Υποστηριξε το militaire
Άμυνα Στιγμές Ιστορίας
21/11/2023 | 05:00 (ενημερώθηκε 4 μήνες πριν)
Militaire News

Ο ναζί πλοίαρχος που βύθισε το πρώτο πλοίο του πολέμου με 518 νεκρούς

Ο ναζί πλοίαρχος που βύθισε το πρώτο πλοίο του πολέμου με 518 νεκρούς

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Ο Otto Schuhart (4 Σεπτεμβρίου 1909 – 10 Μαρτίου 1990) ήταν Γερμανός κυβερνήτης υποβρυχίου κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, του U -29 και πέρασε στην ναυτική ιστορία  γιατί βύθισε το αεροπλανοφόρο HMS  «Courageous» στις 17 Σεπτεμβρίου 1939, το πρώτο Βρετανικό πολεμικό πλοίο που χάθηκε  στον πόλεμο, παρασέρνοντας στον υγρό του τάφο 518 μέλη του πληρώματος του και τον ίδιο τον καπετάνιο του!

Ήταν ένας… λαϊκός ήρωας στην ναζιστική Γερμανία.

Συνολικά ο Schuhart ισχυρίστηκε ότι βύθισε δεκατρία πλοία σε επτά πολεμικές περιπολίες, για συνολικά 67.277  τόνους μεικτού νηολογίου  (GRT) της Συμμαχικής εμπορικής ναυτιλίας.

Γεννημένος στο Αμβούργο , ο Schuhart εντάχθηκε στο Reichsmarine (ναυτικό) της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης το 1929, και μετατέθηκε στη δύναμη U-boat το 1936. Μετά τη βύθιση του HMS Courageous , ολόκληρο το πλήρωμα του U-29 έλαβε τον Σιδηρό Σταυρό 2ης Τάξης ενώ ο Schuhart ως κυβερνήτης έλαβε και τις δύο τάξεις του Σιδηρού Σταυρού, 2ης και 1ης Τάξης.

Μετά από άλλες έξι πολεμικές περιπολίες, ο Schuhart έγινε διοικητής της 1ης Μεραρχίας Εκπαίδευσης U-boat και αργότερα του 21ου Στόλου U-boat.

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ

Το HMS Courageous ήταν το εμβληματικό πλοίο της κατηγορίας των τριών καταδρομικών μάχης που κατασκευάστηκε για το Βασιλικό Ναυτικό κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Το Courageous είχε συνολικό μήκος 786 πόδια 9 ίντσες (239,8 m), δοκό 81 πόδια (24,7 m) και βύθισμα 25 πόδια 10 ίντσες (7,9 m) σε βαθύ φορτίο .

Εκτόπισμα 19.180 τόνους.

Το αεροπλανοφόρο και τα αδελφα σκάφη, ήταν τα πρώτα μεγάλα πολεμικά πλοία του Βασιλικού Ναυτικού που διέθεταν ατμοστρόβιλους.

Courageous έφερε τέσσερα πυροβόλα BL 15 ιντσών Mk I σε δύο υδραυλικά τροφοδοτούμενους διπλούς πυργίσκους όπλων , που ονομάστηκαν «A» και «Y» από μπροστά προς τα πίσω.

Ο δευτερεύων οπλισμός της αποτελούνταν από δεκαοκτώ πυροβόλα BL 4 ιντσών Mk IX τοποθετημένα σε έξι βάσεις με το χέρι.  Ένα ζεύγος αντιαεροπορικών όπλων QF 3 ιντσών 20 cwt  τοποθετήθηκαν δίπλα στον κύριο ιστό στο Courageous .

Τοποθετήθηκαν δύο τορπιλοσωλήνες  για τορπίλες 21 ιντσών και έφεραν 10 τορπίλες.

Η ΜΟΙΡΑΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Το U-29 έφυγε από το Wilhelmshaven στις 19 Αυγούστου 1939, 12 ημέρες πριν από τη γερμανική εισβολή στην Πολωνία που σηματοδότησε την έναρξη του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη.

Οι εντολές του Schuhart ήταν να περιπολούν στη θάλασσα δυτικά της Ιρλανδίας.

Η προσέγγιση ήταν σε μεγάλο βαθμό ομαλή και έγινε κυρίως βυθισμένη μέχρι τα νησιά Φερόε λόγω των πολυάριθμων αλιευτικών μηχανότρατων στη Βόρεια Θάλασσα .

Το U-29 έφτασε στην περιοχή περιπολίας του στις 28 Αυγούστου όπου και σταμάτησε αναμένοντας θηράματα!

Αμέσως μετά την έναρξη του Πολέμου , στις 17 Σεπτεμβρίου 1939, ο Schuhart συνάντησε το βρετανικό αεροπλανοφόρο HMS «Courageous» .

Αφού το καταδίωξε για δύο ώρες, ο Schuhart είδε την ευκαιρία του όταν η Courageous στράφηκε στον άνεμο για να απονηωσει το αεροσκάφος του.

Αυτός ο ελιγμός έβαλε το πλοίο ακριβώς απέναντι από την πλώρη του U-29 , το οποίο στη συνέχεια εκτόξευσε τρεις τορπίλες.

Δύο από τις τορπίλες χτύπησαν το πλοίο στην πλευρά του λιμανιού της και εκείνη ανατράπηκε και βυθίστηκε σε 15 λεπτά με την απώλεια 518 μελών του πληρώματος της, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου του.

Οι επιζώντες διασώθηκαν από το ολλανδικό υπερωκεάνιο «Veendam» και το βρετανικό φορτηγό «Collingworth» .

Τα δύο αντιτορπιλικά συνοδείας αντεπιτέθηκαν στο U-29 για τέσσερις ώρες, αλλά το υποβρύχιο διέφυγε.

Το «Courageous» ήταν το πρώτο βρετανικό πολεμικό πλοίο που βυθίστηκε από τις γερμανικές δυνάμεις.

(Το υποβρύχιο Oxley είχε βυθιστεί μια εβδομάδα νωρίτερα από φίλια πυρά από το βρετανικό υποβρύχιο Triton .)

Ο διοικητής της γερμανικής δύναμης υποβρυχίων, Commodore Karl Dönitz , θεώρησε τη βύθιση του Courageous ως “θαυμάσια επιτυχία” και προκάλεσε ενθουσιασμό στο Kriegsmarine(Γερμανικό ναυτικό).

Ο  Ναύαρχος Erich Raeder , διοικητής του Kriegsmarine , διέταξε να απονεμηθεί στον Schuhart ο Σιδηρούν Σταυρός Πρώτης Τάξης και όλα τα άλλα μέλη του πληρώματος να λάβουν τον Σιδηρούν Σταυρό Δεύτερης Τάξης.

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ

Ο Schuhart παντρεύτηκε την Irmgard Wellner, τη χήρα του συντρόφου του στο Crew 29 Kapitänleutnant Horst Wellner, διοικητή του U-16 .

Από τον γαμο του απέκτησε δύο παιδιά.

Μετά την απελευθέρωση ο Schuhart εργάστηκε σε ένα εργοστάσιο στο Satrup από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 1946.

Στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε στην εταιρεία ασφάλισης πυρκαγιάς Gothaer στο Αμβούργο μέχρι τον Ιούλιο του 1947.

Από τον Αύγουστο του 1947 έως τον Σεπτέμβριο του 1948 εργάστηκε σε μια εταιρεία μεταφορών στο Αμβούργο πριν εργάζεται για τη φροντίδα των παιδιών του Ευαγγελικού Ταμείου Αρωγής.

Ήταν επικεφαλής του τμήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης της ναυπηγικής εταιρείας HC Stülcken Sohn που βρίσκεται στο Αμβούργο από τον Απρίλιο του 1951 έως τις 30 Νοεμβρίου 1955.

Πληροφορίες

Blair, Clay (1996). Hitler’s U-Boat War: The Hunters 1939–1942 .

Newbolt, Henry (1996) [1931]. Ναυτικές Επιχειρήσεις .

Ιστορία του Μεγάλου Πολέμου βασισμένη σε επίσημα έγγραφα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης