμισης ανά αεροσκάφος και ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση

Όλα αυτά δείχνουν ότι μετά από πολλά πισωγυρίσματα έχουμε πάρει απόφαση να πουλήσουμε τα F-16 block 30.

Για τον εκσυγχρονισμό των 84 F-16 τα δεδομένα δυστυχώς δεν έχουν αλλάξει προς το καλύτερο. Συμπληρώθηκε ακριβώς ένας χρόνος από την υπογραφή της συμφωνίας για την αναβάθμιση και ακόμη βρισκόμαστε στο μηδέν. Η Lockheed Martin που έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό δεν δείχνει να βιάζεται και κάποιος θα πρέπει να της εξηγήσει ότι η ΠΑ βιάζεται πάρα πολύ.

Print Friendly, PDF & Email
Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016