Υποστηριξε το militaire
Breaking News ΠΑ
25/04/2018 | 06:30 (ενημερώθηκε 6 έτη πριν)
Militaire News

Mirage 2000-5: Ιπτάμενος της ΠΑ εξηγεί τα πάντα για το αεροδρόμιο της Σκύρου

Mirage 2000-5: Ιπτάμενος της ΠΑ εξηγεί τα πάντα για το αεροδρόμιο της Σκύρου

To Militaire.gr δημοσίευσε και μετέδωσε τις απόψεις του πραγματογνώμονα αεροπορικών δυστυχημάτων Κωνσταντίνου Νομίδη για τη συντριβή του Mirage 2000-5 στη Σκύρο. Ο κ. Νομίδης επεσήμανε ότι δεν λειτουργούσε ο ραδιοφάρος της Σκύρου και έδωσε μεγάλη σημασία σ΄ αυτή την έλλειψη. Η άποψή του αμφισβητήθηκε από πηγές της ΠΑ.

Ιπτάμενος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας επικοινώνησε με το Militaire.gr και καταθέτει όχι την άποψή του όπως επισημαίνει, αλλά πως ακριβώς έχουν τα πράγματα με τη προσέγγιση των μαχητικών αεροσκαφών στα αεροδρόμια.

Ειδικά για το αεροδρόμιο της Σκύρου επισημαίνει:

• Το αεροδρόμιο της Σκύρου διαθέτει δύο ξεχωριστούς ραδιοφάρους (ή αλλιώς ραδιοβοηθήματα). Ο ένας είναι το VOR/DME και ο άλλος είναι το TACAN.

• Αυτά τα δύο ραδιοβοηθήματα είναι ξεχωριστά και βρίσκονται σε διαφορετικό σημείο τοποθετημένα στο αεροδρόμιο της Σκύρου.

• Το VOR/DME είναι VHF Omnidirectional Range / Distance Measuring Equipment, δηλαδή ένας σταθμός που χρησιμοποιεί συχνότητα VHF με σκοπό τη ναυτιλία και την ένδειξη απόστασης από το σημείο που βρίσκεται στους χειριστές των αεροσκαφών. Το συγκεκριμένο είδος ραδιοβοηθήματος χρησιμοποιείται κυρίως από τα πολιτικά αεροσκάφη, για το λόγο αυτό τα πολιτικά αεροδρόμια διαθέτουν VOR/DME.

• Ο άλλος ραδιοφάρος, το TACAN, είναι TACtical Air Navigational (system), το οποίο χρησιμοποιείται για τον ίδιο ακριβώς λόγο από τα στρατιωτικά όμως μόνο αεροσκάφη. Γι αυτό το λόγο, τα συγκεκριμένα ραδιοβοηθήματα βρίσκονται στα στρατιωτικά αεροδρόμια. Κάποια αεροδρόμια, που χρησιμοποιούνται και ως στρατιωτικά αλλά και ως πολιτικά, όπως το αεροδρόμιο της Σκύρου, διαθέτουν και τα δύο αυτά ραδιοβοηθήματα. Υπάρχει και ο συνδυασμός και των δύο, όπου το VOR δίνει διόπτευση, κατεύθυνση δηλαδή, και το TACAN απόσταση, αλλά δεν υπάρχει λόγος ανάλυσης του συγκεκριμένου στην προκειμένη περίπτωση.

• Τα τελευταία F-16 αλλά και τα αεροσκάφη Mirage 2000-5 της ΠΑ έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τόσο το σύστημα VOR όσο και το TACAN, αναλόγως το ποιο είναι διαθέσιμο στο εκάστοτε αεροδρόμιο που επιθυμούν να κάνουν προσέγγιση, κυρίως όταν υπάρχει θέμα καιρού. Όταν και τα δύο είναι διαθέσιμα, ο χειριστής επιλέγει ποια ενόργανη κάθοδο θα εκτελέσει για το συγκεκριμένο ραδιοβοήθημα που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει εκείνη τη φορά. Όταν ένα από τα δύο είναι εκτός ενεργείας, για διάφορους λόγους, π.χ. για συντήρηση, τότε χρησιμοποιεί το εν ενεργεία.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης