Περιελάμβανε η ατζέντα Πομπέο, έστω και ως νύξη το θέμα των 100 F-35 των Τούρκων που οι ΗΠΑ και η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, ψάχνουν να προωθήσουν σ΄ άλλους πελάτες;Την 1η Οκτωβρίου παραδόθηκε το πέμπτο τουρκικό F-35, το οποίο θα παραμείνει στις ΗΠΑ.

Η Real News γράφει σήμερα ότι υπάρχουν τέτοιες σκέψεις. Υπάρχουν όμως και κάποια ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν.

Μπορεί οι Αμερικανοί να θέλουν να μην μείνουν με το “εμπόρευμα στα χέρια” και είναι σίγουρο ότι αυτό δεν θα συμβεί, είτε η Ελλάδα γίνει πελάτης τους, είτε όχι. Αυτά που θα πρέπει να απαντηθούν στην Ελλάδα απ΄ όσους έχουν την ευθύνη των εισηγήσεων και απ΄ όσους έχουν την ευθύνη των αποφάσεων, είναι δύο ερωτήματα:

• Μας κάνει το F-35; Καλύπτει τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας; Είναι αυτό που θέλουμε για τις αποστολές που έχει να εκτελέσει η ΠΑ;

• Μπορεί η ελληνική ΠΑ και ο προϋπολογισμός της να “σηκώσει το βάρος” του F-35; Όχι σ΄ ότι έχει να κάνει με την αγορά του αλλά με το κόστος της καθημερινής του χρήσης. Στο Militaire Magazine δημοσιεύσαμε εκτενές ρεπορτάζ για το θέμα. Σήμερα το κόστος της πτήσης ανά ώρα είναι για το F-35, 44.000 δολάρια. Με διαταγή του Πενταγώνου ,η Lockheed Martin, πρέπει να ρίξει το κόστος στις 25.000 δολάρια. Ακόμη κι αν τα καταφέρει δεν νομίζουμε ότι είναι ένα κόστος που εύκολα μπορεί να αντιμετωπιστεί από την Ελλάδα.

Με κάποιο “μαγικό τρόπο” η επιλογή του F-35 από την Ελλάδα ως το επόμενο μαχητικό αεροσκάφος θεωρείται απο κάποιους δεδομένη. Οι αριθμοί δεν βγαίνουν στα οικονομικά. Εκτός αν τα έχουμε για “στατική έκθεση”.

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016