Υποστηριξε το militaire
Άμυνα
08/05/2024 | 07:30 (ενημερώθηκε 2 εβδομάδες πριν)
Militaire News

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: “Ολοκληρωτισμός»! Παναγιώτης Δημητριάδης

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ:

Γράφει ο Παναγιώτης Δημητριάδης, Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α

Το ΥΠΕΘΑ στις 30 Απρ 2024, Μεγάλη Τρίτη και ώρα 23.55, ανάρτησε  στη Διαβούλευση, το πολυδιαφημισμένο  νομοσχέδιο περί «Καινοτομίας και άλλων διατάξεων» θέτοντας χρονικό περιθώριο σχολιασμού την 13η Μαΐου και ώρα 10.00, ήτοι  13 ημέρες εκ των οποίων οι  7 είναι αργίες.

Ο τρόπος και ο χρόνος ανάρτησης του νομοσχεδίου, ξεπερνούν τόσο  τις   μεσονύκτιες  «Βυζαντινές  ίντριγκες» όσο και την «υποκρισία των Φαρισαίων», αφού η ανάρτηση έγινε μεσάνυχτα, μέσα στην εβδομάδα των Παθών, όπου οι Ενώσεις, οι Σύλλογοι Αποστράτων και τα Μετοχικά Ταμεία, Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας ήταν κλειστά. Στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας (ΜΤΑ) μετά παρέλευση 4 μηνών εκκρεμεί ο διορισμός του νέου ΔΣ. Τα  ΔΣ άλλων φορέων των Γ.Ε όπως των ΕΛΟΑ υπολειτουργούν, ενώ σημαντικός αριθμός του ε.επροσωπικού βρίσκεται σε εορταστική άδεια.  Επομένως δεν χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να γίνουν αντιληπτοί οι λόγοι που ο ΥΕΘΑ αποφάσισε την ανάρτηση του νομοσχεδίου τη συγκεκριμένη περίοδο, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και προβληματισμό στο σύνολο του προσωπικού των Ε.Δ, ε.ε και ε.α.πράγμα που διαπιστώνεται από τα 2.705 σχόλια στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.  

Η πρόθεση υφαρπαγής της περιουσίας του ΜΤΣ ήταν αυτή που  προκάλεσε την έντονη αντίδραση  της ΕΑΑΣ, αφού έφερε μνήμες άλλων εποχών και πρακτικών, με το ΥΠΕΘΑ να στρίβει δια του αρραβώνα και να  προσπαθεί να νομιμοποιήσει την υφαρπαγή μέσω του αναρτηθέντος νομοσχεδίου στη διαβούλευση.Επισημαίνεται ότι αντίστοιχη εισήγηση με πρόθεση κατάληψης χώρου του ΜΤΣ είχε προωθηθεί και το 2017.

Το 2017 παρά του ότι είχαν αναλυθεί τα θέματα στην περίφημη «Στρατηγική Εγχώριας Αμυντικής Τεχνολογικής και Βιομηχανικής Βάσης (ΕΑΤΒΒ)» μέσα στην οικονομική κρίση, κανείς δεν τόλμησε να προβεί σε τέτοια ολοκληρωτικά μέτρα εις βάρος των Ασφαλιστικών Ταμείων των Ε.Δ.

Το θεσμικό πλαίσιο της  Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ ΑΕ)  που παρουσίασε το  ΥΠΕΘΑ είναι το αντίστοιχο Σχέδιο Αμυντικής Καινοτομίας της «EU Defence Innovation Scheme (EUDIS )» συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας (ΕΤΑ),  το οποίο πηγάζει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας με διαθέσιμους  πόρους 8 δις  ευρώ και έχει  σκοπό την  προώθηση   συνεργασίας μεταξύ εταιρειών της ΕΕ, την ανάπτυξη αμυντικών δυνατοτήτων μέσω επενδύσεων, την έρευνα και  υποστήριξη  εταιρειών για την ανάπτυξη  διαλειτουργικής αμυντικής  τεχνολογίας και εξοπλισμού.

Τη διαφορά των δύο θεσμικών κειμένων την κάνει η περιεκτικότητα και σαφήνεια του EUDIS  από την ασάφεια και τα κενά που παραθέτει το αναρτηθέν  νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, στο Μέρος Β’ ΕΛΚΑΚ πέραν των άλλων αναφέρει:

To Άρθρο 6  παρ 2β, αφήνει κενά ερμηνείας στους πόρους χρηματοδότησης του Ταμείου της ΕΛΚΑΚ ΑΕ από φορείς του Δημοσίου, κλαδικών φορέων, φυσικών και νομικών προσώπων του εσωτερικού δηλαδή ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ όπως  είναι τα Μετοχικά Ταμεία και τα άλλα ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων, πράγμα που αφήνει ρευστή την κατάσταση υφαρπαγής  αποθεματικών και εισφορών τρίτων υπέρ των Μετοχικών Ταμείων όπως και τα λοιπά  ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων.

Το Άρθρο 7 παρ 3  αναφέρει ότι «για την στέγαση της ΕΛΚΑΚ Α.Ε, δηλαδή μιας Ανώνυμης Εταιρείας, παραχωρείται χώρος ιδιοκτησίας του ΥΠΕΘΑ ή εποπτευόμενου από αυτό νομικού προσώπου,(όπως του ΜΤΣ δωρεάν) όπως οι νόμοι ορίζουν», χωρίς να προσδιορίζει το νομικό πρόσωπο αλλά και τους νόμους που το ορίζουν.

Η πρόθεση υφαρπαγής περιουσίας του ΜΤΣ από τον ΥΦΕΘΑ, αποδεικνύει ότι ο προσδιορισμός «Νομικών Προσώπων» αφορά τα Μετοχικά  Ταμεία και όσον αφορά τους ομιχλώδες νόμους, θυμίζουν το μαντείο των Δελφών και τους χρησμούς της Πυθίας για να δικαιολογηθούν  τα αδικαιολόγητα, διότι οι γραφές άλλα λένε.

Το ΥΠΕΘΑ θα πρέπει να γνωρίζει ότι η περιουσία των Μετοχικών Ταμείων δεν ανήκει στον Υπουργό Άμυνας ούτε στον Υφυπουργό αλλά στους μετόχους και μερισματούχους αυτών, ενώ η πρόταση που παρουσιάζει  έρχεται σε αντίθετη:

Με το άρθρο 17 του Συντάγματος παρ. 2 το οποίο αναφέρει ότι  «κανένας δεν στερείται την ιδιοκτησία του, παρά μόνο για δημόσια ωφέλεια που έχει αποδειχθεί με τον προσήκοντα τρόπο, όταν και όπως o νόμος ορίζει, και πάντοτε αφού προηγηθεί πλήρης αποζημίωση».

Με τους ιδρυτικούς νόμους των Μετοχικών Ταμείων, Στρατού  α.ν 559/1937 άρθρο 9, Ναυτικού Π.Δ 21/31 άρθρο 2 και Αεροπορίας α.ν 1988/1939 Άρθρο  2 παρ. 10,11 όπου τη διαχείριση και παραγωγική επένδυση και διάθεση ασκούν τα  ΔΣ του Μετοχικών Ταμείων και ουδείς άλλος. Γεννάται αυτομάτως το δικαίωμα παντός έχοντος έννομου συμφέροντος να προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια προσβάλλοντας κάθε παράνομη και  αντισυνταγματική διαδικασία.

Με τον ν. 715/79 άρθρα 38,39,40 όπου το ΔΣ των ΝΠΔΔ και μόνο,  έχει την ευθύνη περί τρόπου ενέργειας, μισθώσεων, εκμισθώσεων, διαχείριση ακινήτων και προμηθειών.

Το ΥΠΕΘΑ παρακαλείται να δημοσιεύσει τους νόμους που επικαλείται σε αντιπαράθεση των όσων το  Σύνταγμα και οι νόμοι ορίζουν, αν τους βρει φυσικά.

Στα Περί Σύστασης Κοινού Σώματος Πληροφορικής, ΜΕΡΟΣ  Δ’ διαπιστώνεται ότι, οι προθέσεις  του ΥΠΕΘΑ  και  ΓΕΕΘΑ  συμπίπτουν για την απορρόφηση του Σώματος από τον ΣΞ, όταν ο ίδιος Α/ΓΕΕΘΑ προέρχεται  από  Διοικητής Διοίκησης του ΣΞ και όχι Αρχηγός Γενικού Επιτελείου  όπως συμβαίνει την τελευταία δεκαετία, με τις    Ενοποιήσεις – Διακλαδικές Διοικήσεις,   τους Διοικητές,  βαθμούς και στολή εκ του ΣΞ και για επιδόρπιο την ένταξή του προσωπικού  στο πνιγμένο με χρέη και δάνεια ΜΤΣ.

Βάσει ποίου στρατηγικού σχεδιασμού και θεσμικού πλαισίου το ΥΠΕΘΑ αποφασίζει και διατάσσει:.

Την υφαρπαγή της ακίνητης περιουσίας των Μετοχικών Ταμείων και πιθανής ανάκτησης  των αποθεματικών ή εσόδων αυτών;.

Την ένταξη του άριστου  προσωπικού  της Π.Α ειδικότητας πληροφορικής στο ΓΕΕΘΑ με  διακριτικά, στολή και βαθμούς  του ΣΞ και όχι του Π.Ν  ή της Π.Α αλλά και μελλοντικά των Στρατιωτικών Νοσοκομείων και Μετεωρολόγων όπως εντέχνως διαρρέεται ;.

Την ένταξη του προσωπικού της Πληροφορικής στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού και όχι στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού ή Αεροπορίας;

Τη συνέχιση χρηματοδότησης του ΝΙΜΤΣ από τους  αποστράτους  της Πολεμικής Αεροπορίας με ποσοστό χρηματικής εισφοράς τριπλάσιας  απ ότι οι συνάδελφοι του ΣΞ, για να αποκομίζει οφέλη  το ΜΤΣ  και οι Ανώτατοι απόστρατοι αξιωματικοί του ΣΞ οι οποίοι  λαμβάνουν 10 μερίδια bonus σύμφωνα με τον ν 5018/2023 όταν δεν πληρώνεται το ΒΟΕΑ και η προκαταβολή εφ άπαξ ενώ  η υγειονομική   εξυπηρέτηση του ΝΙΜΤΣ περιλαμβάνει  ιδιώτες χωρίς εισφορά,  σε ποσοστό 85%;.

Τον καθορισμό του εφ άπαξ δύο ταχυτήτων σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις «Λοιπές Ρυθμίσεις»  άρθρο 17  παρ. 1 α,β, χωρίζοντας τους μετόχους που εξέρχονται από τις Ε.Δ  σε πληβείους και πατρικίους, αφού τα  αναφερόμενα στην παρ 1β δεν προσδιορίζουν με ασφάλεια τον πάτο του εφ άπαξ  που θα λάβει ο μέτοχος σε σχέση με τα αναφερόμενα στην παρ 1 α.

Την ΕΔΕ για τα πυρομαχικά στην «Καράμπα» βάζοντας  στο στόχαστρο  άριστους και έντιμους  αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας, πράγμα που  δεν συνέβη για  το πνιγμένο «Στεφανοβίκειο»,  «τα καμένα στρατόπεδα στο Έβρο», τα πυρομαχικά  στον «Άβαντα» το συμβάν «στον Ασπρόπυργο» και τόσα άλλα, ενώ επιβραβεύθηκε ο έχων την ευθύνη για το «φιάσκο στη Λιβύη» με τον βαθμό του στρατηγού;.

Όταν δεν βρίσκεις το πολιτικό σθένος να υποστείλεις τη σημαία μιας Διοίκησης που στήθηκε ισότιμα  με τα Γενικά Επιτελεία, αδυνατείς να πετάξεις στα σκουπίδια το θυρεό της χούντας, να επαναφέρεις τη Δομή Διοίκησης ΓΕΕΘΑ του αειμνήστου Αβέρωφ, να τροποποιήσεις τον νόμο περί προμηθειών, ο οποίος είναι τροχοπέδη στην διαθεσιμότητα των μέσων, να διορίσεις Διοικητικό Συμβούλιο στο ΜΤΑ, αλλά βρίσκεις  χρόνο, να διορίζεις ΔΣ στο Πολεμικό Μουσείο και την Αεροπορική Βιομηχανία διορίζοντας  πρόεδρο και διευθύνοντα Σύμβουλο  Αντιναύαρχο, το αυτό πρόσωπο Αντιπρόεδρο στο Πολεμικό Μουσείο και μέλος του ΔΣ της Hellas sat,  να επικαλείσαι ανύπαρκτους νόμους για να επιβάλεις τις επιλογές σου εις βάρος του προσωπικού των ΕΔ,  με πρακτικές που εφαρμόζονται από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, τότε δεν χωρά κανένα περιθώριο για την πρόθεση υποβάθμισης του ναού  της  Δημοκρατίας, το Ελληνικό κοινοβούλιο.

Πράγματι είναι να απορεί κανείς, όταν η κυβέρνηση με το μεταρρυθμιστικό της πρόγραμμα έχει οδηγήσει τη χώρα σε ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης, να γίνονται τέτοιες ενέργειες από το ΥΠΕΘΑ λίγες εβδομάδες πριν τις ευρωεκλογές, θυμίζοντας σε όλους το αυτογκόλ πολιτικού κόμματος τον Μάιο του 2023 αλλά και τις «Βυζαντινές ίντριγκες» του μεσονυχτίου!

Την υπερεκτίμηση ικανοτήτων και συμπεριφοράς που προσβάλουν τους άλλους και τους νόμους της πολιτείας, σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες, ακολουθούν η Άτη,  η Νέμεσις και η Τίσις.

Η Βουλή των Ελλήνων και ο Πρωθυπουργός οφείλουν να αποδώσουν τα Δίκαια και να αποσύρουν το αναρτηθέν υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης