Υποστηριξε το militaire
Breaking News Άμυνα
19/03/2019 | 05:47 (ενημερώθηκε 5 έτη πριν)
Militaire News

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Τι ζητούν στρατιωτικοί με συγγενείς ΑμεΑ και οι Αξιωματικοί Ειδικών Καταστάσεων

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Τι ζητούν στρατιωτικοί με συγγενείς ΑμεΑ και οι Αξιωματικοί Ειδικών Καταστάσεων

Στις 14.00 το μεσημέρι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ παρουσιάζει το νομοσχέδιο με το οποίο ρυθμίζονται θέματα του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Το νομοσχέδιο που μέχρι σήμερα βρίσκεται σε διαβούλευση, προφανώς δεν “πιάνει” και δεν λύνει όλα τα θέματα. Κανένα νομοσχέδιο δεν μπορεί να λύσει τα πολλά προβλήματα των στρατιωτικών. Στο militaire.gr όλες αυτές τις ημέρες έχουν φθάσει μηνύματα και παρατηρήσεις. Επιλέξαμε δύο μηνύματα που έχουν να κάνουν με τους στρατιωτικούς που έχουν να φροντίσουν ΑμεΑ και τους στρατιωτικούς Ειδικών Καταστάσεων. Οι παρατηρήσεις που προκύπτουν νομίζουμε ότι αξίζουν της προσοχής της ηγεσίας.

Για τους ΑμεΑ στρατιωτικός γράφει:

Από το νομοσχέδιο διαφαίνεται η διαμάχη ανάμεσα στα Γενικά Επιτέλεια, τα οποία ζητούν όλο και λιγότερες κατηγορίες ειδικής μεταθετικότητας, και του ΥΕΘΑ. Για να εξισορροπηθούν καταστάσεις δεν ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα απο την ευαίσθητη κατηγορία των ΑμεΑ, που δεν έχουν φωνή.

Συγκεκριμένα:

1. Εφόσον το ΥΕΘΑ αποφάσισε να τους ξεχωρίσει από τα ΑμεΑ συζύγους και τέκνα, δεν μπήκε καν στον κόπο να διατυπώσει τις προτάσεις του σε ξεχωριστή παράγραφο για να αποφευχθούν ασάφειες και αμφισημίες.

2. Η συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 Αστικού Κώδικα αφορά σε επιμέλεια τέκνων και δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στο δεύτερο σκέλος του άρθρου. Δεδομένου οτι μιλάμε για νόμο του Κράτους, τέτοια ζητήματα θα έπρεπε να μελετώνται εκτενέστερα!

3. Εισάγεται η αόριστη φράση «σε τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου». Με αυτό τον τρόπο το ΥΕΘΑ δείχνει πως, σύμφωνα με τη λογική του, τα στελέχη  και οι οικογένειες τους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας δεν πρέπει να επιλέγουν εκείνα τον πλέον κατάλληλο τόπο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους, αλλά αντίθετα αρκεί να υπάρχει γενικευμένα μια μονάδα υγε’ιας (όπου τα ΓΕ κρίνουν), χωρίς να λαμβάνεται τίποτα άλλο υπόψιν. Με αυτό τον τρόπο το ΥΕΘΑ απαλλάσσεται από το κρίσιμο θεμα διαχείρισης των μεταθέσεων των επιμελούντων ΑμεΑ και οδηγεί τους δικαιούχους σε διαφωνίες με τον εκάστοτε Αξιωματικό μετάθεσεων για το που υπάρχουν δομές υγείας, ποιες είναι κατάλληλες, και από τι συνδυασμό ασθενείων πάσχει κάθε ΑμεΑ, χωρίς να λαμβάνει υπόψη ότι η επιμέλεια διαφέρει από την δικαστική συμπαράσταση και δίνεται μόνο σε ακραίες περιπτώσεις όπου το άτομο δεν έχει καμία επαφή με το περιβάλλον.

Συνάμα θα πρέπει να γίνει αντιληπτό από τους νομικούς συμβούλους του ΥΕΘΑ οτι η έννοια ενός ΑμεΑ που έχει τεθεί υπό την επιμέλεια τρίτου προσώπου διαφέρει κατά πολύ από έναν οποιοδήποτε ασθενή με χρόνια (ανίατα η δυσίατα) νοσήματα. ΄Ενα άτομο για να τεθεί υπό την επιμέλεια τρίτου θα πρέπει το δικαστήριο, και μόνο αυτό, να αποφανθεί περί της αναγκαιότητας της πράξης, εξαντλώντας κάθε εναλλακτική λύση, και με απαραίτητη προϋπόθεση ο συμπαραστατούμενος αποδεδειγμένα να μην μπορεί να ρυθμίσει καμία απο τις υποθέσεις του, να μην μπορεί να αυτοσυντηρηθεί και να μην δύναται να ανταπεξέλθει καν σε καθημερινές ανάγκες.΄Ολα τα ανωτέρω οδηγούν στο συμπέρασμα πως ο συμπαραστατούμενος παύει να έχει κάθε υποχρέωση, και ο συμπαραστάτης επωμίζεται την επιμέλεια του, όντας υποχρεωμένος να τον φροντίζει σύμφωνα με όσα ορίζονται στην ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥ.

4. Απουσιάζει κραυγαλέα και αδικαιολόγητα η αιτιολογική έκθεση για την εν λόγω τροποποίηση, καθώς η ήδη υπάρχουσα  αιτιολόγηση δεν κάνει πουθενά λόγο για την αλλαγή στο καθεστώς μεταθέσεων όσων έχουν την επιμέλεια ΑμεΑ (εκτός τέκνων και συζύγων).

Ευελπιστώ πως θα εισακουστούν όλα τα σχόλια, τόσο ιδιωτών οσο και των αρμόδιων φορεων (ΕΣΑμεΑ κλπ) και η συγκεκριμένη τροπολογία θα παραμείνει όπως ισχύει έως σήμερα (ν.4407/16).

Αξιωματικοί Ειδικών Καταστάσεων

Τις τελευταίες ημέρες είναι σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ που ρυθμίζει πέρα των άλλων και θέματα προσωπικού με την τροποποίηση διατάξεων του Ν.3883/2010, τα περισσότερα θετικά κατά γενική ομολογία, όμως για ακόμα μια φορά ξεχάστηκε το θέμα των Αξκών Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ και ΕΥ) αποφοίτων ΑΣΣΥ που σταδιοδρομικά υπάγονται στο Ν.2439/1996 (Όσοι συμπλήρωσαν 25 έτη υπηρεσίας έως 31-12-2015).

Είναι ευνόητο λοιπόν ότι ο Ν.3883/2010, έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα, που σήμερα πλέον φαίνονται ξεκάθαρα οι αδικίες του και η ανάγκη για τροποποίηση πολλών από τις διατάξεις του.

Συγκεκριμένα με τον εν λόγω Ν.3883/2010, έχουμε Αξκούς Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ και ΕΥ) δύο ταχυτήτων : αυτούς που νόσησαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010 και αυτούς που νόσησαν μετά την δημοσίευση του Ν.3883/2010.

Έτσι λοιπόν τα στελέχη που προέρχονται από Υπξκούς απόφοιτους ΑΣΣΥ, οι οποίοι εντάχθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ ή ΕΥ), προάγονται στον καταληκτικό βαθμό του Ανχη, ενώ τα στελέχη οι οποίοι εντάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ ή ΕΥ), προάγονται στον καταληκτικό βαθμό του Υπλγού.

Ποιο συγκεκριμένα ένας Υπξκός (απόφοιτος ΑΣΣΥ) που κρίθηκε ΥΓ-ΕΥ, πριν την 23 Σεπ 2010, θα προαχθεί κανονικά μέχρι το βαθμό του Ανχη και κάποια στιγμή στην εξέλιξη του θα γίνει αρχαιότερος και πιθανώς άμεσος προϊστάμενος ενός Υπλγού ή ενός Λγού (απόφοιτου ΑΣΣΥ), που μεταφέρθηκε στις ειδικές καταστάσεις (ΥΓ-ΕΥ), μετά την 23 Σεπ 2010, με τον πρώτο να έχει είτε την ίδια ημερομηνία κατάταξης, είτε ακόμα και λιγότερα χρόνια υπηρεσίας (νεότερος δηλαδή), δημιουργώντας ανισότητες υπηρεσιακής εξέλιξης και ιεραρχίας.

Επιπλέον των παραπάνω, ο άδικος Ν.3883/2010, πέρα της βαθμολογικής τιμωρίας που επέβαλε στα στελέχη ειδικών καταστάσεων, συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα και αδικίες μετά την ένταξη των ένστολων στο ενιαίο μισθολόγιο το οποίο ισχύει από το 2017.

Συγκεκριμένα με το νέο ενιαίο μισθολόγιο δεν υφίσταται η προσθήκη «πρόσθετων» μισθολογικών κλιμακίων που να επιλύουν το πρόβλημα της ομαλής μισθολογικής εξέλιξης των στελεχών ειδικών καταστάσεων (ΥΓ-ΕΥ), με αποτέλεσμα να καθηλώνουν τους βασικούς μισθούς σε χαμηλά επίπεδα, αφού τα μισθολογικά κλιμάκια είναι σε συνάρτηση του καταληκτικού τους βαθμού (Υπλγού). Έτσι λοιπόν τα στελέχη που εντάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010 (23 Σεπ 2010), «τιμωρούνται» τώρα και μισθολογικά, με λιγότερο μισθό και αργότερα όταν αποστρατευθούν με λιγότερη σύνταξη, μερίσματα, εφάπαξ και ΒΟΕΑ για τα τέκνα τους, από τους συναδέλφους που πρόλαβαν (μεταφορικά) και εντάχθηκαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010.

Διαπιστώνουμε επίσης τις αβλεψίες του Ν.3883/2010, που λόγω της παράληψης της τροποποίησης του μεταβατικού σταδίου του άρθρου 91 παρ. 5, συνάδελφοι που έχουν συμπληρώσει τα 25 έτη μέχρι την 31/12/2015 και έχουν μεταπέσει σε ειδικές καταστάσεις (ΥΓ ή ΕΥ) εξακολουθούν να μην προάγονται.

Έτσι οι περίφημες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 91, ενώ αρχικώς ο νόμος διατείνεται ότι για τους Αξιωματικούς με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα (που συμπληρώνουν 25 έτη κλπ) συνεχίζουν να ισχύουν οι διατάξεις του προηγουμένου Ν.2439/1996, ακολούθως αναστέλλει την εφαρμογή σχεδόν όλων των διατάξεων του νόμου γενικά για όλους τους Αξιωματικούς, ορίζοντας έναρξη εφαρμογής την 01-01-2012.

Ερμηνεύοντας κατά γράμμα τον Νόμο αναρωτούμαστε, πώς είναι δυνατόν να ισχύουν ταυτόχρονα και οι διατάξεις του παλιού Ν.2439/1996 και οι διατάξεις του νέου Νόμου Ν.3883/2010.

Για την αποκατάσταση της παραπάνω αδικίας θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο η παρακάτω τροποποίηση:

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ του Ν. 3883/2010

Ι. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 91, παράγ. 5, του Ν. 3883/2010

1. Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 91 του Ν. 3883/2010 (όπως ισχύει σήμερα), ορίζει ότι: «Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου».

2. Αιτείται η τροποποίησή της όπως παρακάτω:

«Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εκτός των στελεχών που συμπληρώνουν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι 31.12.2015, για τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του Ν.2439/1996».

3. Ως αιτιολογική βάση της άνωθεν τροποποίησης τίθεται πρωτεύοντος η αρχή της «αναλογικής» ισότητας, που πρέπει να διέπει το πλαίσιο της βαθμολογικής και σταδιοδρομικής εξέλιξης των αξιωματικών των ΕΔ, ιδίως εκείνων που από λόγους υγείας μεταπίπτουν σε Ειδικές Καταστάσεις, οι οποίοι εκτός της απώλειας της υγείας τους χάνουν και το δικαίωμα της περαιτέρω βαθμολογικής προαγωγής τους, που συνιστά σε κάθε περίπτωση ηθικό δικαίωμα.

ΙΙ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

4. Μετά την εισαγωγή της διάταξης του άρθρου 37 του Ν. 4494/2017 (ΦΕΚ, τ. Α΄, 165/2.11.2017), το μεταβατικό στάδιο του άρθρου 91 παρ. 2 του Ν. 3883/2010, περιέλαβε και όλους τους εν ενεργεία Αξιωματικούς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καθώς και τους αντίστοιχους που προέρχονται από την κα-τηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του Ν.Δ. 445/1974 (ΦΕΚ, τ. Α`, 160/10-6-1974) και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του Ν. 705/1977 (ΦΕΚ Α` 279/28-9-1977) οι οποίοι μέχρι 31.12.2015 συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής.

5. Με αυτό τον τρόπο εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του Ν. 2439/1996 οι εν ενεργεία Αξιωματικοί που μεταβάλλεται η κατάστασή τους (μεταφορά τους στην Ελαφρά Υπηρεσία ή Υπηρεσία Γραφείου) μετά την 24-9-2010 (ισχύς του Ν. 3883/2010), με συνέπεια να αντιμετωπίζονται άνισα προς τους ομοιόβαθμούς συναδέλφους τους ως προς το δικαίωμα προαγωγής τους μέχρι τον καταληκτικό τους βαθμό κατά ειδικότητα και προέλευση, χωρίς υπαιτιότητά τους, καθόσον η μεταβολή κατάστασής τους οφείλεται αντικειμενικά σε λόγους υγείας/ανικανότητας.

6. Η εισηγούμενη τροπολογία ερείδεται στη συνταγματική αρχή της αναλογικής ισότητας.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης