Δηλαδή πόση λογική;
Ναι, πόση λογική συνεχίζει να έχει ένα φιξαρισμένο ποσόν σε μια χρονιά που επί σοβαρό χρονικό διάστημα, το αυτοκίνητο, ουσιαστικά, δεν κινείται;
Γιατί δηλαδή δε γίνεται ένας αυτοματοποιημένος συμψηφισμός αφαίρεσης του αντίστοχου κόστους των ημερών/εβδομάδων που δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε;
Μετά συγχωρήσεως, αλλά αυτό είναι ένα κοινό οικονομικό νταβατζιλίκι. Και προφανώς η κουβέντα δε γίνεται για τα όποια είκοσι, πενήντα, εκατό ευρώ θα είχες δικαίωμα να πλήρωνες λιγότερα.
Έχει να κάνει με την αίσθηση δικαίου. Τις βασικές έννοιες παροχής και αντιπαροχής.
Και θα μπορούσε να ισχύει σε πολλά επίπεδα όπως, για παράδειγμα, στη χρήση εθνικού δικτύου ή Αττικής Οδού με το χιλιόμετρο. Δηλαδή γιατί αν θες να βγεις στην επόμενη έξοδο να χρεώνεσαι το ίδιο με το αν έβγαινες Ελευσίνα;
Η έννοια «τόσο χρησιμοποιώ-τόσο χρεώνομαι» είναι βασική ως αίσθηση αντιμισθίας. Μπείτε, κύριοι ιθύνοντες, σε μια απλή πλατφόρμα ασφάλισης και το διαστημικής δυσκολίας δείγμα ήδη κυκλοφορεί ανάμεσά μας
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων αναμένεται να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με την προηγούμενη χρονιά, ενώ αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν για όσα οχήματα ταξινομηθούν μετά τη 1η Ιανουαρίου του 2021.
Αναλυτικά, οι τιμές των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που είναι αγορασμένα από το 2006 και μετά:
Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να ισχύσουν για όσα οχήματα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, καθώς τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 το λεγόμενο WLTP το οποίο αυξάνει από 15% τις μέσες εκπομπές CO2 των οχημάτων.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης φαίνεται να εξετάζει να αυξήσει τα όρια των εκπομπών CO2 όπου και αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης κατά 20%, ώστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων να μην επιβαρυνθούν από τις νέες αυξημένες εκπομπές CO2.
Ωστόσο, υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα ρυπογόνα μοντέλα.
Photo: 4Drivers Creative