Υποστηριξε το militaire
Στιγμές Ιστορίας
16/07/2022 | 06:00 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

Νέο τουρκικό σχέδιο στο Αιγαίο! Τώρα θέλουν την γραμμή Θεσσαλονίκη-Σμύρνη

Νέο τουρκικό σχέδιο στο Αιγαίο! Τώρα θέλουν την γραμμή Θεσσαλονίκη-Σμύρνη

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Με κάθε τρόπο και κάθε ευκαιρία, η Τουρκία προσπαθεί να «πατήσει»-επιχειρηματικά τουλάχιστον- στο Αιγαίο!

Μόλις πρόσφατα ο όμιλος Dardanel, αγόρασε την ελληνική εταιρία κατεψυγμένων αλιευμάτων «Καλλιμανης», αποκτώντας έτσι ένα μεγάλο μερίδιο του πλούτου του Αρχιπελάγους.

Η τουρκική εταιρεία Dardanel ιδρύθηκε το 1984 από τον Niyazi Önen, και σήμερα κοντά τέσσερις δεκαετίες μετά είναι από τους μεγαλύτερους παίκτες κονσερβοποιημένων ψαριών, κυρίως τόνου, κατεψυγμένων θαλασσινών, αλευριού ψαριών, κονσερβοποιημένων και κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών, κατεψυγμένων έτοιμων τροφίμων, τροφών για κατοικίδια, κ.ά.

Τώρα όπως αποκαλύπτεται, επιδιώκουν να… εκπαραθυρώσουν από τα ελληνικά νερά την εταιρία  Levante Ferries, που έχει εκδηλώσει εδώ και τρία χρόνια ενδιαφέρον, για να αποκτήσουν την κερδοφόρα γραμμή Θεσσαλονίκης- Σμύρνης η οποία προβλέπεται να ξεκινήσει σύντομα.

Η ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία Levante, ιδρύθηκε το 2014 από τους Ευστράτιο Απέργη, George Theodosis, τα  κεντρικά της γραφεία βρίσκονται στην Αθήνα και εξυπηρετεί καθημερινά, αξιόπιστα και με συνέπεια τα νησιά.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ

«Υπάρχουν Τούρκοι επιχειρηματίες οι οποίοι θέλουν να επενδύσουν στις διεθνείς μεταφορές και ήδη έχουν κάνει κινήσεις και σχετικές κρούσεις για να βάλουν πλοίο στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, ξεκινώντας τα δρομολόγια τους επόμενους μήνες» επιβεβαίωσε o Μιχάλης Τριανταφυλλίδης, σύμβουλος ανάπτυξης που σχεδίασε από το 2016 την λειτουργία της γραμμής και οργάνωσε όλες τις συναντήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για το θέμα μέχρι σήμερα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας τόσο σε ανώτατο πολιτικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον δεδομένου ότι ο φόρτος του λιμανιού της Σμύρνης θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα, μετά και την ολοκλήρωση κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Άγκυρας-Σμύρνης.

 Στόχος του Ερντογαν, μέσα από αυτό το μεγάλο οδικό έργο, είναι και η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου της Κωνσταντινούπολης, κατευθύνοντας τα φορτηγά από Ιράν, Ιράκ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κ.α. στο λιμάνι της Σμύρνης και από κει με πλοία την προώθησή τους στην Κεντρική Ευρώπη.

Οι Τούρκοι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών, μποϋκοτάρουν την ελληνική εταιρία κι ακόμα, αρνούνται να υπάρχει και ελληνικό πλοίο!

Με άλλα λόγια θέλουν μόνο… τουρκικό καράβι!

Υπάρχει άρνηση σύμφωνα με πληροφορίες, κάθε πρόταση για διμερή συνεργασία με την ελληνική εταιρία, ενώ άγνωστο παραμένει αν υπάρχουν συμφωνίες και με τους εξαγωγείς της Σμύρνης που θα χρησιμοποιήσουν μεταξύ άλλων την γραμμή.

«Απαιτείται μια τεχνογνωσία στις διεθνείς μεταφορές.

 Η εταιρία που θα την αναλάβει πρέπει να την έχει. 

Και καμία από αυτές που ενδιαφέρθηκαν μέχρι στιγμής δεν την έχει και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει τις διαδικασίες δρομολόγησης της γραμμής» τονίζει ο σύμβουλος ανάπτυξης της ακτοπλοϊκής γραμμής.

Η διετής- μέχρι στιγμής- καθυστέρηση δρομολόγησης πλοίου στη γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης, οφείλεται στην πανδημία η οποία πήγε πίσω τον σχεδιασμό της.

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΣΙΠΡΑ- ΝΤΑΒΟΥΤΟΓΛΟΥ

Οι πρώτες προσπάθειες για την σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης ξεκίνησαν το 2016 όταν το τιμόνι του ΟΛΘ κρατούσαν ο Δημήτρης Μακρής και ο αείμνηστος Γιάννης Παντής οι οποίοι ζήτησαν  να διερευνήθουν οι δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου να στηθεί μια ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ των δύο πόλεων.

 Στις 9 Μαρτίου του 2016 έγινε η πρώτη συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπειών των δύο λιμανιών στη Σμύρνη.

 Την ίδια χρόνια οι τότε πρωθυπουργοί Ελλάδας και Τουρκίας Αλέξης Τσίπρας και Αχμέτ Νταβούτογλου ανακοίνωσαν ότι τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη θα συνδεθούν ακτοπλοϊκώς, κάτι που επιβεβαιώθηκε και με ανακοίνωση από το Ανώτατο Συμβούλιο Ελλάδας-Τουρκίας.

Το θέμα τέθηκε εκ νέου το 2019 κατά τη διάρκεια συνάντησης Ερντογάν-Τσίπρα στο τουρκικό προεδρικό μέγαρο με τις δύο πλευρές να συμφωνούν στην προώθηση υλοποίησης της γραμμής.

 Τρεις μήνες αργότερα αντιπροσωπεία της ελληνικής εταιρίας Levante Ferries συναντήθηκε με παραγωγικούς φορείς της Σμύρνης, τον δήμαρχο του μητροπολιτικού δήμου της Σμύρνης Μουσταφά Τουντς Σογιέρ αλλά και την τότε Ελληνίδα πρόξενο Αργυρώ Παπούλια, συζητώντας τεχνικές λεπτομέρειες του πρότζεκτ. 

«Πέρασαν τουλάχιστον 10 ακτοπλόοι που ήθελαν να κάνουν την γραμμή.

 Όλοι ήθελαν επιδότηση και κάπου εκεί ναυαγούσε το πράγμα» εξηγεί ο κ. Τριανταφυλλίδης. 

Προσπάθειες για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης είχε κάνει στο παρελθόν και ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης χωρίς όμως επιτυχία.

 Κρίθηκε τότε ότι τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού που ήταν σχεδόν διπλάσια στο λιμάνι Αλτσανάκ της Σμύρνης από ότι στον ΟΛΘ ήταν ανασχετικός παράγοντας για την υλοποίηση του πρότζεκτ.

Το λιμάνι Αλτσανάκ της Σμύρνης είναι εμπορευματικό λιμάνι της Τουρκίας, το δεύτερο σε δυναμικότητα όσον αφορά στη διακίνηση containers. 

Από αυτό περνάει το 26% όλων των τουρκικών εξαγωγών, ενώ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αφορά νωπά αγροτικά προϊόντα. 

Σημειώνεται ότι το λιμάνι διαθέτει και cruise terminal, καθώς η Σμύρνη και η ακτή της Ιωνίας, με τον σημαντικό ιστορικό πλούτο τους, προσελκύουν τουρισμό κρουαζιέρας.

ΤΡΙΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ RO-RO ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Σημειώνεται ότι καθημερινά φεύγουν από το λιμάνι του Τσεσμέ τρία RoRo (πλοία που κουβαλούν μόνο φορτηγά) τα οποία εντός τριών ημερών φτάνουν στο λιμάνι της Τεργέστης.

 Από την Τεργέστη το 80% των RoRo με καρούλια οδηγούνται στο σταθμό του Ίνσμπρουκ. 

Αντίστοιχα,  από την Σμύρνη φεύγουν κάθε πρωί τσάρτερ με τους οδηγούς αυτών των φορτηγών (στα πλοία μπαίνει μόνο η καρότσα) και όταν φτάνουν παίρνουν τους τράκτορες, τους κουμπώνουν στις καρότσες των φορτηγών που έχουν φτάσει και εξυπηρετούν όλη την Κεντρική Ευρώπη.

Στο μεταξύ, ενώ οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, αυτές τις μέρες ολοκληρώνονται στη Δραπετσώνα οι τελευταίες επισκευές και εργασίες αναβάθμισης του πλοίου «Smyrna di Levante» και σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας το πλοίο σύντομα υπόσχεται να ταξιδεύει τους επιβάτες του από τη Νύφη του Θερμαϊκού στην Κοσμοπολίτικη Μικρασιάτισσα. 

Το πλοίο δέχθηκε ολοκληρωτική μετασκευή, ευρεία τεχνολογική αναβάθμιση, καθώς και πλήρη αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση των εσωτερικών του χώρων.

 Έχει μήκος 160 μέτρα, ταχύτητα 18 κόμβους και θα μπορεί να μεταφέρει 950 επιβάτες, 60 φορτηγά, ενώ θα διαθέτει και 200 καμπίνες.

 Πρόκειται, όμως, όπως λένε παράγοντες της αγοράς για πλοίο μεταφοράς κυρίως επιβατών και όχι φορτηγών.

Πληροφορίες

ellinikiaktoploia.net

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης