Καταγγελία κατά ακτοπλοϊκών εταιρειών κάνει το Δίκτυο Ελεύθερων Φσντάρων. Υποστηρίζει ότι οι εταιρείες ενώ η κατάσταση επιβίβασης για τους στρατιώτες “αντιστοιχεί σε εισιτήριο με καμπίνα (4κλίνη), πάγια τακτική των πλοιοκτητριών εταιριών είναι να δίνεται απλό εισιτήριο χωρίς καμπίνα, στο κατάστρωμα”.

Όπως αναφέρουν στην καταγγελία τους “οι εταιρείες αμείβονται όμως για τις Καταστάσεις Επιβίβασης που αντιστοιχούν σε Β Θέση και έχουν τη δυνατότητα να “ξαναδώσουν” την καμπίνα σε άλλον ταξιδιώτη. Συνεχίζουμε, βγάζοντας στην επιφάνεια πως μεταφράζεται οικονομικά αυτή η στέρηση του δικαιώματος μετακίνησης με καμπίνα των συναδέλφων.

Ενδεικτικά, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές από την αρχή του καλοκαιριού που έδιναν τα πρακτορεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εισιτήριων, η διαφορά για τον πιο μακρινό προορισμό:

 

τη Ρόδο, είναι 28€ καθώς το απλό εισιτήριο κόστιζε 47€ ενώ αυτό σε τετράκλινη καμπίνα 75€. 

 

Αντίστοιχα για την Κω η διαφορά είναι 25€, με αντίστοιχες τιμές 52,50€ και 77,50€. 

 

Για τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, για τη Μυτιλήνη 43,50€ κοστίζει η απλή μετάβαση ενώ 67€ το εισιτήριο σε τετράκλινη καμπίνα, 

 

για τη Χίο η διαφορά είναι 25€ καθώς η απλή μετάβαση κοστίζει 58€ και το εισιτήριο σε τετράκλινη καμπίνα 83€, 

 

ενώ για την Λήμνο οι τιμές είναι 28€ και 41€ αντίστοιχα. 
Τέλος για την Κρήτη, ενδεικτικά για το Ηράκλειο το απλό εισιτήριο στο πιο φθηνό πλοίο της γραμμής πληρώνεται 28€ ενώ το εισιτήριο τετράκλινης καμπίνας 41€, και για τα Χανιά 37€ και 59€ αντίστοιχα. 
Η πάγια αυτή τακτική των πλοιοκτητριών εταιριών δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι λόγω των μέτρων προστασίας για τον COVID-19, η τετράκλινη καμπίνα δίνεται σε μεμονωμένα άτομα, γιατί ακόμα και έτσι υπάρχει άρνηση να δοθούν καμπίνες σε φαντάρους με κατάσταση επιβίβασης, με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες καμπίνες, όπως στο περιστατικό που φέραμε στη δημοσιότητα στις 7 Ιουλίου.
Ενώ οι συνάδελφοι φαντάροι στο πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων δέχτηκαν να βγάλουν απλά εισιτήρια επειδή τους δηλώθηκε ρητά ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες καμπίνες, στο πλοίο είδαν εκείνη την ώρα μπροστά τους να διατίθενται ελεύθερες καμπίνες στους υπόλοιπους ταξιδιώτες του πλοίου.
Στην απαίτηση τους να τους δοθεί επί τόπου αυτό που είχαν δικαίωμα με βάση την κατάσταση επιβίβασης, εισέπραξαν εμπαιγμό και ειρωνείες, και τελικά την απαίτηση να πληρώσουν το επιπλέον κόστος για την καμπίνα!
Αποκάλυψαν με αυτόν τον τρόπο, πόσο ριζωμένη είναι η τακτική των εταιριών να παρακρατούν το δικαίωμα τετράκλινης καμπίνας των φαντάρων”.
Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016