Περιμένοντας φρεγάτες από τη Γαλλία που όπως φαίνεται προς τα παρόν δεν θα ΄ρθουν καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας βρίσκονται σχεδόν έτοιμες δύο πυραυλάκατοι Super Vita. Είναι τα πλοία στις φωτογραφίες. Θα ΄πρεπε να ΄χουν ενταχθεί προ πολλού στο Στόλο μας. Τα πολλά και μεγάλα προβλήματα κρατούν τις δύο απολύτως απαραίτητες πυραυλακάτους σχεόν έτοιμες στην Ελευσίνα.

Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ,ταλαιπωρημένοι και εξαντλημένοι οικονομικά έχουν πολλές φορές χτυπήσει το καμπανάκι κινδύνου για τα δύο τελευταία πλοία.
Στην τελευταία τους επιστολή προς τον ΑΝΥΕΘΑ Φώτη Κουβέλη με τον οποίο αναμένουν πολύ καιρό μια συνάντηση γράφουν:

“Προς : Αναπληρωτή Υπουργό Άμυνας κ. Φώτη Κουβέλη .
Κύριε Υπουργέ ,

Οι 640 εργαζόμενοι των ναυπηγείων Ελευσίνας τιμώντας την υπογραφή τους στην ευεργετική συμφωνία του 2016 το με Π.Ν για την αποπεράτωση των δύο Τ.Π.Κ, εργάστηκαν με αυταπάρνηση και ιδιαίτερο ζήλο και παρείχαν με μεγάλη προθυμία τις απαιτούμενες υπηρεσίες τους στην συνέχεια της κατασκευής των δύο πλοίων του Π.Ν. Παράλληλα τηρώντας τις υποσχέσεις τους για εργασιακή ειρήνη μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος, υπέδειξαν τεράστια ανοχή και καρτερικότητα ακόμα και όταν η διοίκηση της εταιρείας καθυστερούσε στην καταβολή του υπόλοιπου 30%της μισθοδοσίας μας προκαλώντας προβλήματα στον οικογενειακό μας προϋπολογισμό.

Δυστυχώς όμως, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μας, για λόγους που δεν σχετίζονται με την δική μας υπαιτιότητα και για αιτίες που σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, η ολοκλήρωση του προγράμματος δεν έχει καταστεί εφικτή.

Ταυτόχρονα η δραματική κυβερνητική καθυστέρηση στην αναζήτηση υποψηφίων επενδυτών και νομοθετικών ρυθμίσεων που θα έλυναν οριστικά το πρόβλημα της βιωσιμότητας των ναυπηγείων μας, απέκλεισε την αυτόνομη ένταξή μας στο άρθρο 106Β του πτωχευτικού κώδικα, προκαλώντας βλαπτικά αποτελέσματα στις προϋποθέσεις που είχαμε θέσει για τη συνέχεια της λειτουργίας μας, απεξαρτημένοι από τις αναθέσεις του Πολεμικού Ναυτικού.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στη χρηματοδότηση από την τράπεζα για την επισκευή της Νο3 Πλωτής Δεξαμενής, η οποία όμως ήταν άμεσα συνδεδεμένη και απαραίτητη προϋπόθεση για την παράλληλη ένταξη μας στο άρθρο 106Β του πτωχευτικού κώδικα.
Σας επισημαίνουμε ότι ο παροπλισμός της μεγαλύτερης εν ενεργεία Πλωτής Δεξαμενής στην Ελλάδα, δημιούργησε απώλεια εσόδων της τάξης των 12εκ. ευρώ σε ετήσια βάση, αλλά το σημαντικότερο, απέκλεισε το ενδεχόμενο της πιθανής αυτόνομης χρηματοδότησης από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για το υπόλοιπο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα κατασκευής των δύο Τ.Π.Κ .

Κύριε Υπουργέ ,
Ενόψει της επικείμενης συνάντησης μας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, με γνώμονα την ομαλή συνέχεια της αποπεράτωσης των δύο ΤΠΚ, το θέμα που θέλουμε να συζητήσουμε είναι η παράταση της χρηματοδότησης σε ότι αφορά πάγια και μισθοδοσία των εργαζομένων σε συνέχεια του νόμου Υπ’ Αριιθ. 4361 της 1/2/2016 και μέχρι και την επισκευή της Νο3 Πλωτής Δεξαμενής μας “.

Μήπως λοιπόν αντί να αναμένουμε άμεση βοήθεια για το Στόλο μας, η οποία είτε θ΄ αργήσει , είτε δεν θα ΄ρθει ποτέ θα πρέπει να βρούμε λύσεις σε προβλήματα όπως αυτό των πυραυλακάτων; Με τα υποβρύχια στον Σκαραμαγκά τα καταφέραμε…

Print Friendly, PDF & Email
Δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016