Στην κορυφή της ατζέντας του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου που έγινε στις 5 Σεπτεμβρίου ήταν το θέμα «πρόσκτησης μεταχειρισμένων μονάδων του Ολλανδικού Ναυτικού μέσω διακρατικής συμφωνίας».
Η πρόταση των Ολλανδών είχε κριθεί εξαιρετική από το 2021. Ωστόσο οι παλινωδίες κυβέρνησης και ΓΕΕΘΑ στο θέμα της ενίσχυσης του ελληνικού Στόλου είναι εξοργιστικές! Δεν γνωρίζουμε αν οφείλονται στις αφόρητες πιέσεις που ασκούνται και μέσω δημοσιευμάτων για τις αμερικανικές αλουμινότρατες, αλλά το σίγουρο είναι ότι η ενίσχυση του Στόλου πάει συνεχώς πίσω.
Για τις κορβέτες δεν ακούσαμε τίποτα ούτε καν στην επίσκεψη της πρωθυπουργού της Ιταλίας στην Αθήνα. Οι Ιταλοί προσπαθούσαν να πάρουν το πρόγραμμα από τους Γάλλους. Ωστόσο εδώ και καιρό στην Αθήνα επικρατεί πλήρης σιωπή για το θέμα των κορβετών. Φαίνεται ότι το πρόγραμμα κινδυνεύει να ναυαγήσει.
Αυτή είναι και η αιτία που το ΓΕΝ εξετάζει την πρόταση των Ολλανδών ,η οποία επαναλαμβάνουμε είχε κριθεί θετικά από το 2021.
Η πρόταση των Ολλανδών είχε πολλά θετικά κι ένα μόνο αρνητικό: το λεγόμενο…«γεωπολιτικό αποτύπωμα» που υποτίθεται εξασφάλιζαν οι ΗΠΑ και η Γαλλία. Όμως το «ολλανδικό πακέτο» ήταν και παραμένει εξαιρετικά ελκυστικό. Το μεγάλο πλεονέκτημα του είναι ότι οι φρεγάτες Μ μπορούν να ενταχθούν στον ελληνικό Στόλο άμεσα.
Αν το ελληνικό ενδιαφέρον για τις ολλανδικές φρεγάτες Μ γίνει πράξη τότε το ΠΝ θα έχει ετοιμοπαράδοτα επιχειρησιακά Πλοία με fast track διαδικασίες παράδοσης. Ότι δηλαδή είχε γίνει το 1993 όταν αποκτήσαμε της φρεγάτες τύπου S (ΑΙΓΑΙΟ-ΑΔΡΙΑΣ-ΝΑΒΑΡΙΝΟ). Φρεγάτες που είναι ακόμη επιχειρησιακές . Γενικώς η εμπειρία του ΠΝ από τις ολλανδικές φρεγάτες S είναι εξαιρετική από την εποχή απόκτησης των ΛΗΜΝΟΣ-ΕΛΛΗ.
Οι φρεγάτες Μ class ήταν υποψήφιες για αγορά μαζί με τις αντίστοιχες Φ/Γ ΜΕΚΟ που έχει σήμερα το πολεμικό Ναυτικό, αλλά η τότε Ελληνική Κυβέρνηση προτίμησε την αγορά της Γερμανίας.