Οι 107 παραβιάσεις των Τούρκων στο Αιγαίο, αντιμετωπίστηκαν όπως πάντα από την Πολεμική Αεροπορία. Μας υπενθύμισαν όμως πόσο πολύ αργήσαμε και πόσο πολλοί αδιαφορήσαμε για την Εθνική Άμυνα της χώρας. Το πρώτο πληθυντικό ίσως δεν είναι σωστό, γιατί δεν κυβερνήσαμε όλοι μαζί. Όπως αποδείχτηκε εκείνοι που κλήθηκαν να το κάνουν δεν το έπραξαν σωστά.

Η Τουρκία δεν κάνει τίποτα άλλο παρά προβολή ισχύος, θέλοντας να μας πείσει ότι τίποτα δεν μπορούμε να αποφασίσουμε και να πράξουμε χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της. Η αντίδρασή της στις ανακοινώσεις Κοτζιά για την επέκταση των χωρικών υδάτων στο…Ιόνιο αυτό έδειξε. Οι επαναλαμβανόμενες δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Άμυνας περί “γαλάζιας πατρίδας” αυτό δείχνουν. Οι 107 παραβιάσεις -μέσα σ΄ αυτές και κάποιες υπερπτήσεις- είναι η “στρατιωτική εκδοχή” αυτών των δηλώσεων.

Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές στην Ελλάδα δεν λείπουν μόνο τα χρήματα για να ανανεώσει ή να αναβαθμίσει το οπλοστάσιό της. Λείπει και ο χρόνος.Ίσως μάλιστα αυτός να είναι πιο σημαντικός ακόμη και από τα χρήματα που λείπουν. Η Ελλάδα από το 2005 ,όταν και αγόρασε τα τελευταία 30 F-16 ακολουθούσε πορεία τελείως αντίστροφη απ΄ αυτή της Τουρκίας. Η γειτονική χώρα δεν εξοπλιζόταν απλώς. “Έχτισε” δική της αμυντική βιομηχανία η οποία παράγει “προϊόντα” για τις ανάγκες της, τα οποία όμως έχει αρχίσει να εξάγει. Πακιστάν και Φιλιππίνες αγοράζουν πια τουρκικά επιθετικά ελικόπτερα.

Εμείς από το 2005 και μετά αφήσαμε όσα άρον άρον και χωρίς σχέδιο είχαν αγοράσει οι κυβερνήσεις του Σημίτη, στην τύχη τους. Καμία κυβέρνηση δεν φρόντισε να διορθώσει τα λάθη, να επαναδιαπραγματευτεί ή να διαπραγματευτεί σοβαρά και αποτελεσματικά συμφωνίες που θα εξασφάλιζαν ότι όσα όπλα διαθέτουμε ,τουλάχιστον θα είναι έτοιμα και οπλισμένα για να χρησιμοποιηθούν.

Κάπως έτσι φθάσαμε να πιανόμαστε από τα μαλλιά μας σαν πνιγμένοι και να αναμένουμε εκσυγχρονισμένα F-16 ,το 2028. Μέχρι τότε όλα …θα ΄χουν τελειώσει.

Έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα δεν έχουν άδικο όσοι αεροπόροι εκφράζουν ανοιχτά πλέον τον προβληματισμό τους για το αν έπρεπε να πάμε στην λύση του εκσυγχρονισμού τώρα, τόσο καθυστερήμενα ή αν θα έπρεπε να επιλέξουμε τη λύση να συντηρήσουμε με τον καλύτερο τρόπο ότι διαθέτουμε. Η οικονομική διαφορά των δύο επιλογών είναι τεράστια, σχεδόν ένα δις! Οι 107 χθεσινές παραβιάσεις ήταν απλά μια ακόμη επιβεβαίωση των “σκεπτικιστών” σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των F-16. Ο οποίος εκτός όσων αναφέραμε έχει “στεγνώσει” όλα τα ταμεία.

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016