Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Το έχουμε ξαναπεί, αλλά θα το επαναλάβουμε.

Η ιστορία δεν καταγράφει μόνο σοβαρά γεγονότα και καταστάσεις.

Στο μωσαϊκό της ζωής, έχουν θέση και στιγμές πιο ανάλαφρες, δροσερές η χαρούμενες, που θυμίζοντας τες, αποφορτίζεται το βαρύ κλίμα των ημερών, ξυπνούν αναμνήσεις και ίσως… σκάει και κάποιο χαμόγελο, που τόσο έχουμε όλοι ανάγκη!

Άλλωστε όπως και να το κάνουμε, αποτελούν και αυτές ιστορία…

Βρισκόμαστε στο 1959 και ο ελληνικός κινηματογράφος αρχίζει να γνωρίζει άνθηση.

Οι ταινίες γυρίζονται η μια μετά την άλλη και οι παραγωγοί αναζητούν πρωτότυπα σενάρια για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του θεατή.

Το Ναυτικό και η θάλασσα αποτελούν ένα εντυπωσιακό φυσικό σκηνικό  και έτσι ο Άκης Φάρας, στήνει μια αισθηματική κωμωδία που η εταιρία Ι. Καραντζόπουλος και Σια, αποφασίζει να την μεταφέρει στην οθόνη.

Την σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Γρηγόρης Γρηγορίου που επιλέγει τους κορυφαίους ηθοποιούς της εποχής.

Νίκο Κούρκουλο, Νίκο Σταυρίδη, Γιάννη Γκιωνάκη, Ξένια Καλογεροπούλου.

Τίτλος της ταινίας «2000 ναύτες κι ένα κορίτσι».

Η ιστορία με δυο λόγια ήταν η εξής.

«Ο ναύτης Ρένος «τρώει» εικοσαήμερη φυλάκιση επειδή επέστρεψε καθυστερημένος στη μονάδα του. Βρισκόταν σε ένα ραντεβού με μια μπαλαρίνα, τη Μπέτυ.

 Η Μπέτυ απελπισμένη και μην αντέχοντας άλλο μακριά από τον αγαπημένο της, μπαίνει στο Ναύσταθμο χωμένη σ’ ένα κιβώτιο με στολές του διοικητού. 

Η είσοδός της γίνεται αντιληπτή κι ο οπλονόμος σημαίνει συναγερμό, αλλά αυτή δεν βρίσκεται πουθενά.

 Είναι πάνω στο πλοίο του Ρένου, κρυμμένη στο σάκο του. 

Ακολουθεί καινούργια αναστάτωση, τελικά όμως η κοπέλα καταφέρνει να βγει στη στεριά, ντυμένη αμερικανός ναύτης, και να επιστρέψει τρέχοντας στο θέατρό της.»

ΤΟ «ΒΕΛΟΣ» ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ.

Την εποχή των γυρισμάτων, έχει φτάσει από την Αμερική το Α/Τ «Βέλος» που αποτελούσε ένα εντυπωσιακό-για την εποχή- πολεμικό πλοίο.

Έτσι επιλέχθηκε να… «παίξει» στην ταινία!

Οι πρωταγωνιστές ντυμένοι ναύτες, γύρισαν πολλά πλάνα στα καταστρώματα, τα υποφραγματα, γύρω από τα κανόνια κ.λ.π.

Από το περιθώριο των γυρισμάτων, είναι και το φωτογραφικό στιγμιότυπο με τους Κουρκουλο, Γκιωνάκη και Καλογεροπούλου, μαζί με τον κυβερνήτη του πλοίου, αντιπλοίαρχο Γ. Μόραλη, τον υποπλοίαρχο Μ. Λαζαριμο και τον ανθυποπλοίαρχο Φ. Ζωιδακη που τους φιλοξένησαν και τους παρείχαν κάθε διευκόλυνση.

Η ταινία προβλήθηκε τη σαιζόν 1960-1961 σημείωσε επιτυχία και έκοψε 36.723 εισιτήρια. 

Η ΖΗΛΙΑ ΤΗΣ… ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ

Ίσως όλα αυτά να είναι λίγο-πολύ γνωστά.

Ωστόσο η αποκάλυψη έρχεται τώρα και είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή!

Το φιλμ το είδε στον κινηματογράφο και η Άλικη Βουγιουκλάκη.

Της άρεσε η πλοκή και η ευρηματικότητα του σεναρίου.

Έτσι ζήλεψε πολύ!

Όπως αποκάλυψε  ο Γρηγόρης Γρηγορίου είχε συναντηθεί με τον Φιλοποίμενα Φίνο (Φίνος Φιλμ) και του εξομολογήθηκε ο κινηματογραφικός παραγωγός πως «…η Βουγιουκλάκη τρελάθηκε από την ζήλια της με την Καλογεροπούλου και ήθελε να κάνει κι αυτή μια ταινία στο Ναυτικό»

Αμέσως επιστρατεύτηκε ο μαιτρ Αλέκος Σακελλάριος, έγραψε το περίπου πανομοιότυπο σενάριο, ο Μάνος Χατζιδάκις την μουσική και το έγχρωμο φιλμ επεξεργάστηκε σε ειδικό στούντιο στο Παρίσι.

«Η Άλικη στο Ναυτικό» (αποτέλεσμα… ζήλιας της Βουγιουκλάκη) βγήκε στις αίθουσες ένα χρόνο αργότερα, σαφώς πιο πλούσια και ολοκληρωμένη, έκοψε 213.409 εισιτήρια και έμεινε στην ιστορία…

Φωτογραφία

Αρχείο Φ. ΖΩΙΔΑΚΗΣ

 

Avatar
Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016