Υποστηριξε το militaire
Άποψη
26/01/2022 | 06:20 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

«Ορατότης, σοβαρότης, υπευθυνότης όλα στο μηδέν»! Ένας Αξιωματικός γράφει για την «Ελπίδα»

«Ορατότης, σοβαρότης, υπευθυνότης όλα στο μηδέν»! Ένας Αξιωματικός γράφει για την «Ελπίδα»

Δεν θα αναφερθώ στις ευθύνες των «ανευθυνουπεύθυνων», που κανείς δεν αναλαμβάνει…Εξάλλου όλοι μας γνωρίζουμε τους υπεύθυνους, παρότι αυτοί δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους…Ο περιφερειάρχης  μας είπε ότι δεν είναι υπεύθυνος, από Δημάρχους ουδείς είναι υπεύθυνος, ο Υπουργός μας είπε ότι η «Αττική Οδός» του είχε υποσχεθεί ότι όλα θα είναι εντάξει (αλλά κανείς δεν έλεγξε..) και ότι θα εισηγηθεί στον ΠΘ κυρώσεις εναντίον της…

Γράφει ο

Παν Γερογλής

Κανείς δεν δείχνει να καταλαβαίνει ακόμη και σήμερα ούτε τη θέση του, ούτε τις ευθύνες του, ούτε τι έχει συμβεί…

 Με ενοχλεί όμως ιδιαίτερα η  επίσημη ανακοίνωση της αποζημίωσης των 2.000 ευρώ… ανά εγκλωβισμένο όχημα στην Αττική Οδό….  Σύμφωνα λοιπόν με αρκετούς ειδησεογραφικούς ιστοτόπους, εκδόθηκε  επίσημη ανακοίνωση από το Γραφείο ΠΘ, « Ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε με τη διοίκηση της παραχωρησιούχου εταιρείας της Αττικής Οδού και ζήτησε την καταβολή του ποσού των 2000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο αυτοκίνητο. Η εταιρεία το αποδέχθηκε»….

… Και εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα :

1.    Ανά όχημα, ή ανά επιβάτη;…μόνο τα οχήματα και οι οδηγοί τους ταλαιπωρήθηκαν, ή  όλοι οι ευρισκόμενοι εγκλωβισμένοι  από προχθές το πρωί έως και χθες στην Αττική Οδό;

2.    Οι εγκλωβισμένοι επιβάτες σε τουριστικά λεωφορεία, μινι βαν, ταξί,  και οι συνεπιβαίνοντες σε ΕΙΧ, δεν ταλαιπωρήθηκαν εξίσου;

3.    Μεταξύ των ταλαιπωρημένων και εγκλωβισμένων δεν υπήρχαν και συνάνθρωποι μας με ιδιαίτερα προβλήματα υγείας, νιώθοντας ιδιαίτερη ανασφάλεια και δυσφορία από τον εγκλωβισμό τους…;…Οι άνθρωποι αυτοί που ένιωσαν να απειλείται η υγεία τους από τον εγκλωβισμό τους, είναι στην ίδια εξισωτική στάθμη αποζημίωσης;

4.    Από ποια χρονική στιγμή «προσμετράται» ο εγκλωβισμός και πότε λήγει;…Οι οδηγοί και επιβάτες που εγκατέλειψαν  τα οχήματα τους , δικαιούνται αποζημίωσης;…

5.    Αυτοί που απεγκλωβίσθηκαν  προσμετρούνται στους «εγκλωβισμένους»;

6.    Ποιος αρμόδιος δημόσιος φορέας, θα πιστοποιήσει τον εγκλωβισμό / απεγκλωβισμό  των οχημάτων και των οδηγών-επιβατών;

7.    Υπάρχει καταγραφή από δημόσιο φορέα των εγκλωβισμένων που απεγκλωβίσθηκαν κατόπιν  της επιχείρησης από τις ΕΔ και τα ΣΑ; (εξ όσων γνωρίζω, δεν υπάρχει..)

8.    Αφού λοιπόν ο ο κ. ΠΘ ζήτησε τη σχετική αποζημίωση από τον εκμεταλλευτή της Αττικής Οδού, και αυτός συμφώνησε στην αποζημίωση, εκτιμώ ότι το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και για αυτούς που εγκλωβίσθηκαν και σε άλλες δημόσιες οδούς, οι οποίες δεν έχουν παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση σε ιδιώτη….π.χ. Λ. Κατεχάκη, Λ.Μεσογείων, Λ.Δουκίσης Πλακεντίας-Ηρακλείτου, Λ. Κηφισίας  , Λ. Μαραθώνος…

9.    Αυτούς ποιος θα τους αποζημιώσει;… ο Δήμος;… η Περιφέρεια;…και με ποιο ποσό;…

10.  Ομοίως τους επιβάτες του τρένου που εγκλωβίστηκαν στη Λειβαδιά  , καθώς και τους τραυματίες  από τη σύγκρουση των τρένων, θα τους αποζημιώσει κανείς;..και αν ναι, ποιος και πόσο;

11.  Ομοίως του κατοίκους των παραπάνω περιοχών που τα αυτοκίνητα τους έχουν θαφτεί κάτω από τόνους χιονιού και οι δρόμοι παραμένουν απροσπέλαστοι (στενά αλλά και μεγαλύτεροι δρόμοι), χωρίς ίχνος παρουσίας εκχιονιστικών μηχανημάτων σήμερα, όντας και αυτοί “αποκλεισμένοι”, θα τους αποζημιώσει και αυτούς κάποιος; …και αν ναι, ποιος και πόσο;

12.  Ομοίως ενημερωθήκαμε ότι ο εκμεταλλευτής της Αττικής Οδού, δέχτηκε το ποσό των 2.000 ανά όχημα…Και ευλόγως αναρωτιέμαι σχετικά με το ποσό της αποζημίωσης , ανοίγοντας το «γαϊτανάκι» : γιατί 2.000 και όχι 1.500 ευρώ…ή γιατί όχι 3.000 ευρώ…

13.  Ποιος εξουσιοδότησε τον κ. ΠΘ, να καθορίσει το ύψος της αποζημίωσης, βάσει ποιας νομικής πρόνοιας-πρόβλεψης, καθορίστηκε τόσο η εμπλοκή του σε απ’ ευθείας συνεννόηση με μια ιδιωτική εταιρεία και με ποιες νομικές προβλέψεις καθορίστηκε το ύψος του ποσού;…

Να τονίσω ότι , η διαδικασία της νομικής οδού μέσω κατάθεσης αγωγών είναι γνωστή και είναι η μόνη ενδεδειγμένη. Και η δικαιοσύνη με τα αρμόδια  όργανα της, συνεκτιμώντας τις συνθήκες   θα εκδικάσει την αίτηση προς αποζημίωση και θα αποφασίσει και το ύψος της σχετικής αποζημίωσης, προς κάθε θιγόμενο.

 Σε μια ευνομούμενη πολιτεία, ουδείς έχει το δικαίωμα να υποκαθιστά τις εξουσίες (νομοθετική-εκτελεστική-δικαστική)  και τον διακριτό τους ρόλο, θεμέλιο λίθο στα δημοκρατικά πολιτεύματα…..

Αμείλικτα τα ερωτήματα λοιπόν, που όλοι από πριν γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται να απαντηθούν, από κανέναν ανευθυνουπεύθυνο που διαφεντεύει τις τύχες του τόπου…Ως εκ τούτου λοιπόν, παραμένω ιδιαίτερα επιφυλακτικός στην  επικοινωνιακή «φωτοβολίδα» της αποζημίωσης, εκτός και αν ο παραχωρησιούχος προτίθεται να δώσει τα χρήματα αυτά χωρίς οι θιγόμενοι να υπογράψουν ρητή δήλωση παραίτησης από κάθε άλλη διεκδίκηση… Τότε ναι, καλώς να τα πάρουν όλοι, «ανοίγοντας το δρόμο» και για τους λοιπούς εγκλωβισμένους εκτός της Αττικής Οδού…

Από πλευράς μου, εκτιμώ ότι μια συνετή και σοβαρή πρόταση θα ήταν το ελληνικό δημόσιο να σταθεί παραστάτης στην υπόψη νομική διαδικασία κατάθεσης αγωγών των θιγομένων ή να αναλάβει το ρόλο του διαμεσολαβητή με επιδιαιτησία μεταξύ της εταιρείας και των θιγομένων…Χωρίς τα παραπάνω να αποτελούν «συγχωροχάρτι» για τις δικές του ευθύνες έναντι των υπολοίπων θιγομένων – εγκλωβισμένων εκτός Αττικής Οδού…

Στην υπόψη «αποζημίωση» των 2.000 ευρώ, βέβαια δεν θα πρέπει να μας διαφεύγουν τα εξής σημαντικά γεγονότα :

α. Το γεγονός ότι η παρούσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού από την παρούσα κοινοπραξία ( ΑΚΤΩΡ 65,75%, ΑΒΑΞ 24,19%, ΕΤΕΘ 10,02% ΕΓΙΣ 0,04%) λήγει το 2025, και μέχρι την 20η Απριλίου ‘22 θα πρέπει να κατατεθούν οι φάκελοι προσφορών από τους ενδιαφερόμενους για την επόμενη 25ετή παραχώρηση…Το παρόν φιάσκο στην ασφαλή  διαχείριση της οδού και της ομαλής λειτουργίας-κυκλοφορίας της οδού, εκτιμώ ότι θα πρέπει να προσμετρήσει καταλυτικά με το αντίστοιχο αρνητικό πρόσημο, παρά την όποια οικονομική προσφορά και επιφάνεια.

β.  Η πρόσφατη διεκδίκηση αποζημίωσης ύψους 87 εκ. ευρώ, από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία έναντι του Ελληνικού Δημοσίου, για διαφυγόντα κέρδη, λόγω των περιοριστικών μέτρων και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας  που ελήφθησαν προς περιορισμό της πανδημίας.

γ.  Ο νόμος 4623/2020 (άρθρο 65), προβλέπει πρόστιμο ύψους από πέντε χιλιάδες έως ένα εκατομμύριο ευρώ και κυρώσεις , για διακοπή της κυκλοφορίας άνω της μίας ώρας,  στο βασικό και δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο. Οι κυρώσεις και τα πρόστιμα επιβάλλονται , είτε προς τις υπαίτιες υπηρεσίες του δημοσίου, είτε σε δημόσια νομικά πρόσωπα, είτε σε φορείς επιφορτισμένους με την λειτουργία και συντήρηση τμημάτων του δικτύου (εν προκειμένω η Αττική Οδός) , Τα υπόψη πρόστιμα και κυρώσεις, είναι ανεξάρτητα από την όποια εκδίκαση των αγωγών.

δ. Πέραν των άμεσα θιγομένων εγκλωβισμένων, και τις όποιες τυχόν αγωγές κατατεθούν, δεν θα πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας, ότι  η είδηση του χάους  που προκλήθηκε και του εγκλωβισμού συμπολιτών μας στην Αθήνα , (και ) εντός της Αττικής Οδού, έχει ταξιδέψει σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, προκαλώντας τα αντίστοιχα δυσμενή σχόλια, και προσβάλλοντας το brand name  και την όποια φήμη της χώρας. Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση πέραν των ευθυνών της, θα μπορούσε να απαιτήσει αντίστοιχα αποζημίωση από την κοινοπραξία, για την αντίστοιχη ζημία που υπέστει η χώρα.

Συμπερασματικά λοιπόν αποσπασματικές ενέργειες και επικοινωνιακά τεχνάσματα δεν ωφελούν..Η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα σε κάθε ενέργεια , ποτέ δεν έβλαψαν…αντίθετα ιστορικά επιβεβαιωμένο, ωφέλησαν τον άνθρωπο και τον πολιτισμό του…

Και σε όλους εσάς που ήσασταν «υπεύθυνοι» , αλλά αποτύχατε οικτρά, τούτο έχω να σας πω «Amat Victoria Curam”….

Μην τα περιμένετε όλα έτοιμα, αναζητήστε τι σημαίνει…και τότε ίσως , ίσως και να καταλάβετε γιατί οι Ένοπλες Δυνάμεις, ο «Στρατός», με τις χαμηλές αποδοχές και με τα φτωχά και ταπεινά STEYER,  πετυχαίνει εκεί που εσείς παρά τα θηριώδη μοντέρνα τζιπ και τον σύγχρονο εξοπλισμό που υπερφίαλα επιδεικνύατε, εν τέλει και εκ του αποτελέσματος οικτρά αποτύχατε!!…

Υ.Γ. : Πέραν των άλλων, και της ζημιάς και του χάους που έχει επέλθει,  γράφοντας αυτές τις γραμμές, ακόμη και σήμερα 25 Ιαν 2022, 18:00, παραμένουν περί τα 1.200 οχήματα εγκλωβισμένα στην Αττική Οδό, ενώ περιοχές παραμένουν εκτός ηλεκτροδότησης και μεγάλο μέγεθος του αστικού και περιαστικού οδικού δικτύου παραμένει απροσπέλαστο. Τα τηλέφωνα της πολιτικής προστασίας, τόσο στην εξυπηρέτηση πολιτών όσο και στο κέντρο συντονισμού επιχειρήσεων, καλώντας επανειλημμένα από εχθές , δεν απαντούν. Η ειρωνεία είναι ότι δεν  καλούσα για να αιτηθώ βοηθείας, αλλά αντίθετα για να συνδράμω με την προσφορά μου, με τις γνώσεις και την εμπειρία μου. Δεν το έβαλα κάτω, απέστειλα και σχετικά εμαιλ, αλλά φευ, άνευ ουδεμίας απάντησης (σχετικά e-mail στη διάθεση του militaire.gr)….Και δεν ήμουν ο μόνος που εθελοντικά προσφέρθηκε να συνδράμει…

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης