Κλιμάκιο Στελεχών της Εταιρείας Lockheed Martin Aeronautics επισκέφθηκε τον Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχο Γιώργο Μπλιούμη. Το θέμα δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τον εκσυγχρονισμό των F-16,τον οποίο για να ΄μαστε δίκαιοι ο Αντιπτέραρχος Μπλιούμης τον “βρήκε” στο γραφείο του και οφείλει να τον “τρέξει”.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το ΓΕΑ μας έκανε εντύπωση η εξής επισήμανση:

“Επισημαίνεται ότι, το πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 ακολουθεί επακριβώς το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί και υπογραφεί βάσει της Διακρατικής Συμφωνίας με την κυβέρνηση των ΗΠΑ”.

Η σύμβαση έχει υπογραφεί πάνω από ένα χρόνο και έγιναν πολλά και διάφορα για να αποφευχθούν “γραφειοκρατικά προβλήματα” και να “τρέξει” το πρόγραμμα ταχύτατα. Δεν γνωρίζουμε ποιος επέμενε να γίνει αυτή η επισήμανση στην ανακοίνωση του ΓΕΑ, αλλά αν αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα , τότε κάτι δεν πάει καλά και έχουμε κάθε δικαίωμα να πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα πολύ δύσκολα θα έχει ολοκληρωθεί το 2028!
Να σημειώσουμε ότι μέχρι το 2021 η κατασκευάστρια εταιρεία θα ΄χει εισπράξει το 80% του συνολικού κόστους της αναβάθμισης, η οποία αναμένεται να φθάσει το 1,5 δις. Ας αφήσουμε στην άκρη τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις…

Όλα αυτά όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Το μεγαλύτερο θέμα για το οποίο όλα τα κόμματα περιέργως σιωπούν ,είναι ότι έχει προκύψει εδώ και πολλούς μήνες το πρώτο σοβαρό τεχνικό θέμα της αναβάθμισης , η συνεργασία του νέου ραντάρ με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS. Το πρόβλημα το επεσήμανε αμέσως η αμερικανική αεροπορία και το επεσήμανε εγγράφως.
Έχει λυθεί το πρόβλημα; Πως; Με ποιο κόστος σε χρήμα και σε χρόνο;
Ελπίζουμε πάντα σε απαντήσεις, τις οποίες η αλήθεια είναι αναμέναμε ότι θα μας προκύψουν μέσω κάποιας ερώτησης βουλευτή. Δεν προέκυψε καμία απάντηση ,γιατί φαίνεται ότι κανένας βουλευτής δεν θεωρεί σημαντικό το θέμα!

Συνεπώς μπορεί όσοι χειρίζονται στην Πολεμική Αεροπορία το θέμα του εκσυγχρονισμού των F-16 “πάει τέλεια”. Αλλά επειδή και αυτή την αναβάθμιση την πληρώνουν οι φορολογούμενοι θα πρέπει να κατανοήσουν ότι τα χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης και πληροφοριών πολύ δύσκολα μπορούν να γίνουν κατανοητά απ΄ αυτούς που πληρώνουν.

Τέλος ,όπως έχουμε ξαναγράψει, είναι πλέον προφανές ότι ο εκσυγχρονισμός των F-16 ήταν αναγκαίος από το 2000. Θα ήταν απολύτως χρήσιμος ακόμη και με τη καθυστέρηση των 18 ετών που αποφασίστηκε. Λέμε απολύτως ,γιατί υπάρχουν κάποια δεδομένα που δεν μπορούν να αγνοηθούν:
Τα χρήματα που υπάρχουν είναι συγκεκριμένα και μετρημένα
Η πίεση που υπάρχει στα εθνικά θέματα που καλείται να αντιμετωπίσει η χώρα είναι πλέον τεράστια. Η έλλειψη χρόνου είναι πολύ σοβαρότερη από την έλλειψη χρημάτων.

Γι΄ αυτό όλο και περισσότεροι πιστεύουν πλέον ότι αυτή τη στιγμή άλλες θα ΄πρεπε να ΄ναι οι προτεραιότητες της ΠΑ.

Θα επανέλθουμε…

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016