Υποστηριξε το militaire
Άμυνα
05/12/2021 | 16:54 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

Ηλεκτρικά ποδήλατα στις ειδικές δυνάμεις στον στρατό

Ηλεκτρικά ποδήλατα στις ειδικές δυνάμεις στον στρατό
(Φωτογραφία: QuietKat)

Ηλεκτρικά ποδήλατα εντάσσουν στο δυναμικό τους στον στρατό όλο και περισσότερες χώρες. Ακόμα και στους πιο σημαντικούς πολέμους από τα τέλη του 19ου αιώνα, τα ποδήλατα είχαν ρόλο.

Σύμφωνα με το inews.co.uk, τουλάχιστον τρεις χώρες εξελίσσουν προγράμματα αξιοποίησης e-bikes: η Δανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και μία ευρωπαϊκή χώρα που ανήκει στο NATO αλλά δεν κατονομάζεται.

Τη δική τους θέση είχαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα στη Διεθνή Έκθεση Άμυνας και Δυνάμεων Ασφάλειας στο Λονδίνο και το ExCel Centre. Αίσθηση προκαλούν οι εκτιμήσεις σχετικά με τον τζίρο που αναμένεται να έχει αυτή η αγορά σε ορίζοντα πενταετίας: Γίνεται λόγος ακόμα και για 40 δισ. ευρώ μέχρι το 2026!

Το SUV των e-bikes

Αρκετές εταιρείες παρουσίασαν μοντέλα τους. Με ελαστικά πλάτους πέντε ιντσών που είναι πιο πιθανό να έχει μια μοτοσικλέτα, το στρατιωτικό e-bike των Jeep & Quietkat, εξοπλίζεται με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα Bafang Ultra (1.000+ watts ισχύος και 160 Nm ροπής) που μπορεί να ανταπεξέλθει σε απαιτήσεις ανάβασης σε δύσκολα εδάφη, μεταφέροντας και στρατιωτικό εξοπλισμό.

Βεβαίως, έχουν γίνει ειδικές τροποποιήσεις, όπως θήκες για όπλα αλλά και αναδιπλούμενα ηλιακά πάνελ που επιτρέπουν τη φόρτιση στο πεδίο μάχης. Η αυτονομία ορίζεται στα 100 χιλιόμετρα. Το κόστος απόκτησης ενός τέτοιου e-bike, το οποίο ο κατασκευαστής χαρακτηρίζει ως… «το SUV των e-bikes», ξεπερνά τις 8.000 ευρώ.

Η Jeep έχει επίσης παραδώσει μια πτυσσόμενη έκδοση των ποδηλάτων για χρήση από τις δυνάμεις αλεξιπτωτιστών της Δανίας. Η εταιρεία συνεργάζεται με διάφορους οργανισμούς επιβολής του νόμου, συμπεριλαμβανομένου του FBI.

Ο Duncan Horner, διευθυντής διεθνών πωλήσεων για την QuietKat, η οποία κατασκεύασε και σχεδίασε το σύστημα μπαταριών για το ποδήλατο Jeep, είπε ότι «αυτά τα ποδήλατα είναι πραγματικά το SUV των ηλεκτρονικών ποδηλάτων. Έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα τις ανάγκες μιας στρατιωτικής εφαρμογής – την ικανότητα να είναι εντελώς εκτός δρόμου, να μεταφέρουν βαριά φορτία και να είναι αθόρυβα. Είναι ιδανικά αν χρειάζεται να διανύσετε εκείνα τα τελευταία μίλια όπου δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μεγαλύτερο όχημα αλλά χρειάζεστε τη βοήθεια ενός μηχανήματος».

Στη Διεθνή Έκθεση Άμυνας και Ασφάλειας (DSEI) μεταξύ εκείνων που είχαν ποδήλατα ήταν και η Polaris, μια αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία στρατιωτικών οχημάτων παντός εδάφους. Έχει μια συνεργασία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων Sur-Ron για να ενσωματώσει τα ηλεκτρονικά στο εκτός δρόμου ποδήλατό της, σε ένα από τα μοντέλα της που προορίζεται για τις ειδικές δυνάμεις.

Η Polaris είπε ότι είχε επινοήσει έναν τρόπο λειτουργίας του ποδηλάτου για έναν «Ευρωπαίο πελάτη ειδικών επιχειρήσεων». Το Βρετανικό υπουργείο Άμυνας δεν απάντησε σε ερώτηση  εάν έχουν προμηθευτεί ηλεκτρικά στρατιωτικά ποδήλατα οι ένοπλες δυνάμεις της Βρετανίας.

Οι κατασκευαστές των στρατιωτικών ποδηλάτων υποστηρίζουν ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας στις μπαταρίες καθιστά το ποδήλατο επιχειρησιακό, επιτρέποντας στους στρατιώτες να κάνουν πετάλι σε μεγάλη απόσταση, ενώ μεταφέρουν επίσης ένα τυπικό φορτίο εξοπλισμού περίπου 30 κιλών.

Η ιστορία των ποδηλάτων στους πολέμους

Από την εμφάνιση του ποδηλάτου μαζικής παραγωγής στα τέλη του 1800, οι στρατοί προσπάθησαν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των στρατιωτών στους δύο τροχούς.

Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα οι περισσότερες ευρωπαϊκές ένοπλες δυνάμεις είχαν σχηματίσει μονάδες με ποδήλατα για να αντικαταστήσουν τα άλογα για την παράδοση των μηνυμάτων και για αποστολές ανίχνευσης και παρακολούθησης.

Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Βρετανικός Στρατός είχε δύο Μεραρχίες Ποδηλάτων, αφιερωμένες σε μεγάλο βαθμό σε καθήκοντα φρούρησης. Πριν ο πόλεμος βαλτώσει σε χαρακώματα, όλες οι πλευρές προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν μονάδες ποδηλατών που τότε κινούνταν γρήγορα, με τον βελγικό στρατό να χρησιμοποιεί πρώτος από όλους αναδιπλούμενα ποδήλατα.

Ωστόσο, οι Ιάπωνες ήταν αυτοί που ταυτίστηκαν περισσότερο με τη μαζική ανάπτυξη ποδηλατών στρατιωτών. Όταν το Τόκιο εισέβαλε στην Κίνα το 1937, το έκανε με ένα «πεζικό ποδηλάτων» 50.000 ατόμων!

Η ικανότητα γρήγορης μετακίνησης μεγάλου αριθμού στρατευμάτων στο έδαφος της ζούγκλας χωρίς μηχανοκίνητη μεταφορά αποδείχθηκε ζωτικής σημασίας για τις πρώτες νίκες της Ιαπωνίας στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τη διάρκεια της εισβολής στη Μαλαισία το 1941, η Ιαπωνία μπόρεσε να ξεπεράσει τον βρετανικό στρατό που υποχωρούσε, χρησιμοποιώντας ποδήλατα σε μικρές διαδρομές με αποτέλεσμα τελικά την ταπεινωτική απώλεια της Σιγκαπούρης.

Κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, οι Βιετκόνγκ χρησιμοποιούσαν ποδήλατα για να μεταφέρουν προμήθειες κατά μήκος του μονοπατιού Χο Τσι Μινχ.

Μάλιστα ο Ελβετικός Στρατός διατήρησε το Σύνταγμα Ποδηλάτων μέχρι το 2001!

Όλες οι ειδήσεις

Οι 97 τάφοι των αγωνιστών του 1821 στο Α΄ νεκροταφείο Αθηνών

Γιατί ζήτησε συγγνώμη ο Πάπας από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο;

Κρίση στην Τουρκία: Τα ενδεχόμενα εξαγωγής της δυτικά και της προσφυγής στο ΔΝΤ

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης